Ekonomide yer edinen ve özellikle aile ekonomisinden bütçe ayrılan her şey ilgimi çekiyor ve düşüyorum peşine. Son birkaç yıldır erkekler için yapılan kozmetik ürünlerinin sayısı arttı. Buna ilaveten bakım salonları da eklenmeye başladı. Yani “erkekler kendine bakmıyor” cümlesi tarihte kaldı diyebiliriz. Bir arkadaş sohbetinde denk geldim bunlara. Meğer erkekler bakıma epey bütçe ayırıyormuş. Araştırma yaparken kimlere soru sorabilirim de detay alabilirim derken 1935 yılından beri dedesinin mesleğini sürdüren Erkek Saç Tasarım uzmanı Kadir Alkan çıkıyor karşıma. Mesleğe 12 yaşında başlayan Alkan, iki üniversite mezunu ve CMC Cat Mondiale Dünya 2’nciliğini elde eden Türk millî takım üyesi. Kendisi aynı zamanda ünlülerin ve Youtuberların gözde kuaförü. Saç bakımı ile ilgili merak edilenleri ele aldık.
Öncelikle sizi tanıyalım. Kaç yıldır bu işi yapıyorsunuz?
Kocaeli bilgisayar programcılığı ve işleme mezunuyum. 1935 yılından dedemle başlayıp babamla bizlere geçen bu güzide mesleğe 1996 yılında babamın çırağı olarak başladım ve devam ediyorum. Dünya 2’ncisi millî takım üyesiyim. Türk bayraklı tişört ile dünya meydanlarında saç kesiyorum. Özellikle birçok internet fenomeni müşterim var.
Sizin için bu meslek neyi ifade ediyor?
Benim için bu meslek tamamen değişim demek. Zaten iki üniversite mezunu olup dedemden kalan kuaförlüğe bağlanmamım sırrı da bu diyebiliriz. İnsanların saçlarını değiştirerek hayatlarına olumlu yönde müdahale edip gözlerinde mutluluğu gördüğüm gün bu meslekte ilerlemeye kararı verdim.
Hem erkeklere hem bayanlara hizmet veriyorsunuz. Dolayısı ile bu anlamda kıyaslama gücünüz oluyor. Erkekler ve kadınlar için bakım ve güzellik neyi ifade ediyor?
Evet, çok haklısınız erkekler ve kadınlar için bakım yeniliği ifade ediyor. Kadınlar biraz daha avantajlı, çünkü saç kesimleri harici renklendirme ve makyaj uygulamalarıyla çok daha farklılaşabilirken, erkekler sadece saçı ve sakalıyla oynama yapabiliyor. Ben de o yüzden “Saç Sakal Erkeğin Makyajıdır “ diyorum.
Sizce artık erkekler kendine bakıyor diyebilir miyiz?
Kesinlikle artık erkekler inanın kadınlardan daha bakımlılar diyebiliriz. Erkekler de kadınlar kadar kozmetik ürünlerine para harcıyor. Cilt bakımı, saç bakımı, manikür ve pedikür yaptırıyorlar. Yüzüne botox bakımı yaptıranlar bile var.
Teknoloji kuaförle birleştirmek için neler yaptınız ve ilerde neler yapmayı planlıyorsunuz?
Bahsettiğim gibi bilgisayar programcısı olduğum için teknolojiyle kuaförlüğü bütünleştirdim. Türkiye’nin ilk youtuber kuaförüyüm kendim ve fenomenlerle çektiğim videolar yaklaşık 15.000.000 izlendi. Ayrıca Türkiye’nin ilk mobil uygulamaya sahip kuaförüyüm. İleride patentini aldığım anatomik saç kesimini kullanarak insanların yüz ve kafa yapısına uygun saçı çıkaracak mobil uygulamaları yapmanın alt yapısını oluşturuyoruz.
Genelde kadınlar sunumdan hoşlanır diye bir algı var. Buna katılıyor musunuz? Erkek müşterileriniz için ne gibi sunumlar yapıyorsunuz?
Bir işi nasıl yaptığınız her meslekte çok önemlidir. Ama aslında nasıl sunduğunuz çok daha önemlidir. Mesela biz şu an yeni açılan Etiler salonumuzda kişilerin ismi üzerinde yazılı tabaklarla VIP salonumuzda meyve ve kahve sunumu yapıyoruz. Kafelerde bile görülmeyen bu hizmet çok dikkat çekiyor.
Bir erkek doğru saç modeline nasıl karar vermeli?
Biz misafirlerimize yanlarında salonumuza gelirken beğendikleri ve beğenmedikleri üç saç modeli getirmelerini istiyoruz. Böylelikle kendini ifade edememe ihtimalini ortadan kaldırıyoruz. Ayrıca kişiye özel yaptığımız konsültasyonlar (ön görüşmeler) ve kafa ve yüz şekli analizleri, hatasız saç kesimleri yapıp misafirlerimizin salonumuzdan mutlu ayrılmasını sağlıyor.
Doğru kuaför nasıl seçilmeli? Seçerken nelere dikkat edilmeli?
Doğru kuaför bence eğitimli, donanımlı kendine her konuda yatırım yapan aktüaliteyi güncel saç modasını yakından takip eden kuafördür. Ne yazık ki kuaförlük sektöründe okumuşluk ve eğitim son derece az. Ben de bu konuda kendi üzerime düşeni yapıp erkek kuaförlerine anatomik saç kesimi eğitimleriyle tüm bildiklerini öğretiyorum.
Bu meslekte yeni trend nedir? İnsanların tercihleri sizin gözünüzde nasıl değişim gösterdi? Örnek verebilir misiniz?
Meslekte yeni trend artık kişiye özel çalışmalar oldu. İnsanlar artık fabrikasyon tek düze çalışmalardan sıkıldı. Herkes kendini özel hissetmek istiyor. Biz de bunu en iyi şekilde sağlamaya çalışıyoruz.
Yurt dışına yönelik hedefleriniz var mı?
Şu an 4 tanesi yurt dışı olmak üzere toplam 15 salonumuz var. İnşallah tüm dünya metropollerinde salon açmayı hedefliyoruz.
Bu meslekte aklınızda kalan hiç unutamadığınız ilginç bir anınız var mı? Paylaşır mısınız?
İlginç değil ama hiç unutmadığım benim için özel bir anım var. Rahmetli babamı ilk sakal tıraşı yaptığım zamandı. İlk acemiliğim, babamın yüzüne ufak bir kesik atmıştım. Babam endişelenmeyeyim ve meslekten korkmayayım diye koltukta yerinden bile kımıldamadı, “devam et oğlum” dedi. O gün bugün hiç durmadan devam ediyorum.