"Nereye gittiğini bilen kişiye yol vermek için dünya bile bir kenara çekilir." David Starr Jordan, eğitimci
Son dönemde belki her yerde aynı şeyi duyuyor olabilirsiniz: Marka olmak…
Aslında her şeyin ve hepimizin bir markası var. Burada asıl soru markanız doğru yerde mi? Eğer markanızın halinden memnunsanız sorun yok. Ama memnun değilseniz ve markanızın ışığının kısık olduğunu düşünüyorsanız o zaman bu konuda kafa yormaya başlamalısınız.
Diyelim ki markanız üzerine çalışmaya başladınız, epey de yol kat edip onu doğru konumlandırdınız. Her şey yolunda görünüyor. Peki hep böyle kalabilir mi? Elbette hayır… Markanızın yenilikleri takip etmesi, teknolojiye ayak uydurması ve kendini dinç tutması gerek. Burada ince bir detay var. Her yenilik, her gelişme sizin markanız için gerekli mi? Hangi amaç doğrultusunda zaman/emek/bütçe yatırımı yapıyorsunuz? Bir arkadaşınız böyle yapmanızı önerdi diye mi? O dönemde reveçta olduğu için mi? Büyük şirketlerde yatırım uzmanları bunun için vardır. Ama küçük işletmeler ve kişisel markanız için kendi yatırım uzmanınız kendiniz olmak zorundasınız.
Peki nasıl? Bu noktada işinize yarayacak en önemli şey, elinizde hayallerinizi destekleyecek bir yol haritanızın olmasıdır. Bu haritayı çıkarabilmek için önce kendinize şu soruları sormalısınız:
Kim olmak istiyorum? Nasıl bir marka olarak bilinmek istiyorum? Başkaları markam hakkında nasıl konuşmalı? Neler yapmak istiyorum? Yeteneklerim, becerilerim neler? Gibi. Şimdi de kendinize şunları sorun ve bir kağıda yanıtlarınızı yazın:
En büyük hayalim ne? (Mümkün olduğu kadar detaylı)
Hangi konu/konularda keyifle, uzun uzun konuşabilirim?
Uğraşlarımla ilgili, en çok hangi aşamaları severim? Neyi yaparken zamanın nasıl geçtiğini fark etmem?
Yaptıklarımla ilgili nasıl anılmak hoşuma gider?
Başarısız olmayacağımı bilsem hangi isteğimi gerçekleştirirdim?
Hayatta kırmızı çizgilerim, olmazsa olmazlarım nedir?
Bu soruları çoğaltabilir ve böylece kendi yol haritanızı çıkarmaya başlayabilirsiniz. Eğer bunu tek başına yapamıyorsanız profesyonel destek alabilirsiniz.