Birbirlerinden başka tutunacak şeyleri olmayan dört çocuğun intikam öyküsünden ‘Bu hayatta herkesin ikinci bir şansı hak ettiğine’ inanan Gurur Komiser’in nam-ı diğer Kasap Gazanfer’in geri kalan hayatındaki intikamcılığına dönüşen ‘Suskunlar’, yeni sezona merhaba demek için gün sayarken tanıtımlarıyla da düşündürmeyi sürdürüyor.
6 Eylül Perşembe günü yayınlanacak bölümün tanıtımına baktığımızda, Dostlar Kıraathanesi’nin kapısındaki Gazanfer’le diğerleri arasında, erkekler tuvaletindeki şırıl şırıl ‘pisuar’ kardeşliğinden eser kalmadığını görüyoruz.
Oysa Youtube’taki ‘Erkekler tuvaletine kadın girerse’ şakasından esinlenme ihtimalini düşündüren ilk tanıtımda ne de güzel dizilmişlerdi pisuarlarda yan yana. Üstelik dört erkek bir bayanlı temayla ‘Erkekler Tuvaleti’ fantezisi de yaşatmışlardı, olaya erkekçe bakanlara. Ama bu pisuar muhabbeti kısa sürdü. Yerine daha kapsamlı fragmanlar geldi. İyi de oldu. Yoksa ‘Suskunlar’ın, Sleepers gibi bir yapımın ardından ucuz Amerikan TV filmlerine özendiğini düşünecektik. Sahi, dizi karakterlerini pisuar başına sıralanmanın gerekçesi neydi?
Erkekler Tuvaleti, Erotizm ve Elde Kalan…
İnternetteki şaka videolarının yolundan giden tanıtımla, ‘Suskunlar’ın konusunun hiç ilgisi bulunmadığı kesin. Ancak insan ister istemez yan yana dizilip pisuarların içine eden karakterlere bakarken bu görüntülerin arkasındaki yaklaşımı sorgulamadan da edemiyor.
‘Erkekler Tuvaleti’ denince ilk aklıma gelen Ertuğrul Özkök’ün yazısı… Öyle çok ilginç vs. olduğundan değil, tıpkı bu tanıtımdaki gibi buram buram erkek fantezisi koktuğundan.
Pisuar kültüründen başlayıp Stuttgart’taki Mövenpick Oteli’nin tuvaletini özene bezene anlatmanın ardından eli fermuarında, hayran hayran duvardaki çırılçıplak kadın siluetini nasıl izlediğinin erotizmini yansıtmıştı satırlarına…
Erkeklerin basit fantezilerini, ‘Erkekler Tuvaleti’ne girmiş bir kadının fazlasıyla tetikleyeceğinin üstüne basa basa! ‘Suskunlar’ da erkek egosunun ağır bastığı bir yapım olduğuna göre, kadınlı erkek tuvaletinin cazibesini kullanmakta fayda var diye düşünülmüş olabilir.
Ertuğrul Özkök’ün ‘Erkekler Tuvaleti’ üstüne bu erkekçe yakıştırmalarından başka Cihan Canova’nın ‘Erkekler Tuvaleti’ de ‘Suskunlar’daki pisuar merakını mıncıklamak için bir yol.
Yoksa bu tanıtım da, insanların merhem alandaki budalalıklarını ve sıradanlaşmalarını absürt bir komediyle sergileyen ‘Erkekler Tuvaleti’ndeki gibi, erkeklerin zafiyetini sergilemeye mi yönelik?
Fermuar sesli erotik çağrışımlarla düşünce jimnastiği yaptıran, pisuara oturup ruj tazeleyen dişi objesiyle erotizmini perçinleyen tanıtımın, dizideki cinsel erki sorgulatarak öykünün artık kadın hâkimiyetinde yürüyeceğinin tüyosunu kulaklara fısıldama amacı taşıması da muhtemel.
Öte yandan ‘Bütün çişler toplandık’ diyen Ata Demirer’in, atların kulvara girişi benzetmesiyle resmedilen ve ‘iğrenç bir şey’ olarak nitelendirilen ‘pisuar’ olayının ‘Erkekler Tuvaleti Sendromu’na dönüşmesi de mümkün.
İşte bu noktada akla gelen ihtimal ise erotizmle dikkat çekmenin ya da cinsel erki mercek altına yatırmanın ötesinde, dizinin akışıyla ilgili bir espri kurgusu…
Kim bilir belki de esinleme tanıtımın yaratıcıları, dizi karakterlerini hep birlikte pisuarların içine ettirerek, uyarlama olarak başarıyı yakaladık ama çıkış konusunun sıfırlandığı yerden sonrasını elimizdeki mevcutlardan üreteceklerimizle yürüteceğiz, demek istemişlerdir!
Bu durumda da bize düşen, oyunculuğun ve çekim kalitesinin yüksek olduğu ‘Suskunlar’a yeni sezonda yaratıcılık başarısı dileyip, pisuar fantezisindeki fermuarlı açılıştan elde kalanın ‘kof’ olmaması temennisinde bulunmak.
Anibal GÜLEROĞLU