Çağdaş Ertuna

Çağdaş Ertuna

cagdas.ertuna@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

İstanbul’un en çok konuşulan AVM’si İstinye Park’tı. Acıbadem’de açılan Akasya ona rakip oldu. Bir karşılaştırma yaptığımızda hangisi, hangi alanda diğerinden bir adım öne çıkıyor?

Okadar olmadık yerlerde, o kadar çok sayıda alışveriş merkezi (AVM) yapıldı ki artık her AVM’ye mesafeli yaklaşıyoruz. Hatta söz yeni bir AVM’den açıldığında ister istemez “Bu kadar AVM nasıl iş yapar?” diyoruz. Sonra da gidip görünce şaşırıyoruz. İstanbul’un en yeni AVM’lerinden Akasya’nın marka çeşitliliğini görüp de şaşırmamak zaten mümkün değil. Bugün Akasya Acıbadem ile İstinye Park’ı karşılaştırıyoruz.

Ünlülerin piyasa yapma yeri İstinye Park
* İstinye Park görmek ve görünmek isteyenlere daha uygun. Nedeni basit, açık alandaki kafe ve mağazaların önüne lüks otomobilleri çekmek mümkün. Başta futbolcular olmak üzere özellikle piyasa yapmak isteyen ünlüler İstinye Park’ı tercih etmeye belli ki devam edecek. Akasya’da ise bir tek Beymen mağazasının önüne kadar arabayla gelinebiliyor.
* Acıbadem Akasya, Anadolu Yakası’nın sükunetini, İstinye Park ise Avrupa Yakası’nın dinamizmini taşıyor.
* Akasya’da neler öne çıkıyor?
Dev Crate&Barrel afişleri, Beymen’in uçsuz bucaksız mağazası, özellikle de Rag&Bone’un tunnel mağazası, Fauchon ve oyuncakçı Helmsley’in Türkiye’deki ilk mağazası ve tabii Victoria’s Secret’ın Türkiye’deki ilk iç çamaşırı mağazası. Victoria’s Secret daha önce sadece parfümleri ve aksesuarlarıyla AVM’lerdeydi, şimdi ise bir tek melekleri eksik, diğer her şey tamam. Daha açılır açılmaz birçok ürün tükenmiş. Amerikalı Victoria’s Secret’çılar şaşırmış, böyle bir ciroyu doğrusu hiç beklemiyorlarmış. “Türkiye pazarına daha önce girmeyerek çok büyük hata yaptık” diye kendi kendilerine ve tanıdıklarına söyleniyorlarmış. İstinye Park’ta ise öne çıkan açık alandaki lüks markalar. Hangileri mi? Louis Vuitton, Gucci, Armani, Prada, Chanel, Hermes...

Akasya küçük ama çok aydınlık ve ferah
* İstinye Park’taki açık alan, burada yer alan markaların yüksek fiyatlarıyla Akasya’nın hedef kitlesini ürkütüyor. Akasya yurt dışında olsa daha çok orta sınıfa hitap ediyor denilebilirdi ama bizde tabii her iki AVM de orta sınıfın alım gücünü aşıyor.
* İstinye Park’ın müşteri kitlesinin çoğu Azeriler, Araplar ve Uzakdoğulular. Akasya’nın müşteri kitlesi ise şimdilik daha yerel.
* İstinye Park’taki markalar ya çok lüks ya da sokak modası markaları. Oysa Akasya’da hem daha genç ve çağdaş markalar hem de daha köklü ve yaşam tarzı haline gelen markalar (Brooks Brothers, Façonnable, Tommy Hilfiger gibi) dikkat çekiyor.
* Yeni yeni yükselen genç markalara ilk monobrand mağaza yatırımı Akasya’da yapıldı. Rag&Bone’dan Vince’e birçok markanın kendi mağazası ilk burada açıldı.
* Akasya çok aydınlık ve ferah. İstinye Park’tan daha küçük ve derli toplu. Birçok AVM’nin aksine Akasya’da mağazaların yerlerini bulmak çok kolay.

Sinema salonlarındam her ikisi de iddialı
* Akasya’da Mikla ve Num Num’ların sahibi, şef Mehmet Gürs’ün İtalyan restoranı Trattoria Enzo öne çıkıyor. Trattoria Enzo’da İtalyan ev yemekleri, günlük olarak taze üretilen makarnalar, ızgarada ve odun fırınında hazırlanan pizza çeşitleri ve özel sofra şarapları var. İstinye Park’ta ise Masa, Borsa, Armani Caffe, The House Cafe, Mezzaluna gibi daha çok seçenek bulmak mümkün.
* Sinema salonları bakımından iki AVM de iddialı. İstinye Park Hillside spor salonuyla bir adım öne çıkıyor.
Acaba Acıbadem Akasya, İstinye Park’ın pabucunu dama atar mı? Tecrübeyle sabit, her yeni açılan alışveriş merkezi bir öncekinin saltanatını bitiriyor. Alışveriş ve yeme-içme konusunda yeniliklere her zaman açığız. Akasya, İstinye Park’tan ziyaretçi çalar ama gördüğüm kadarıyla İstanbul’da hepsine yetecek kadar müşteri var.

Haberin Devamı

Akasya çocukları mest ediyor

Haberin Devamı

Akasya’nın çocukları ve çocukluları mest edecek bir özelliği var: KidZania. KidZania çocuklar için bir gerçek hayata hazırlık alanı. Meksikalı girişimci Xavier Lopez Ancona tarafından 1999’da kurulmuş ve bugün dünyada
8 ülkede, 11 şehirde var. Bir çocuk cumhuriyeti. Uçak iniyor, gazete çıkıyor, televizyon çekimi yapılıyor, diş çekiliyor, pizza yapılıyor, otomobil tamir ediliyor. Hastanesi var, güzellik merkezi var. Konser alanı var. 4-14 yaşlarındaki çocuklar ileride seçmeyi düşündükleri meslekleri burada yaşayarak öğreniyor. Tabii bu arada para kazanmanın da ne kadar zor olduğunu görüyorlar. Bilet fiyatları çocukların yaşlarına göre değişiyor. 2-3 yaş arası çocuklar ve yetişkinler için biletler 30 lira.
4-14 yaşlarındaki çocuklar için ise bilet fiyatı 50 lira. Bilet gelirlerinin bir kısmı da sosyal sorumluluk projelerine bağışlanıyor.