Yıllardır, İzmir Körfezi’nin daha akıllıca kullanımını arzu ederiz. Nostaljik vapurların yanı sıra yeni katamaranlar, hızlı yolcu gemileriyle İzmir körfezinin dört yanına gitmek en büyük arzularımızdan birisi...
İzmir’in dört yanına yüzer iskeleler koy.., Güzelbahçe’den Bostanlı’ya getir halkı, Bayraklı’dan Urla’ya gidilsin, İnciraltı’ndan Karşıyaka’ya geçilsin...
Körfezin içerisinde kenti de tanıtan, Avrupa’da sık rastladığımız seyahat tekneleri de olsun, şehir dışından gelen misafirlere kenti körfezden gezdirelim. Bir iskelede yemek yerken vapurla bir başka iskeleye gidilsin, tatlılar, dondurmalar orada yenilsin.
İstanbul’da böyle yapmıyor muyuz ? Sarıyer’de böreğimizi yedikten sonra atlıyor vapura Kanlıca’ya gitmiyor, oradan adalara geçmiyor muyuz ?
İzmir’de en az 20 yıldır bunu konuşuyor, bunu istiyoruz. İşin trajik yanı, kentteki çoğu yetkili de bu isteği sık dile getiriyor.
En son, Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’ndan bir açıklama gelmişti. 2013 yılına kadar 15 adet yolcu gemisi ile 2 adet arabalı vapur alınacak, iskeleler yenilenecekti. Vapur kazasıyla fark ettik ki orada da teknik bir soruna takılmışız.
Bekliyoruz ama nedir bu kadar zor olan ? Yenileri gelinceye kadar eskileri batmaya başladı.
İzmir’in üzerindeki ataleti en iyi, denizi yeterince kullanamamak gösteriyor.
Ayrıca körfez yalnızca Büyükşehir Belediyesi’nin sorunu değil ki...
Kimse kızmasın ama Ticaret Odası’ndan, Deniz Ticaret Odası’na diğer ilgili odalara kadar çoğu kurum sıra icraate gelince ortada görünmüyor...
Doğrudan işiniz olmasa da getirin yurtdışındaki örnekleri, sunun modelleri, kamuoyu baskısı yaratın... .
Başkan Aziz Kocaoğlu da Büyükşehir Belediyesi bürokrasisinde yaşanan ataleti görmüş olacak ki kısa süre önce belediye yönetiminde bir kan değişimine gitti. Ama maalesef yeni kadroda çoğu isim de ağır kanlılığı ile tanınıyor.
Bir kentte her iş, her çalışma uzar mı ? Gerçekten bu kent için biraz daha hızlı hareket edilmeli...
En azından eldeki diğer vapurlar batmadan, yeni vapurları, katamaranları alabiliriz umarım...