TeknolojiYouTube'un yeni reklam kuralları, içerik üreticilerini Twitch'e yönlendirebilir

YouTube'un yeni reklam kuralları, içerik üreticilerini Twitch'e yönlendirebilir

09.04.2018 - 09:18 | Son Güncellenme:

YouTube’ta içerik üreticilerilerinin bazı durumlardan dolayı para kazanamadığından başka platformalara yönleneceği bir süredir gündemde. YouTube’a rakip olabilecek platformun ise genellikle oyun yayıncılarının bulunduğu Twitch platformu olacağı söyleniyor.

YouTubeun yeni reklam kuralları, içerik üreticilerini Twitche yönlendirebilir

Onur Binay/milliyet.com.tr

Haberin Devamı

YouTube son zamanlarda biraz zor günler geçirdi. Uygunsuz içerik ve marka güvenliği konusu ile ilgili kaygılar yüzünden kullanıcılarını korumak için bazı önemli adımlar attı.

En son hareket, platformun 'kötü oyuncuları' yanıltmaktan ve sistemi istismar etmekten alıkoyabilmek için geçen yıl 1000'den az abonesi ve 4000 saatten az izlenme süresi olanların videolarında reklam göstermeyi engelledi.

Ancak YouTube’un kısıtlamaları sıkılaştırmak için inanılmaz bir baskısı söz konusu olsa da, içerik oluşturucuları arasında yeni politikaların yalnızca büyük içerik oluşturucuların daha fazla büyümesine neden olacağı endişesi var. Bu da diğer üreticilerin başka platformalara kaymasına neden olabilir.

YouTube'a karşı en iyi mücadele veren platform ise Twitch, sanat, müzik, popüler kültür ve TV kanallarına yayılan oyun odaklı bir platform.

Haberin Devamı

Twitch gerçekten YouTube için ciddi bir tehdit olabilir mi?

Evet. Her ay 100 milyon kullanıcıya sahip olan Twitch, oyuncular için hızla büyüyen bir platform. Buradaki oyunculardan çoğu YouTube’takilerden daha çok kazanıyor. Bu da YouTube'un lehine.

Twitch’te hayran bağış fonu da kolay para kazanmanın diğer yolu. Bu, içerik oluşturucular için daha güvenilir bir gelir kaynağı olmasınının yanında birçok reklamveren de platformu destekliyor. Örneğin, Disney şimdi influencer’larını platforma getirmek için Twitch ile çalışıyor.

Kesin olarak, reklam satanlar için YouTube ortak programında olmak zorundasınız. Platforma yapılan son güncellemeler, daha az insanın bunun bir parçası olmaya hak kazandığını, ancak sonuçta değişiklik yapılmaksızın herkesin sponsorlu videolar üretebileceğini ifade ediyor. Küçük içerik oluşturucular, hedef kitleleri için markalar ile ortaklıklar kurabilir ve kanallarında bağlantılar yayınlayabilirler. YouTube hala, influencer’ların en büyük kitleleri bulabileceği yer.

Zorluk, platformun potansiyel kayma algısında yatıyor. Tabandaki içerik oluşturucularına yönelik azalan destek, yaratıcı içeriğe geçişte YouTube'un itibarını zedeleyebilir. Belki de daha fazla influencer ayrılarak başka bir yere gidebilir.