13.02.2022 - 03:00 | Son Güncellenme:
BARIŞ ÖZTÜRK - The New York Times Pearl Harbor saldırısından sonra okuyucularını rahatlatmak için bulmaca yayınlarına başlamak zorunda kaldı. Bu süreçte oyunların gücünü gören yayıncı, savaş bitmesine rağmen yayınları kalıcı hale getirdi; çünkü bulmaca oyunlarının savaş döneminde vakit geçirme amaçlı başvurulan bir tercih değil, yaşanan buhran ve psikolojik çöküşten halkın akıl sağlığını koruyacak bir zorunluluk olduğuna karar vermişti. 1942 yılında başlayan bu yolculuk 2022’de Wordle platformunun satın alınmasına kadar uzandı. The New York Times gazetesi, milyonlarca kullanıcısı olan “Wordle” dijital bulmaca platformunu altı sıfırlı bir rakama satın aldı ve gelecek stratejilerinde oyunlara ne kadar önem verdiğini gösterdi.
Sevgilisi için tasarladı
Satış rakamı milyon doların üzerinde gerçekleşen Wordle oyunu sadece üç aydır piyasada. Amerikalı bir yazılımcı olan Josh Wardle’ın bu oyunu, pandemiden bunalan ve sürekli bulmaca oyunları oynayan sevgilisi için tasarladığı biliniyor. Yazılım ekibi olmayan ve sadece Wardle tarafından geliştirilen ve yönetilen oyun ilk piyasaya çıktığı 1 Kasım 2021 tarihinde yalnızca 90 kişi tarafından oynanıyordu. İki ay içinde viral olarak kartopu gibi büyüyen oyuncu kitlesi 300 bin kişiye ulaştı. Oyunculara 5 harfli bir sözcüğü bilmeleri için 6 deneme hakkı veren bulmaca oyunu, bugün milyonlarca kişinin gözdesi.
Popüler bulmaca oyunları
Mobil platform oyunlarında en yüksek gelir bulmaca uygulamalarına ait. Yüzde 29’luk bir büyüme oranı ile arayı açan bulmaca oyunlarından sonra ise RPG ve strateji uygulamaları geliyor. Bu alanda öne çıkanlar arasında, Türk oyun firması Fugo Games tarafından geliştirilen Words of Wonders çapraz bulmaca oyunu da var. Özel bir algoritma sayesinde harfleri kolayca seçebildiğiniz bulmaca oyunu 150’den fazla ülkede milyonlarca kişi tarafından oynanıyor. Brezilya merkezli oyun firması Fanatee’nin geliştirdiği CodyCross bulmaca uygulaması ise Türkçe dahil 11 dilde oynanabiliyor ve bugüne dek 150 milyon kez indirilmiş.