04.06.2018 - 12:19 | Son Güncellenme:
ABD merkezli düşünce kuruluşu Pew Araştırma Merkezi tarafından yürütülen bir çalışmada, gençlerin internet tercihleri, sosyal medyanın etkisiyle ilgili görüşleri ve akıllı cep telefonu kullanımı araştırıldı. Ortaya çıkan analizlere göre ülkede gençlerin Facebook'u terk ederek, gittikçe YouTube, Instagram ve Snapchat'e yöneldiği ortaya çıktı.
Pew'ın araştırmasına göre, günümüzde ABD'li gençlerin sadece %51'i Facebook kullanıyor. Bu oran 2015'ten bu yana kullanıcıların sayısında %20'lik bir düşüş olduğunu gösteriyor. 7 Mart-10 Nisan döneminde yürütülen çalışmaya katılan 13-17 yaş arası gençlerin yüzde 51'i Facebook, yüzde 69'u Snapchat, yüzde 72'si Instagram ve yüzde 85'i YouTube paylaşım sitelerini kullandığını ifade etti. Durum böyle olunca Facebook kullanımında düşüşler yaşandı.
Gençlerin yüzde 95'inin bir akıllı telefona sahip olduğunun belirtildiği çalışmada, bu oranın 2015 yılında yüzde 73 olduğuna işaret edildi. Öte yandan çalışmada, Amerikalı gençlerin sosyal medyanın etkileri hakkında ortak bir görüşü olmadığı görüldü.
Katılımcıların yüzde 31'i sosyal medyanın etkisinin çoğunlukla pozitif, yüzde 24'ü de çoğunlukla negatif olduğunu ifade ederken, yüzde 45 ise sosyal medyanın ne pozitif ne de negatif etkisi olduğunu söyledi.
Twitter kullanan gençlerin oranı %32, Tumblr ise %14 olarak belirlendi. Bu iki platform için 2015'teki dağılım da aşağı yukarı aynıydı.
Pew'un bu yılın başlarında yaklaşık 750 gençle yaptığı anket, akıllı telefonların gençlerin hayatında giderek daha baskın olduğunu da ortaya koydu. 3 yıl önce akıllı telefonu olanların toplam genç nüfusa oranı %73'tü, bugün ise %95. Gençler işte bu konuda mutabakata varamamış görünüyor.
Katılımcıların yaklaşık 3'te biri hayatlarının olumlu etkilendiğini, kalan çeyreği de olumsuz etkilendiğini söylerken, %45'lik çoğunluk "ne olumlu ne de olumsuz" yanıtını veriyor.