Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg, tam 4 yıl önce Instagram ahalisini bir mesajla kutladı “Tebrikler, 300 milyon kişiye ulaştınız!” diye.
Instagram’ın kurucuları Kevin Systrom ve Mike Krieger’ı da kutladı, böyle bir platform yarattıkları için.
Malum, Facebook tam 6 yıl önce Instagram’ı 1 milyar dolara satın aldı.
O zaman tek bir şey konuşuldu, “Instagram bitecek mi?”
Instagram kullanıcılarından tepki yağmaya başladı hemen, “Onu biz var ettik, bizim fotoğraflarla 1 milyar dolar kazandılar” diyen de, “Mark Zuckerberg Instagram’ı bedava indireceğine, 1 milyar dolar ödemiş” diye dalga geçen de, “Artık Instagram’dan çıkmak lazım” diyen de oldu.
Çok az sayıda kişinin çalıştığı, reklam almamak için direnen küçük bir şirket ve samimi bir uygulamayken birden milyar dolarlık bir şirket oldu Instagram, bu başta kimsenin hoşuna gitmedi.
Özellikle de Facebook gibi her şeyi reklama ve paraya çevirmeyi âdet haline getirmiş bir şirkete satılması olumlu karşılanmadı.
Zuckerberg, başta ne kadar “Instagram’ı koruyacağız, ona müdahale etmeyeceğiz, diğer sosyal ağlarla bağlantısı da, Facebook’a bağlanıp bağlanmaması da kullanıcının elinde olacak” dese de inandırıcı gelmedi.
Kısa süre öncesine kadar 20 milyon dolar eden şirkete, bir anda 1 milyar dolar veren birinin müdahale etmemesini kimse beklemedi tabii.
Daha sonra Instagram yeni özellikleriyle ve tabii bir reklam platformu olarak da karşımıza çıkmaya başladı.
Değişim, Instagram’ın Snapchat’ten esinlendiği, 24 saatte yok olan özelliği ‘Hikâyeler’ ile başladı.
Daha sonra iki yeni özellik daha geldi.
Biri Snapchat’ten aldığı, yine anında yok olan mesajlaşma özelliğiydi.
Diğeri ise Twitter’a ait olan, Periscope’tan aldığı canlı yayın özelliğiydi.
Aynı Periscope’ta olduğu gibi video sadece yayın yaptığınız sırada izlenebiliyor,
yayın bittikten sonra da tamamen yok oluyor, hiç paylaşılmamış gibi.
Amaç, bol filtreli, cilalanmış paylaşımlar yerine daha doğal ve sık kullanıma teşvik etmekti aslında.
Ama tabii bol filtreli hayatlar ve tabii bunun karşılığında alınan sayısız ‘like’ ağır bastı.
Her sabah gözlerimizi açar açmaz telefonda ‘like’ları sayar bireyler haline dönüştük.
Şimdi Instagram, yeni bir uygulama başlattı, artık beğeniler gösterilmeyecek sayfalarda.
Şimdilik 7 ülkede, Avustralya, Yeni Zelanda, Japonya, Brezilya, Kanada, İrlanda ve İtalya’da deneniyor.
Sadece kullanıcılar kendi paylaşımlarının kaç kişi tarafından beğenildiğini görebilecek ama başkaları beğeni sayısını göremeyecek.
Fenomenler bu duruma tabii ki karşı.
Ama hepimizin ruh sağlığı için olumlu bir gelişme olabilir.
Tabii Instagram baskılara dayanamayıp bu kararından kısa süre de vazgeçmezse...
Özay Şendir
Bir kapak, iki bakış açısı…
23 Şubat 2025
Abbas Güçlü
Adana, Çukurova Üniversitesi ve gelecek?
23 Şubat 2025
Zeynep Aktaş
Risk iştahı zayıf TL’ye ilgi sürdü
23 Şubat 2025
Ali Eyüboğlu
Türklerle ‘yapay zekâ’ araştırması
23 Şubat 2025
Güldener Sonumut
Trump, Avrupa Güvenlik Konseyi ve Türkiye
23 Şubat 2025