07.09.2009 - 01:00 | Son Güncellenme:
Şükrü Andaç
Sony, oyun dünyasının merakla beklediği yeni oyun konsolu PlayStation 3 Slim (İnce PS3) modelini, iki gün sonra Türkiye’de piyasaya çıkarıyor. Konsol başta tekno-marketler ve Sony mağazaları olmak üzere tüm şehirlerde aynı anda satışta olacak.
İlk çıkışından 3 yıl sonra kasasını yenileyen PS3, oyunseverlerin karşısına ‘daha hafif’, ‘daha küçük’, ‘daha az enerji harcayan’ bir makine olarak çıkıyor.
Teknoloji olarak yeni bir standardı deneyen (İşlemcide 65 nm’den 45 nm’ye geçildi) yeni nesil oyun konsolu, daha az enerji harcıyor. Bu durum cihazın daha az ısınması anlamına geliyor.
Kullanılan teknoloji oyun makinesinin performansını da direkt olarak etkiliyor ve oyunların daha çabuk açılmasını ve hızlı bir şekilde oynanmasını sağlıyor. Böylece ürün ömrünün uzamasının da önü açılıyor. Cihazın ağırlığı da 4.5 kilogramdan, 3.2 kilograma inmiş durumda.
Fiyatı vergiler katlıyor
Tüm bunlara bakarak ilk bakışta eskiye göre üzerindeki yükü bir hayli attığı görülen yeni PS3, “pahalı” unvanını da artık unutturmayı hedefliyor. Eski PS3’e göre “daha ucuz” olarak gelen Slim, 1.100 liralık fiyat etiketini, 900 liraya indiriyor.
PS3 Slim’in Avrupa’daki fiyatı 650 lira (300 euro). Türkiye fiyatı Avrupa ile karşılaştırıldığında oldukça yüksekte kalıyor. Bunun sebebi Türkiye’deki vergiler. PS3’te yüzde 20 ÖTV var. Bunun üzerinden yüzde 18 KDV tahsil ediliyor. Böylece ürün fiyatının yüzde 41’i vergiye karşılık geliyor.
İşte yeni PS3
- 120 GB yerleşik hafıza.
- Wi-Fi üzerinden hızlı internet erişimi.
- Veri transferinde Bluetooth teknolojisi.
- Web tarayıcı.
- Orijinale yakın ses kalitesi için Dolby TrueHS ve DTS-HD Master Audio özelliği.
- Çok kişiyle online oyun oynayabilme.
- Blu-ray, DVD oynatıcı.
- USB ve HDMI çıkışıyla, yüksek çözünürlükte HD görüntü desteği.
- Farklı işletim sistemi yükleyebilme.
‘Liderliğimiz sürecek’
Yeni PS3’ün “daha fazlasını, daha az fiyata” sunduğunu belirten Sony Eurasia Genel Müdürü Mohsen Noohi, bundan sonraki adımın 3D (üç boyut) ile gelen yenilikler olacağı bilgisini verdi. 2010’da 3D teknolojisiyle PS3’ün birlikte kullanılır hale geleceğini bildiren Noohi, LCD TV’de de 3D’ye ağırlık verileceğini söyledi.
Noohi, Berlin’de katıldığı IFA fuarında, Sony’nin Bravia’daki 3D teknolojisiyle LCD TV pazarında liderliğini sürdüreceğini bir kez daha ortaya koyduğunu aktardı.
Türkler oyunda futbol tutkunu
Sony Eurasia Ürün Müdürü Özgür Kirazcı ise, kullanılan yeni teknolojiler ve uygun fiyat stratejisiyle yeni PS3’te yüksek rakamların hedeflendiğini söyledi.
Kirazcı, Türkiye’deki oyun dünyası ve PS3 Slim’le ilgili görüşlerini şöyle sıraladı:
-Dünyada 23.2 milyon PS3 kullanıcısı var. Bunun 100 binini Türkiye’deki kullanıcılar oluşturuyor.
- PS3 Slim’in kullanıcı sayısını ilk altı ayda 50 bin artırmasını hedefliyoruz. Böylece Türkiye’de 150 bini yakalayacağız.
- Oyun kullanıcıları 4 kategoride toplanıyor. ‘Sıkı oyuncular’, ‘eğlence meraklıları’, ‘parti oyuncuları’, ‘aile ve çocuklar’. Türkiye’de ‘sıkı oyuncuların’ ağırlığı var. Hedef, diğer kategorilerde de oyun oynanmasını artırmak.
- Türkiye’de oyun işinin büyümesi için “Türkçe” oyun şart. Sony, Singstar’ı Türkçeleştirdi. Sırada Buzz ve birkaç yeni oyun var.
- En popüler oyun denildiğinde, Türkiye’de yüzde 90’lık payla futbol içeriği öne çıkıyor. Bunu, otomobil ve müzik oyunları izliyor. Savaş-macera oyunları da bu kategorilerin ardından geliyor.