01.02.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
KIVANÇ EL Ankara
Referandum kampanyasını şekillendirmek için parti bünyesinde oluşturulan, “strateji ekibi” hem slogan hem reklam kampanyası hem de referandumda ön plana çıkarılacak mesajlara dair çalışmalarını sürdürürken bir taraftan da seçmenin endişe ve beklentileri çeşitli araştırma şirketleri raporlarıyla ele alınıyor.
Yüzde 9’luk kitle
Ak Parti, yüzde 41 oy alıp birinci olduğu, ancak tek başına iktidarı kaybettiği 7 Haziran seçimlerinin ardından hükümet kurulamaması üzerine yenilenen 1 Kasım seçimleri sürecindeki izlediği yolu izleyecek. Bu süreçte oyları yüzde 41’den yüzde 50’ye yakın bir banda çıkarılmasında kullanılan söylem de yeniden analiz ediliyor.
Ak Parti’ye 7 Haziran’da oy vermeyen ancak 1 Kasım’da geri dönen yaklaşık 5 milyonluk seçmen tabanında da referanduma dair ciddi kararsızlık olduğu tespit edildi. Partide yapılan değerlendirmelerde kararsız seçmenin kararsız kalmasında en büyük etken olarak, “Erdoğan sonrası” süreç görüldüğü da ilk araştırmalara göre belirlendi.
Araştırmaya göre, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a güvenen taban, sonrası için ise endişe duyuyor. Erdoğan sonrasında gelecek ismin mevcut yetkileri nasıl kullanacağı kararsız seçmeni düşündürüyor. Ak Parti, bu seçmenleri; yeni sistemin güçlü iktidar içerdiği ve kim gelirse gelsin denetimin mümkün olduğunu anlatarak imkan etmeye çalışacak. Ak Parti kaynakları, Erdoğan’ın halk oylamasına kadar yapacağı yurt gezilerinde kararsız olan seçmeni ikna edeceğini de düşündüklerini ifade etti.
Parti teşkilatlarının, yapılacak yüz yüze çalışmalarla kafalardaki tereddütlerin ortadan kaldırmayı hedeflediği de belirtiliyor.