Kadınlar artık kendilerinin yenilenmiş görünümlü hallerini istiyor. Son araştırmalar da gösteriyor ki, güzellik artık sadece genç görünmekten öte geçmiş durumda. Allergan’ın önderliğinde Ipsos tarafından yapılan ve aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 18 ülkeden toplam 14.584 tüketicinin ve 1.315 doktorun dahil olduğu Estetik Raporu’nun Monaco’da gerçekleştirilen AMWC’de (Aesthetic & Anti-Aging Medicine Congress) açıklandığı kongrede, 2019 estetik trendlerini dünya ile aynı anda öğrendik.
Medikal estetik uygulamaların popülerliği, toplumsal tabuların geçmiş yıllara oranla giderek azalması, teknolojik gelişmelerin hızlanması ve ortalama 21-35 yaş arasında olduğu belirlenen estetik hastalarına, erkeklerin de büyük oranda katılmasıyla giderek artıyor.
2016’da 10.12 milyar dolarlık bir değere sahip olan dünya medikal estetik pazarının, 2024 yılında yaklaşık olarak 26.53 milyar dolarlık bir değere sahip olacağı öngörülüyor. Son yıllarda cerrahi olmayan uygulamalara özellikle de yüz enjeksiyonlarına olan talep artıyor. Sağlık hizmeti sektöründe, bu talebin gelecek yıl yüzde 25 oranında artacağını belirtiliyor.
Dünya Estetik Endüstrisi
Medikal estetik uygulamalara en yüksek ilginin yaşandığı günümüzde, konuyla ilgili olarak şimdiye kadarki en kapsamlı ve güvenilir çalışmalardan biri hazırlandı. ‘Allergan 360 Aesthetic Report’ adı verilen bu çalışma, 18 ülkede 1300 hekim eşliğinde -kendilerini daha iyi görünmek ve bunun için harcama yapmaktan çekinmeyen istekliler olarak tanımlayan- estetik konusuna duyarlı 14.500 kişiyle gerçekleştirildi. Peki, bu çalışmanın misyonu neydi? Amaç, farklı yaşlarda, kültürlerde, cinsiyetlerdeki kişilerin farklı perspektiflerinin ve onları tedavi eden uzmanların bakış açılarının daha yakından incelenmesiydi.
Ancak bu bir seferlik çalışma değil. Hedef, bu araştırmaları düzenli olarak yenileyerek, doktorlar, hastalar ve endüstri genelinde daha iyi anlaşılması konusunda gelişme sağlamak. Bu üç sacayağından oluşan anlayışın, artan inovasyonun teşvik edilmesine, daha iyi tedavi sonuçlarına ve erişimin daha kolay sağlanmasına yardımcı olması amaçlanıyor. Bu raporun bir diğer amacı da toplanan tüm verilere dayanarak ortaya çıkan trendleri incelemek ve paylaşılması amaçlanan açık bir kaynak oluşturmak. Şimdi, bugün estetik endüstrisinin nerede olduğunu daha detaylı inceleyelim…
Çalışma grubunda yer alan Chicago’lu Plastik Cerrah Steven Dayan, estetik uygulamaların günümüzde genel sağlık ve kişisel bakımın büyük bir parçası haline geldiğini belirtiyor. Araştırma sırasında soru sordukları kişilerin yüzde 69’u ‘kariyerim ve günlük aktivitelerim için elimden gelenin en iyisini yapmak önemli’ derken, yüzde 64’ü ‘Zinde ve sağlıklı görünmek, moda ve güzellik trendlerini takip ediyor olmak kendime olan güvenimi artırıyor’ cevabını veriyor.
Güzelliğin Yeni Tarifi
Günümüzde güzelliği tanımlamak için yaygın olarak kullanılan terimler arasında doğal, sağlıklı, güçlü ve düzgün vücutlu terimleri öne çıkıyor. Amerika’da 21-35 yaş arasındaki genç grupta yer alan kadınlar arasında kendileri için ‘düzgün vücutlu’ terimini kullanmayı 56-65 yaş arasındaki yaşlı grupta yer alan kadınlardan daha fazla tercih ettikleri görülüyor. Araştırmada yer alan California’lı plastik cerrah Dr.Grant Stevens bu sonucun, “Vücutları hakkındaki pozitif tanımlamalar, özellikle genç nesillerdeki güzellik tanımlarımızı genişletti” diyor.
Dünya çapında tüketiciler, güzelliği tanımlamaya yardımcı olmak için en çok ünlü isimleri kullanıyor. Amerika, Kanada ve Hindistan’da kadınların güzellik tanımı, ünlülerden ziyade arkadaş ve aile çevresinden yapılıyor. Allergan’ın ‘360 Aesthetic Report’ raporuna göre, estetik uygulamalar 5 yıl öncesi olduğundan daha sosyal ve kabul edilebilir olarak algılanıyor. Kısacası, medikal estetik konusunda ‘şeffaflık çağı’na girmiş bulunuyoruz. Tüketiciler artık doktorlarının yardımıyla istedikleri görünümü elde etmekten çekinmiyorlar. Amerikalı tüketicilerin yüzde 62’si, görünümlerini canlandırmak veya kendilerinin yenilenmiş versiyonları gibi görünmek istiyorken, yüzde 83’ü ise görünüşlerine yatırım yapmaya ve para harcamaya meyilli.
Popüler Y Kuşağı
Güzellik anlayışı, dünyanın pek çok ülkesinde önemli bir ölçü. Türkiye’de de kadınların en çok endişe duydukları şeylerden biri, yanaklarının volümünü, yüzünün de yuvarlak formunu keybetmesi… Estetik uygulamalar da işte bu endişeler dolayısıyla ihtiyaçlar ışığında popülerliğini giderek artırıyor. Araştırma buna bağlı olarak, dünya çapındaki tüketicilerin yüzde 73’ü önümüzdeki yıl estetik uygulamalar için para harcamayı beklediğini ortaya koyuyor. Bu oran, geçtiğimiz yıl yüzde 50 civarında idi.
Dünyadaki estetik cerrahların yüzde 62’si ise önümüzdeki birkaç yılda estetik uygulama yaptırmak isteyenlerin hacminin artacağına inanıyor. Bu geniş çaplı araştırmaya katılanlardan biri olan Californialı Dermatolog Dr. Sabrina Fabi’ye göre, sosyal medyada yetişkinliğe adım atan Y kuşağının kendini nasıl gördüğü büyük oranda etkilediği kesin, “Bu kuşak estetik uygulama yaptırıp yaptırmayacağını değil, ne zaman başlaşacağını düşünüyor” diyor.
Araştırma esnasında soru sorulan 21-35 yaş arasındaki tüketicilerin:
- % 98’i hayatlarının herhangi bir döneminde profesyonel bir estetik dokunuş yaptırmayı düşündüklerini belirtiyor.
- % 82’si cerrahi olmayan uygulamaların sosyal açıdan kabul edilebilir olduğunu belirtiyor.
- % 63’ü genel görünümün başarıyı önemli ölçüde etkilediğini söylüyor.
- % 69’u hayatının bir noktasında, kırışıklıkları azaltacak bir uygulama yaptırmayı düşündüğünü belirtiyor.
- % 52’si hayatının bir noktasında dermal dolgu enjeksiyonu yaptıracağını belirtiyor.
- % 36’sı “Sosyal medyada bir fotoğraf yüklemeden önce vücudumda bir şeyi değiştirmek veya silmek için her zaman aplikasyonları kullanıyorum”, diyor. (ABD’li tüketici)
- % 34’ü ‘Sosyal medyada fotoğrafımı yüklemeden önce yüzümde bir şeyi değiştirmek veya silmek için her zaman aplikasyonları kullanıyorum” diyor. (ABD’li tüketici)
Her Şey Gözlerde Biter
Dünya genelindeki endişe yaratan başlıca bölgeler –yaş ne olursa olsun- üst yüz bölgesindeki çizgiler ve kırışıklıklar. Cape Townlu Nükleer Tıp Uzmanı Dr. Izolda Heydrenrych, “Göz teması empati ve güvene giden yolda atılan ilk adım. Bu yüzden başkalarında fark ettiğimiz ilk özelliklerden biri. Dolayısıyla kendi gözlerimizin nasıl göründüğünün farkında olmamız şaşırtıcı değil” diyor. İngiliz Estetik Cerrah Dr. Jonquille Chantrey de estetik uygulamaların giderek daha çok kabul edilir olmasının, dünya genelindeki kadın ve erkeklere bu seçeneği kendi potansiyellerini geliştirme sürecinin bir parçası olarak görmelerini sağladığını belirtiyor.
Yine dünya genelindeki araştırma sonuçlarına dönecek olursak, tüketicilerin:
- % 32’si gelecek yıl yüzüne cerrahi olmayan uygulama yaptırmayı düşünüyor.
- Kadınların %54’ü göz altı torbalarının büyük bir sorun olduğunu düşünüyor.
- Kadınların %36’sı göz çevresindeki kırışıklıkların büyük bir sorun olduğunu düşünüyor.
- % 53’ü cerrahi olmayan vücut şekillendirme uygulaması yaptırmayı düşünüyor.
- % 34’ü önümüzdeki yıldan itibaren bu uygulamayı yaptırmayı düşünüyor.
- % 32’si, vücut şeklinden memnun iken % 19’u, önümüzdeki yıl içerisinde bu uygulamayı yaptırmayı düşünüyor.