Kişisel marka, elbette sadece sosyal medyada paylaştığımız harika fotoğraflar ve yazılardan oluşmuyor. Ancak kalabalıklara kendimizi açtığımız yer tam da orası olduğundan neyi nasıl paylaştığımız konusu çok önemli.
İş gereği özellikle Instagram’ı sıklıkla kullanıyorum. Kendi hesabım dışında ünlü, iş insanı, sanatçı, girişimci vs. kişilerin hesaplarını inceliyorum. Gündemleri ne, neler yapıyorlar veya kendilerini ne yaparken gösteriyorlar, zevkleri, alış verişleri, duyarlılıkları, hepsini izliyorum.
Son dönemde bir iki ünlü gözüme takıldı. Reklam işbirliği yapmış belli ki bir tanesi. Çocuklarının önüne sağlıklı olmayan yiyecekler koyuyor. Diğeri aynı şekilde sağlıksız bir tarif veriyor. Ve büyük ihtimalle hiç biri çocuklarına gerçek hayatta ne bunları yediriyor ne de pişiriyor. Ama onları takip eden birçok kişi bu durumu sorgulamıyor. Bunda ne var peki?
İki önemli konu var bir bu paylaşımları yapanlar, benim ve benim gibi sorgulayan kişilerin gözünde kişisel marka güvenilirliklerini yitirdi. Çünkü samimi değiller. Kendi hayatları ve bize gösterdikleri hayat farklı. “İyi de bu işlerden para kazanıyorlar” dediğinizi duyar gibiyim. Elbette para kazanacaklar. Reklam filmlerine çıkabilir, şarkı söyleyebilir, filmlerde oynayabilir vb. Ama gerçekte olmayan bir şeyi miş gibi yapmak ve sunmak bana doğru gelmiyor. Hele konu çocuk sağlığı ise… Ve çocuklarına abur cubur yediren bir ebeveyn görüntüsü ile kişisel markalarına da zarar veriyor.
Kişisel markanızı sosyal medyada doğru yönetmek gerçekten zor bir iş…
İyi bir nefs terbiyesi, bolca sabır sınavı diyebiliriz. Ürün paylaşımı için gelen teklifler nefsinizi zorlar. Yaptığınız paylaşımların altına insanlar öyle saçma şeyler yazarlar ki ekran karşısında nefes egzersizleri yaparsınız. Yanıt verseniz bir dert, vermeseniz ayrı… Arka planda DM’den yazılanları saymıyorum bile. Bitmiyor paylaşım sonrası eş dost arıyor, yazıyor. Böyle mi oldu diye soruyor…
Sosyal medyada işimiz gereği var olmak zorundayız. Durum en azından şimdilik öyle gözüküyor. Burada kişisel marka açısından en doğrusu düzgün bir plan dahilinde hareket etmek. Kim olduğunuza göre ve kişisel markanızın değerlerine uygun hazırlanmış, hedef kitlenize hitap eden bir sosyal medya ve iletişim planı, sizi ve kişisel markanızı güvenilir ve tutarlı kılar. Neyi ne zaman nasıl paylaşacağınızı bilir, size uygun olmayan içerikleri markanızdan uzak tutabilirsiniz. Ayrıca ne tarz yorum ve mesajlara cevap verip vermeyeceğinizi de önceden bilir ve hazırlıklı olur, böylece içiniz rahat işinize odaklanabilirsiniz.