13.02.2013 - 10:29 | Son Güncellenme:
Geçtiğimiz birkaç sene içerisinde hızla gelişen teknoloji ile zaman su gibi aktı geçti. Daha dün iPhone’un çıkışından bahsederken, heyecanlanırken şimdi iPhone 5'i konuşur 6'yı bekler olduk. Her sene bizleri giderek daha çok şaşırtırken 2013 ün ilk çeyreğine de girdik bile.
Peki bu yıl bizi neler bekliyor, Neler olacak, Tüketiciler neler istiyor ve e-ticaret siteleri nerelerde yanılıyor?
Aslında 2012 yılında bu yılın verilerinden bahsederken, artık trendin ‘yeniye’ kaydığını söylemiştik. Yeniye gösterilen ilgi her geçen gün artarken. Özellikle, tüketiciler daha da farklılaşmak istiyor ve bu farklar çok hızlı tüketildiği için deneyim ekonomisinin daha fazla iş yapması gerekiyor. Kısacası, artık ben işlerimi rayına oturttum bundan sonrası gider gibi bir yanılgıya kapılmayın. Piyasada yaşamak ve adınızdan bahsettirmek istiyorsanız ihtiyacınız olan tek bir şey var o da “çalışmak, çalışmak ve çalışmak”
Türkiye’de e-ticaret ve online satış dediğimizde, akıllara direkt fırsat siteleri geliyor. Bu algıyı şu saatten sonra kırmamız maalesef imkansız çünkü Türkiye online alışverişi bu kanal ile tanıdı ve benimsedi. Ancak bu algıyı değiştirmekle vakit kaybetmeden sizler fırsat her zaman indirim olmak zorunda değil mantığı ile müşterilerinize daha önce sunulmamış hizmetler sağlayarak müşterilerin yeni bir deneyim yaşamasını sağlayın ve onları mutlu edin.
Günümüzde müşteriler pazarın sunduğundan farklı hizmet ve servisler peşinde. Sizlere bu tavsiyelerde bulunurken tabii ki yeni ürün ve hizmet üretmenin ne kadar zor ve masraflı bir süreç olduğunun farkındayım ancak en basiti ve birçok markanın atlamış olduğu bir konu olan satış sonrası destek pazarınızda sizleri bambaşka bir noktaya getirebilir.Örneğin, aldığınız bir ayakkabı ile ilgili olarak sizden stil önerisi isteyebilecek bir kapı yaratmanız gerekmektedir. Bu hem müşterileriniz ile olan sadakatinizi güçlendirir hem de sizi bulunduğunuz alanda farklılaştırır.
Yukarıdaki örneği aklınızdaki ve içinde bulunduğunuz her alana uyarlamanız mümkün ancak bunun için biraz mesai harcamanız ve yaratıcı olmanız yeterli olacaktır. Bu konunun büyük bir önem taşımasının bir nedeni ise sizler müşterilerinizi kapıda karşılayamayacağınız için tüketicinize sanki bir mağaza oluştururcasına, satış yapmak istediğiniz ürün ve hizmet gruplarına uygun bir sayfa tasarlayın ve mümkün olduğunca basit menüler tercih etmeye özen gösterin.
Pazarın gidişatı ve tahminlerime göre pazardaki farklılaşma adına bu yıl, e-ticarette fırsat siteleri yerine dikey pazar havuzları daha çok ön plana çıkacak. Yani toplayıcı rolündeki bu siteler, yüzlerce siteden veri çekerek ziyaretçilerin her şeyi tek bir yerde görmesine imkan sağlıyorlar. Bir diğer yükselen değer ise marka iş birlikleri. Bir grup marka bir araya gelerek bir elin ne si var iki elin sesi var felsefesi ile kendi dikey operasyonlarını hizmete geçiriyorlar.
Sonuç olarak bu pazarda rolü olan ve pazarın bir oyuncusu olmak isteyenlerin dikkat etmeleri gereken hayati nokta senelerdir bir şekilde para kazandıran fırsatlar değil, yeni ve değişik hizmet sunan, özellikle pazarın en büyük eksikliği olan satış sonrası destek veren müşterilerini özel hissettirenlerin yılı olacak.