Aynı başlığı taşıyan bir önceki yazımda iş hayatındaki belli başlı spiritüel yaklaşımlardan bahsetmiştim. Şimdikinde iş hayatında uygulanabilecek bazı basit spiritüel uygulamalardan bahsetmek istiyorum.Aşağıda yazılı uygulamalardan birçoğunu zaten biliyorsunuz. Belki de onların spirituelliği temsil ettiğinin farkında olmayabilirsiniz.
1-Etrafınızda Spiritüel Objeler Bulundurmak: İş yerinizde aile fotoğrafı, çocuğunuzun fotoğrafı bir kristal v.b gibi sizin için kutsal sayılabilecek spiritüel objeler bulundurabilirsiniz. Örneğin; Ailenizin fotoğrafını spiritüel obje olarak seçtiyseniz; fotoğrafa her baktığınızda çalışma sebebinizin ailenize daha iyi bir hayat sağlamak olduğunu hatırlarsınız. Hatta şimdi şu an bu senaryoyu düşündükten sonra sizde yarattığı duyguları hissetmeye çalışın. Nasıl kendiniz daha iyi hissettiniz değil mi?
Bazen de buobjelere baktığınızda size gelen güzel duygular yok olabilir ki bu normaldir. O zaman farklı bir obje belirleyebilirsiniz.
2-Belirsizlik ve Eksiklikle Yaşamak: Daha iyisini yapabilmeyi istemek güzeldir. Ancak kendine zarar verecek şekilde takıntılı olmak tercih edilen bir durum değildir. Daha da iyisini yapabilmek ve sahip olmayı istemek kişide alışkanlık haline gelmesi demek kişinin hiçbir zaman yaptığı şeyi beğenmeyeceğini gösterir. Aslında mükemmel olmak yerine yapabileceğinizin en iyisi yapmaya odaklanmalı ve çıkan sonucu kabul etmeyi öğrenmelisiniz. Bunun içinde mükemmeliyetçi olmamak yani kusurlu ve eksik olmak için en iyi sebeplerini listeleyin. Ve bu listeyi görebileceğiniz yere asın veya koyun. Arada bir listeyi gözden geçirip aklınıza gelen yeni bir sebebi ekleyin. Bu listede yazdıklarınızdan herhangi biri gerçekleştiğinde önce bir durun. Ve ne hissettiğinizi bakın. Sonra bir arkadaşınızla paylaşın. Onun kusurlu ve eksik olmasına izin verdiği durumları, olayları öğrenin.
3-Kaliteyi Sağlamak: İşinizin size kazandırdıklarını listeleyin. Bu listedekiler, işinize verdiğiniz emeğin hayatınızda yarattığı kaliteyi gösterecektir. Kendi kendinize işinizdeki hataları nasıl azaltabileceğinizi bulmaya çalışın. Bir ay boyunca bu konuyu analiz edip, sonuçlarını izleyip, düzenlemeler yapın. Bir sonraki ay tekrar deneyin. Sonuçlarını yazın.
4-Teşekkür ve Tebrik Etme: İşinizde birlikte çalıştığınız kişilere teşekkür ve tebrik edebileceğiniz 5 ayrı yolun listesini yapın. İşte uzun zamandır takdir ve teşekkür almayan bir kişiyi fark etmeye çalışın. Önce ona alışılmadık ve beklenmeyen bir şekil ve zamanda nasıl takdir edeceğinizi tasarlayın ve ona teşekkür edin ya da tebrik edin. Sonra benzerini yapabileceğiniz bir sonraki tarihi ajandanıza işaretleyin. Aylık ve/veya 3 ayda bir bunu adet edinin. Yaptıktan sonra sizde ve iş ortamında oluşan enerjinin farkına varın.
- Haftada bir yaptığınız iyi işten dolayı kendinize teşekkür edin. Hatta kendinize küçük bir hediye vermeyi tasarlayın. Öğlen yemeğinde dışarıya çıkmak, işi erken terk etmek, kendinize hediye almak gibi.
- Ayda bir rakipleriniz arasında kompleman yapabileceğiniz bir kişiyi ve kompliman şeklini belirleyin ve yapın
-Her gün işe başlamadan veya işten sonra veya gün içinde sahip olduğunuz iş ile diğerlerin sahip oldukları iş için şükredin. Bunu günlük ritueliniz haline getirin. Takdir ve şükür, sizi pozitif frekansta tutacaktır.
5-Desteğin İnşa Edilmesi: Her hafta işte yeni bir kişi ile sohbet edin. Sonra aynı davranışı mevcutta sizin için çalışan veya sizinle çalışanlar için yapın. Seçtiğiniz bu kişi özellikle kendini gruptan ayrı hisseden ve incinmiş biri olsun.
- Haftada bir gün hata yapan veya başarısız olan bir kişiyi cesaretlendirin. Yapmış olduğu iyi şeyleri ona hatırlatın. Veya ona özel bir şey yapın.
6-Sizi Davranılmasını İstediğiniz Gibi Başkasına Davranma: Çevrenizdeki insanlara nasıl davrandığınızı dikkate alarak bir sonraki gün diğer insanlara nasıl davranacağınızı belirleyin. Her gün birkaç dakika aşağıdaki konular üzerinden gidin.
“Başkalarına Yaptıklarım,”
“Başkalarının Bana Yaptıkları”
Özellikle liste içinde başkalarının size davranması istediğiniz gibi davrandığınız durumlar ile başkalarının size arzu ettiğiniz gibi davrandığı durumlara dikkatinizi verin. Hangi listenin daha uzun olduğunu farkına varın.
7-Neyin Yeterli Olduğuna Karar verme ve Karara Bağlılık: Bir kâğıda yaşamak için ne kadar paraya ihtiyacınız olduğunu yazın. Gelir bilginizi de ekleyin. Sonra sene içinde harcamalarınız ile harcayacağınızı düşündüğünüz gideri karşılaştırın. Harcamayı düşündüğünüz tutar ile gelirinizin arasındaki farka bakın.
- Yeni bir terfi, artış ve yeni iş teklifi geldiğinde kendinize süre verin. Ve bu terfii ve artışı gerçekten isteyip istemediğinizi farkına varmaya çalışın.
- Hiç kimsenin yapmaması gerektiği işleri listeleyin. İşiniz bu listenin içinde yer alıyor ise iş aramaya başlayın.
- En büyük başarısızlıklarınız için liste yapın. İyi ki yapmadım dedirtecek durumların söz konusu olup olmadığına bakın. Bu listeyi iş yerinizde görebileceğiniz bir yere koyun ve düzenli bir şekilde bu listeye ilaveler yapın.
- Herhangi bir projede çalışırken çalışmalarınızın yeterli olmadığını düşündüğünüzde kendinize yeterli olması için neler yapmanız gerektiğini sorun. Yapmanız gerekenleri listeye yazın ve hemen uygulamaya başlayın, sıkı bir şekilde takip edin.
- Her Pazar günü birbiri ile çelişen şu sözlere dikkatinizi verin. “ Asla yeterli olamadın” “ Yapılması gerekenleri yaptın bile” bu sözlerin sizde o an yarattığı farkındalığı fark edin.
8-İş, Kişisel Hayat ile Aile Hayatınız ve Sosyal Hayatınızdaki Sorumlulukların Dengelenmesi: Her sabah 10 defa aynanın karşısına geçip “Hayır” deyin. Gün içinde “hayır” deme olasılığınızın olabileceği alternatif durumları kollayın
- Yeni bir sorumluluğa “evet” derken yeni sorumluluğu isteyip istemeyeceğiniz ile kolay vazgeçip vazgeçemeyeceğinize karar verin.
- Hayatınızın her alanında feragat edemeyeceğiniz durumları ve prensipleri listeleyin. Haftada bir, verdiğiniz bu sözlerden dönmemek için ne tür bir program izlemeniz gerektiğini planlayın. Ay boyunca hayatınızın bir alanına diğerlerine göre daha fazla zaman ayırıp ayırmadığınızı fark etmeye çalışın. Bir alana daha fazla zaman ayırdıysanız diğer ay diğer alanlarda gerekli revizyonları yaptığınızdan emin olun.
9-Sistemin Çalışır Hale Gelmesi İçin Çalışmak: İçinde olduğunuz ve/veya çalıştığınız kurumda değiştirmeyi düşündüğünüz şeylerin listesini yapın. Aynı listenin karşısına ise sizin vereceğiniz destek ile bu kurumların daha iyi işlemesini sağlayacak konuları yazın. Bu listeye “Dünya Mükemmel Olsaydı“ ismini verin. Üzerinde çalıştığınız konularda iyi ve/veya kötüyü fark ettiğinizde bu durumu ilk listenize ekleyin.
- “Dünya Mükemmel Olsaydı” listesinden her hangi bir konuyu seçin ve ilgili kurumun iyi olması adına yapacağı veya değiştireceği şeyleri paylaşıp gerçekleşmesini sağlayın
10-Kişisel ve Meslek Gelişim Konuları ile Meşgul Olma: Her gün 20 dakika egzersiz yapın. Her ay konusu iş ile ilgisi olmayan bir kitap okuyun.
Son olarak her gün meditasyon için beş dakika zaman ayırın.
Sevgiler
www.yourwishisyourreality.com
( Buradaki ilk 9 ruhsal uygulama Gregory F. Augustine Pierce’ın “Spirituality at Work” kitabından alınmıştır.)