1. Kim olmak ve ne yapmak istediğinize karar verin. Kararınızı bir kağıda el yazısıyla yazın. Bunu yaparken şu birkaç şeyi düşünün: İnsanlar sizin hakkınızda ne söylesin istersiniz? Arkanızdan nasıl konuşulsa hoşunuza gider? Ne yapmaktan çok keyif alıyorsunuz?
2. Şimdi verdiğiniz bu kararlara uygun adımlar atmaya başlayın.
3. Daha önce almadıysanız alan adınızı (domain) alın. Web sitesi açmayacak olsanız bile birilerinin sizin adınız üzerinden bunu yapmasının önüne geçersiniz.
4. Yukarıdaki kararlarınız ışığında sosyal medya hesaplarınıza bakın. Paylaşımlarınız, olmak istediğiniz insanı, yapmak istediklerinizi anlatıyor mu? Dürüst olun ve bir başkasının hesabına bakıyormuş gibi bakın. Eğer anlatmıyorsa aldığınız kararlar doğrultusunda yeni bir sosyal medya planı hazırlayın.
5. Yaşam şekliniz, haliniz, tavrınız, dışarıya kendinizi ifade etme şekliniz başta karar verdiğiniz kişi ile uyumlu mu? Sakın öyleymiş gibi yapmayın. Bir yerde kendinizi ele verirsiniz ve tüm çabalarınız boşa gider. Onun yerine kendinizin en iyi versiyonu olmaya odaklanın. Daha iyisi nasıl olabilir? Neler hayatınızda yapmak istediklerinize hizmet ediyor? Hizmet etmeyen şeyler hangileri? Bütün bunlara çalışıp iyi yönlerinizi daha fazla ortaya koyarak kendinizi parlatabilir, olumsuz bulduğunuz tarafları ise silikleştirebilirsiniz.
6. Doğru yerde misiniz? Bazen hayallerimizi, isteklerimizi yanlış yerlerde gerçekleştirmeye çalışırız. O yüzden bu soru önemli. İş yeriniz, eviniz hedeflerinize uygun konumda mı? Hedef kitleniz orada mı? Orada kendiniz rahat hissediyor musunuz?
7. Kiminle ya da kimlerle arkadaş olduğunuza dikkat edin. Sizi destekleyen, yukarı çeken insanlarla mı berabersiniz yoksa sürekli şikayet eden, enerjinizi düşüren insanlarla mı? Çevrenizi gözden geçirin.
8. Her gün hedefe giden yola kilitlenin ve küçük de olsa oraya doğru bir adım atın. Sosyal medyada hedeflerinize uygun bir paylaşım yapmak, birileriyle network amaçlı bir kahve içmek…
9. Kişisel markanıza uygun giyiniyor musunuz? “İyi bir kıyafet, iyi bir tavsiye mektubudur.” Cenap Şahabettin.
İlla çok pahalı şeyler, dolapta bir sürü ayakkabı, gömlek olmak zorunda değil. Önemli olan sizi anlatan bir tarzınızın olması. Eğer bu konuda tereddütleriniz varsa önce dergilerden, internetten vs araştırma yapabilirsiniz. Yeni tarzınıza göre kendinize bir alışveriş listesi hazırlayıp gerekenleri alırsınız. Gereksiz alışveriş de yapmamış ve tarzınızı daha kolay oturtmuş olursunuz.
10. Yaptığınız işi 30 saniyede anlatabilin. Örneğin, “Merhaba! Ben Asuman Korugan. Kariyer ve iş koçuyum. Hayallerini gerçekleştirmek isteyenlere destek olan bir ajansım var.” Kısa, anlaşılır bir asansör metniniz mutlaka olsun.
Kişisel markanızın bir yıldız gibi parlaması dileğiyle…