Bu sezon herhalde televizyon tarihimize, en çok dizi harcanan dönem, olarak geçecek. Kanal D, Show TV ve FOX için de, bu üzücü yarışta başı çeken kanallar unvanı not düşülecek.
Şöyle kısaca bir hatırlayacak olursak neler harcanmadı ki Kanal D bünyesinde…
‘Kayıp’ gibi güzel bir yapımın güç bela bir süre dayandığı Kanal D ekranında ‘Cinayet’, reyting bıçağıyla hemencecik doğrandı.
‘Vicdan’, düşük reytinge tahammülsüzlük vicdansızlığıyla sessiz sedasız yollandı.
‘İnadına Yaşamak’, ismi gibi inat edip dizilerin gözünün yaşına bakmayan Kanal D ekranında tutunamadı.
‘İntikam’, Beren Saat’in varlığına rağmen sıralamada altlarda kalınca uyarlandığı orijinalinin aksine erkenden noktalandı.
Komedi dalında umut vaat eden çiçeği burnundaki dizi ‘Ne Diyosuun’, kendini yeterince beğendiremeyince ‘Abbas yolcu’ dedikodularına malzeme yapıldı.
Dizinin sunuculuktan bu alana geçip kendini ispatlayan başrol oyuncusu Dilara Gönder’in twitter mesajına dayanılarak üretilen bu haberlere karşı Limon Yapım’ın dizinin kalkmayacağı yönünde açıklaması bulunsa bile bu devamlılığın ne zamana kadar geçerli olacağı sorusu da akıllara takıldı bir kere. Boşa dememişler ateş olmayan yerden duman çıkmaz diye!
‘X Factor Star Işığı’ ve ‘Arkadaşım Hoş geldin’ gibi yapımlara öncelik tanıyan Kanal D’nin izlenmeye değer dizilerinden olmasına rağmen göz ardı ettiği ‘Zeytin Tepesi’ ise kanalın klasik tavrının kurbanı olmak üzere.
‘Çalıkuşu’, çalılara takılmadan yol alabilirse ne âlâ.
Eskileri sepetleyip yenilerden medet umarak ‘Küçük Ağa’nın ardından ‘Boynu Bükükler’i devreye sokan Kanal D, ‘Ankara’nın Dikmeni’ ilk etapta olmak üzere ‘Paşa Gönlüm’, ‘Hatasız Kul Olmaz’, ‘Aşkta ve Savaşta’ gibi yapımlarıyla reyting arayışına girerken bunca hengâmenin arasında programından taviz vermeden ilerleyen tek yapımı, ‘Merhamet’ oldu.
REYTİNGLER ‘MERHAMET’E VIZ GELDİ
Ekranda başarı kıstası olarak kanallar, reytingleri göz önüne alıyor ya… İşte Kanal D’nin ‘Merhamet’ dizisi bu rutini yıkanlardan.
Hande Altaylı’nın ‘Kahperengi’ isimli kitabından uyarlanarak 1996’dan günümüze uzanan süreçte Narin’in ve onun çevresindekilerin hikâyesini anlatan ‘Merhamet’, Turgut Tunçalp’in canlandırdığı Moskof Recep’in ‘kötü baba’ imajıyla reytingini ilk sezonunda yukarılarda tutsa bile ne yazık ki bu tabloyu ikinci sezonda oluşturamadı. Ancak kendinden gayet emin olan diziye bu düşüş vız geldi. İkinci döneminde oranlarını daha aşağılara çekmesine rağmen hiç bir telaş belirtisi göstermeyerek izleyicisine huzurlu bir takip ortamı yaşatmayı bildi.
Özgü Namal’ın ve İbrahim Çelikkol’un başrolünde, kalitesinden taviz vermeden yol alan dizi, reyting kaygısı taşımadan ekrana geldiği süre boyunca kendi halindeki izleyicisini, sürekli aktif olan konusuyla da memnun etti.
Üstelik bu memnuniyeti adam gibi, planlı programlı ve de aceleye getirilmeyen bir finalle taçlandırma zevkini de yaşattı.
Veda yemeğini Özgü Namal’ın çok konuşulan masa üstü dansıyla yapan ‘Merhamet’in final bölümü, planlarına uygun olarak 12 Mart’ta…
Yaklaşık 90 dakika boyunca abartıdan uzak bir içeriği, dizi kıyımcısı bir ortamda, pek de yüksek olmayan reytinglerle ayakta tutmak ve ağız tadıyla bir final gerçekleştirmek azımsanacak bir durum mu?
Hani hep başlarda oynayan yapımlar için gayet doğal bir şey olsa da, ikinci kuşak yapımı olarak görülen ve reklam gibi desteklemelerden de pek nasiplenemeyen diziler söz konusu olduğunda duruma bakış açısı değişiyor.
Kısacası benzerleriyle kıyasta ‘Merhamet’in gösterdiği kararlılık bu zamanda kolay bir şey değil.
İşte bu nedenle Kanal D’nin reytingleri her ne olursa olsun en başarılı dizisi, programına sadık kalıp tam gününde finalini yapmayı beceren ve izleyicisini yarı yolda bırakmayan ‘Merhamet’!
Dolayısıyla izleyici arzusuna rağmen apar topar gönderilen ‘Koyu Kırmızı’nın ardından ‘Reyting bana vız gelir’ diyen ‘Merhamet’le adam gibi bir final yapma zevkini tadan Özgü Namal ne kadar göbek atsa azdır. Alkışlar tüm ‘Merhamet’çilere…
Anibal GÜLEROĞLU