Günümüz eğitim sisteminde çocukları teknolojiden uzak tutmak mümkün olmadığı gibi doğru da olmaz. Çünkü teknoloji yaşadığımız yüzyılda her yerde ve her alanda var.
Ana okulu çocukları için zekalarını geliştirici, komplike düşündüren ve şiddet içermeyen oyunlar, ilkokul için araştırma yaptıran, proje hazırlatan konularla ilgilenmesi oldukça uygundur. Ancak süreyi anne babanın belirlemesi ve neyle ilgilendiğinin kontrolünün yapılması şartıyla çocuk anlamlı araştırmalara yönelebilir.
Anne babanın ve çocuğun boşta kalan zamanlarda sosyalleşebileceği, arkadaş dialoglarına girebileceği ortamlar hazırlanmalı. Her çocukta kullanılmaya yönelik mutlak bir yetenek vardır. Çocukların yeteneğini keşfederek o yönde ilerlemeleri sağlanmalı.
Sporun bir dalıyla ilgilenmeleri teknolojiye kontrolsüz kapılmalarını ve bu noktada zarar görmelerini engeller. Bu sayede yaratıcılıklarının yok olması da engellenmiş olur ve yaşama dair mutlu bireyler kazanmış oluruz.
Serap Yavuzyaşar Özay