30.09.2014 - 10:17 | Son Güncellenme:
Facebook'un tahtını sallayacak güçlü bir rakip geldi. 'Ello' adıyla yayına başlayan sosyal paylaşım sitesi hızla yükselen kullanıcı sayısı ile tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başarırken sektörün 1 numarası Facebook'u rahatsız edecek gibi duruyor.Hala Facebook’a oranla küçük bir kitleye hizmet sağlayan Ello, Facebook’u eleştiren manifestosunda “Her paylaşımınız takip ediliyor ve dataya çevriliyor. Reklamcılar bu dataları satın alıyor ve size daha çok reklam gösteriyor.
Siz alınıp satılan bir ürünsünüz” ifadelerine yer verildi.Facebook’un aksine sitede reklam bulunmadığını ve bulunmayacağını açıklayan Ello, yürüttüğü ‘Anti Facebook’ kampanyasıyla çok sayıda yeni kullanıcı kazandı.Sitenin server'larının yetersiz kalması nedeniyle bir süredir yeni kullanıcılar siteye kabul edilemiyor.
Ello'ya üye olmak isteyenlerin normalde 2 dolar civarında bir üyelik ücreti ödemeleri gerekiyor. Yaşanan talep patlamasının ardından bazı kullanıcılar, üyeliklerini online alışveriş sitesi eBay’de 100 dolar (220 TL) karşılığında satıyor. Son dönemde hızlı bir biçimde yeni kullancılar kazanan Ello’un uzun vadede Facebook’a ciddi bir alternatif oluşturup oluşturamayacağı ise, merakla bekleniyor.Ello’nun Facebook’a yönelik başlattığı kampanya hakkında Facebook’tan henüz resmi bir açıklama gelmedi.