OtomobilÜçüncü nesil KIA Sorento'nun Avrupa tanıtımı

Üçüncü nesil KIA Sorento'nun Avrupa tanıtımı

19.09.2014 - 10:52 | Son Güncellenme:

Yeni KIA Optima T-Hybrid fuar otomobili yenilikçi yeni hafif hibrid motorun yeteneklerini sergiliyor

Üçüncü nesil KIA Sorentonun Avrupa tanıtımı

Yeni KIA Sorento'nun Avrupa tanıtımı, 2 Ekim'de Paris Motor Show 2014 fuarında, KIA'nın çok satan B segmenti modelleri Rio ve Venga'nın yenilenen versiyonlarıyla birlikte yapılacak. Bu modellerin yanında standda KIA'nın yeni yakıt tasarrufu sağlayan dizel-elektrik hafif hibrid teknolojisinin ilk kez sergileneceği yeni KIA Optima T-Hibrid konsept de yer alacak.

Önceki modelin tarz, kullanışlılık ve teknoloji gibi başarılı yönlerini temel alan yeni KIA Sorento, ayırt edici yeni bir tasarım, lüks iç bölüm ve daha da fazla kullanışlılık ile birlikte daha yüksek düzeyde rafine bir araç sunuyor. Yeni Sorento bazı tasarım öğelerini KIA Cross GT Concept'ten alıyor, örneğin daha geniş "kaplan burnu" tasarımlı ön ızgarası, önden yana uzanan farları ve daha geriye yaslanmış profili.

Yeni Sorento'nun daha aerodinamik profilinin ve derin dalgalara sahip yüzeylerinin altında, otomobilin üçüncü nesli yolculara belirgin bir şekilde daha yüksek kalitede malzemelere sahip daha lüks bir kabin sunuyor. KIA Sorento'da kolaylık sağlayan çeşitli gelişmiş araç teknolojileri sunulacak, örneğin dört kamerayla aracı park ederken sürücünün manevra yapmasına yardım eden Çevresel Görüş Kamera Sistemi ve uzaktan kumandayla da açılıp kapanabilen Akıllı Elektrikli Bagaj Kapağı.

İkinci nesil Sorento'dan daha uzun, daha geniş ve daha alçak olan ve daha uzun bir dingil mesafesine sahip yeni modelde kabin alanı ve kullanışlılık en yüksek düzeyde. Bagaj hacmi 605 litreye yükseldi. Ayrıca Yeni Sorento modelinde hem beş, hem de yedi koltuklu versiyon alterntifleri sunuluyor.

Yeni Sorento daha güçlü gövde yapısı, süspansiyon ve direksiyon sistemlerindeki geliştirmeler, azaltılan gürültü ve titreşim seviyesi ve uzun dingil mesafesiyle daha başarılı ve konforlu bir sürüş ve kullanım sunacak.

Avrupalı müşteriler için yeni Sorento'da üç motor sunulacak: 2.4L benzinli direkt enjeksiyonlu (GDI) motor ve ayrıca 2.2L ve 2.0L hacmindeki iki turbo dizel motor seçeneği bulunuyor. Sorento satışlarının çoğunluğunu dizel motorların oluşturması bekleniyor.

Yeni Sorento bu yılın sonlarında üretilmeye başlanacak ve Avrupa'da 2015'in ilk yarısında satışa sunulacak.

KIA'nın en büyük aracının yeni versiyonunun yanında, 2014 Paris Otomobil Fuarı ayrıca markanın global olarak en çok satan aracının yeni dönemini de simgeliyor; yenilenmiş KIA Rio. KIA, 2013 yılında dünya çapında 471.000 adet Rio sattı ve B-segmentinde yer alan bu araç ile geçen yılki 56.821 adetlik satışıyla markanın Avrupa'daki en çok satan üç modelinden biri oldu.

Yenilenmiş KIA Rio, müşterilerin çok beğendiği temel özelliklerini korurken hafif görsel bir makyajla yeni bir dış ve iç görünüme kavuşuyor.

Yenilenen Rio'da yeni tasarlanan ön tampon ve sis farları yer alıyor ve ayrıca markanın simgesi "kaplan burnu" tasarımlı ön ızgaranın yenilenmiş bir versiyonu bulunuyor. 15, 16 ve 17 inç çapında sunulan üç yeni alaşım jant tasarımı Rio'nun profilini tazeliyor ve yeni bir arka tampon da dış makyajın tamamlayıcısı oluyor.

Geliştirilen Rio, Avrupa'da son derece verimli, güçleri 70 PS ile 109 PS arasında değişen dört farklı motorla sunulacak ve ön tekerlekten çekişli olarak beş ya da altı vitesli düz ya da dört vitesli otomatik şanzımana sahip olacak. Yenilenen Rio ailesindeki tüm motorlar KIA'nın yakıt tüketimini azaltan ikinci nesil Start/Stop (ISG) teknolojileriyle sunuluyor.

KIA Rio hatchback Avrupa için KIA'nın Kore'deki Sohari fabrikasında üretiliyor. Yenilenen KIA Rio'nun Avrupa'da 2015'in ilk çeyreğinde pazara sunulması bekleniyor.

KIA, pazara sunulmasından beş yıl sonra Paris'te yenilenmiş bir KIA Venga modeli de sunuyor. Markanın çok satan kompakt MPV'si Avrupa'da Avrupalı müşteriler için tasarlandı, geliştirildi ve üretildi. KIA'nın çok satan modellerinden biri olarak 2009 yılınddan bu yana 150.000 adedi aşan bir satışa ulaştı ve 2013 yılında da 29.000 adet Avrupalı müşteriye ulaştı.

Yenilenen Venga, Avrupalı sürücülerin beklediği kullanışlılık, çok yönlülük ve dayanıklılığı sunmaya devam ediyor ama artık yeni bir ön ve arka görünüme, daha kaliteli bir kabine, yeni alaşım jantlara ve genişletilen donanım yelpazesine sahip.

Frankfurt'ta bulunan KIA’nın Avrupa tasarım ekibi, Venga'ya yeniden tasarlanmış bir “kaplan burnu” tasarımlı ön ızgara yerleştirdiler. Yeni ön ızgarada eskisine göre birleşik sis farları ve LED gündüz farları da konumlandırılmış ve tasarımı ön plana çıkarılmış. Arkada, yatay krom kaplamalar, LED ampullere sahip yeni arka farlarla birlikte yer alıyor. Yeni tasarlanmış daha büyük (16” ve 17”) alaşım jantlar da sunuluyor.



Yenilenen Venga, güçleri 75 PS ile 128 PS arasında değişen 1.4L ve 1.6L benzinli ve dizel motorlarla sunulmaya devam edilecek ve bu motorlarla beş ya da altı vitesli düz ya da dört vitesli otomatik şanzımanlarla ön tekerleklere iletilecek.

Sadece KIA'nın Slovakya'daki Zilina fabrikasında üretilen yenilenen Venga'nın Avrupa'da 2015 yılının ilk çeyreğinde pazara sunulması bekleniyor.

KIA, bu yılın başlarında Cenevre Otomobil Fuarında sergilediği yenilikçi yeni hafif hibrid motorunun, markanın Avrupa Ar-Ge merkezi tarafından gelecekteki KIA modellerinde kullanım için geliştirilen ilk pratik uygulamasını sunacak. Sadece fuarda sergilenmek üzere üretilen KIA Optima T-Hybrid (turbo hibrid) KIA'nın yeni hafif hibrid motor sisteminin ilk uygulaması ve ilk kez sergileniyor.

T-Hybrid konsept modelin mevcut 1.7 litre CRDi turbo dizel motoruyla birlikte, 48 Voltluk kurşun-karbon akü paketinden gücünü alan küçük bir elektrik motoru bulunuyor. Yeni motor sistemi Optima T-Hybrid'in düşük hızlarda ve sabit hızda sadece elektrikli olarak kullanılmasına olanak tanıyor ve yavaşlama/frenleme sırasında da akü paketi şarj ediliyor.

KIA'nın hafif hibrid motor sistemi için kurşun-karbon aküler seçildi çünkü lityum-iyon akülerin aksine aktif bir soğutma gerektirmiyorlar ve akünün ömrünün sonunda geri dönüşümü daha kolay gerçekleşiyor.

Araçta sıfır atıklı bir start/stop sistemi bulunuyor ve yeni bir kayışla çalıştırılan marş motoru/jeneratör, geleneksel alternatörün yerini alıyor ve bu sayede motor neredeyse hiçbir ses ya da titreşim olmadan çalışabiliyor. Bu motorun Optima'ya yerleştirilmesi mühendislerin daha küçük bir araç aküsü ve marş motoru kullanabilmesine olanak tanıdı ve böylece ağırlık dağılımı ile kullanım özellikleri iyileştirildi.

Bu sistem ayrıca CRDi motoruna geleneksel turboya ek olarak yenilikçi elektrikli bir kompresörün eklenebilmesine olanak tanıyor ve bu da düşük devirlerdeki torku ve motor tepkisini iyileştiriyor.

Yeni T-Hybrid motor sistemi KIA müşterilerine daha iyi performans ve daha düşük kullanım maliyeti sunacak ve aynı zamanda bu teknolojiye sahip KIA modellerinin fiyatının uygun bir düzeyde kalmasını sağlayacak.

Daha henüz geliştirme aşamasında olan yeni motor sistemi ve Optima T-Hybrid fuar otomobilindeki uygulamasıyla ilgili hiçbir performans ya da yakıt tüketimi rakamı bulunmuyor. Ama KIA'nın mühendisleri yeni motor sisteminin uygulanabileceği modellerde CO2 salınımında önemli bir azalma ve yüzde 15 ila 20 güç artışı hedefliyorlar. Şu anda Optima’nın 136 PS gücündeki 1.7L dizel motoru 128 gr/km CO2 salınımına sahip (ISG stop-start ve manuel bir şanzımanla).

KIA Optima T-Hybrid fuar otomobilinin seri üretimiyle ilgili planlar henüz netleşmedi. Ancak T-Hybrid motor sisteminin gelecekteki yeni KIA modellerinde kullanılması düşünülüyor.