Yazarlar
Haberin Devamı
- Erken yaşta paranın gerçek değerini anlamalarını sağlar örneğin; 1 TL ye ne alabilirim, 10 TL ye ne alabilirim, 50 TL ye ne alabilirim?
- Matematiksel becerileri hesaplamalar ile gelişir. Örneğin; Ne kadar para üstü alacağım?
- Para biriktirmeninne kadar zor, harcamanın ne kadar kolay olduğunu öğrenirler.
- Harçlıkaldıkları sürece biriktirdikleri parayı nereye ve nasıl harcayacaklarının planını yapmayı ve nereye harcamaya değer olduğu becerisini geliştirirler.
- Para ile olan ilişkilerinde kendilerini tanımalarına yardımcı olur. Örneğin para biriktirebiliyor muyum, sürekli para mı harcıyorum veya hesabımı tutma konusuna nasılım?
- Kendi istediklerini satın alabilen çocuklar her şeyi sürekli yetişkinlerden talep etmekten vazgeçerler.
- Çocuklar uzlaşmayı ve birlikte çalışmayı öğrenirler. Örneğin; Çocukların birinde 15 TL kardeşinde ise 5 TL var ise 20 TL’lik ikisinin de oynayabileceği bir oyuncağı almaya karar verebilirler.
- Kendi parası olan ve parasını idare etmeyi öğrenen çocuk bağımsızlığa ve kendi kararlarını vermeye adım atar.
- Harcamalarında hata yapmasına izin verilen ve sonrasında kararının sonuçları üzerinde konuşulan çocuk, paranın değerini ve kendini planlamayı daha iyi öğrenir.
- Paranın yanlış kullanımı ile eriyebileceğini ama hak ederek çalışarak geri kazanılabileceğini öğrenirler.
- Çocuklar, paralarını emniyette tutmayı, sadece güvendikleri kişilere ödünç vermeyi hatta yatırım yapmayı dahi öğrenebilirler.
- Ve son olarak para deneyimlerinde çocuklar güçlü bir çalışma etiği öğrenir ve sizin de sağladığınız maddi olanaklara saygı duymaya başlar.
Ayşe Başak Erk - Uzm. Gelişim Psikoloğu