31.07.2011 - 23:03 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü / Otokolik
Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, krizden yeni çıkan Opel’in şu sıralar kapasite açığı bulunan fabrikalarıyla uğraştığını ve yeni yatırım planlaması için biraz zaman geçmesi gerektiğini belirtirken, “Biz çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Opel’in satış rekorunu kırmak ve Türkiye’deki varlığını güçlendirmek istiyoruz. Bunu başarabilirsek, Opel’in yatırım için ilk adresi Türkiye olacaktır” dedi.
Tofaş’ın bu yılın sonuna doğru üretimine başlayacağı yeni Combo sayesinde Opel’in dolaylı olarak Türkiye’de üretime geri döndüğünü hatırlatan Keklik, “Hükümetin üzerinde durduğu cari açık problemine karşı yılda 40 bin adetlik Combo ihracatıyla bir anlamda katkı sağlayacağız. Ancak bunun yeterli görülmemesi de normal. Opel’in burada üretime yönelik yatırım yapması doğrultusunda çalışmalarımız sürüyor” diye konuştu. Yatırım Ajansı ile görüşmelerinin sürdüğünü, Opel’in Yönetim Kurulu üyeleriyle biraraya getirmek için yanıt beklediklerini ifade eden Keklik, henüz somut bir gelişme olmadığını kaydetti. Keklik şöyle devam etti:
Yeni model atağı
“Hedefimiz, yeni modellerle 2013’te 70 bin adetlik tarihi satış rekorumuzu kırmak. Daha önce 60 bin civarına yükselmiştik. Opel, Türkiye’de Tofaş üzerinden dolaylı olarak üretime geri dönse de, kendisi doğrudan yatırım için fırsat kolluyor. Unutmamak gerekir ki Opel ve bağlı olduğu General Motors (GM) büyük bir krizden çıktı. Dolayısıyla şu an yatırımı düşünecek durumda değil. Üstelik Avrupa’daki fabrikalarında ciddi kapasite açıkları var. Ancak ileride 70 bin adetlik satışlara ulaştığımızda, yatırım için ilk adresin Türkiye olacağına eminim.”
70 bin adetlik hedefe ulaşmalarında, özellikle 2012 yılının son çeyreğinden itibaren başlatacakları yeni model atağının büyük rol oynayacağını kaydeden Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, “2012 sonbaharında yeni Astra Sedan gelecek. Hemen ardından Türkiye’de düşük vergi dilimine giren motorlara sahip küçük bir SUV modelimiz olacak” dedi.
Yerli Combo konusunda henüz bir hedef belirlemenin de zor olduğunu söyleyen Keklik, bu araçla ilgili fiyat pazarlığının sürdüğünü, dolayısıyla net bir öngörüde bulunamayacağını bildirdi. Keklik, “Henüz tam fiyatlandırma yapmadık. Bayilerimiz de aracı henüz yakından görmedi. Ancak Doblo ile arasında en azından yaklaşık yüzde 4’lük bir fark olabilir” diye konuştu.
Fiyatı vergi belirleyecek
Opel’in tamamen elektrikli modeli Ampera’nın, gelecek yıl nisan ya da haziran ayında Türkiye’de satışa sunulması planlanırken, fiyatı konusunda net bir açıklama yapılamıyor. Bunun nedeni de, aracın “menzil uzatıcı” olarak adlandırılan ancak sürüşe doğrudan hiçbir katkısı bulunmayan benzinli motora sahip olması.
Ampera’nın Avrupa satış fiyatının 42 bin 900 euro olduğunu hatırlatan Opel Türkiye Genel Müdürü Keklik, aracın vergisi için Maliye Bakanlığı’na başvuracaklarını, asıl fiyatın ondan sonra belirlenebileceğini kaydetti. Keklik, “Ampera’nın elektrikli motorla çalıştığını, benzinli motorun ise sadece akü şarjı bittiğinde elektrikli motora enerji verdiğini anlatacağız. Çünkü aracın vergisinin, elektrikli araçlar kategorisinde olması gerekiyor” diye konuştu. Buna göre şayet Ampera elektrikliler kategorisinde değerlendirilirse yaklaşık 50 bin euro, 1.4 lt benzinli motor nedeniyle yüzde 37’lik normal ÖTV’yle vergilendirilirse de 60 bin euro civarında bir fiyatla satışa çıkacak.
İlk aşamada beş büyük ilde satışına başlanacak Ampera’nın yıllık satış hedefiyse, fiyatlandırmaya göre 100-150 adet arasında değişebilecek.
Şimdiden 5 bin müşteri beklemede
Opel’in GM ile birlikte geliştirdiği elektrikli Ampera, Avrupa’da şimdiden büyük ilgi görüyor. Şimdiden 5 bin kişilik bekleme listesi var. Ampera, şarj kaygısız 500 km yol yapabiliyor. Standart elektrik prizinden şarj edilebilen, 40-80 km sadece eletrik motoruyla yol alabilen Ampera’nın şarjı bittiğinde, 86 HP’lik 1.4 lt benzinli motor devreye girip elektrik motoruna jeneratör görevi görüyor. Araç, aküyle birlikte satılacak.
‘Avrupa 2015’e kadar toparlanmaz favorilerimiz Türkiye ve Rusya’
Opel Binek Araç Pazarlama Direktörü Michael Meyer, Avrupa pazarında düşüşün devam ettiğini, 2015 yılına kadar herhangi bir yükseliş beklemediklerini kaydederken, Türkiye ve Rusya pazarının bu anlamda kendileri için çok önemli ve farklı olduğunu söyledi.
Meyer, kriz sonrası teşviklerin de kalkmasıyla Avrupa’da pek çok pazarda düşüşler yaşandığını hatırlatarak, “Avrupa’da düşüşler sürecek. En azından yükseliş beklemediğimizi söyleyebilirim. Avrupa pazarlarının 2015’ten önce düzelmesini pek umut etmiyoruz” dedi. Opel’in Avrupa’da iki pazarı favori olarak gördüğünü, bunların Türkiye ve Rusya olduğunu kaydeden Meyer, “Büyüme açısından Rusya ile Türkiye aydan aya birinciliği birbirlerine devrediyor. Ancak adetsel olarak Rusya önde” diye konuştu.
Ampera teknoloji elçimiz
Yeni Opel Ampera’yı, çevreci teknolojiler açısından bir elçi olarak kullanacaklarını, Chevrolet Volt ile birlikte Genenal Motors’un ileriye bakışını temsil ettiklerini söyleyen Michael Meyer, “Bu iki araç da, elbette kar getiren araçlar değil. Ancak bizim teknoloji elçilerimiz. Yılda 8-10 bin Opel Ampera satmayı düşünüyoruz. Elbette bu aracın karlı olabilmesi için 100 bin adet satması gerek. Bu da şu aşamada kolay değil” ifadesini kullandı.
Opel’in yeni modellerine ilişkin de bilgi veren Meyer, “2012 yılının üçüncü çeyreğinde, Türkiye ve Rusya’da önem taşıyan Astra Sedan tanıtılacak. Bu araç, küçük boyutlarda bir Insignia olacak ve sürpriz özelliklerle gelecek. Paris Fuarı’ndan önce İspanya’da tanıtabiliriz. Güncel Astra Sedan ise, Classic adıyla 1,5 yıl yenisiyle birlikte satılacak” dedi. Opel’in yeni Antara için de çalıştığını söyleyen Michael Meyer, bu aracın eskisinden çok farklı olacağını kaydederken, iddialı sınıflarda yer almaya devam edeceklerini vurguladı.