OtomobilSportif, çok yönlü ve ilerici: Yeni Audi A3 Sportback

Sportif, çok yönlü ve ilerici: Yeni Audi A3 Sportback

21.09.2012 - 14:31 | Son Güncellenme:

İlk olarak Cenevre Motorshow’da gösterilen ve kompakt sınıfa getirdiği ilerici teknolojilerle büyük bir hayran kitlesi oluşturan A3 Coupe’nin 5 kapılı versiyonu olan A3 Sportback, yüzünü gösterdi. A3 Sportback’i 3 kelime ile özetlemek mümkün: sportif, çok yönlü ve ilerici...

Sportif, çok yönlü ve ilerici: Yeni Audi A3 Sportback

Audi’nin ultra hafif yapı teknolojisi sayesinde, A3 Sportback standartları yeniden belirleyen bir ağırlığa sahip ve selefine göre 90 kg daha hafif. A3 Sportback, güçlü ve verimli motor yelpazesi, premium kompakt sınıfta devir açacak sürücü destek sistemleriyle, Audi’nin ‘Teknoloji ile bir adım önde’ sloganının hakkını veriyor.

Dış tasarım

Yeni Audi A3 Sportback’in uzunluğu 4.310 milimetre, genişliği 1.780 milimetre ve yüksekliği 1.425 milimetreye çıkarılarak, önceki modele boyutu büyütülmüş. Aks mesafesi ise, 58 milimetre artırılarak 2.636 milimetreye çıkartılmış. Bu, beş kapılı modelin aks mesafesinin üç kapılı versiyona kıyasla 35 milimetre daha uzun olmasını sağlıyor.

Ultra hafif gövde

Audi’nin ultra hafif tasarım prensibi, uzun süredir markanın güçlü bir yönü. Ultra hafif gövde, yeni A3 Sportback’in ağırlığını önceki versiyona kıyasla 90 kilogram azaltıyor. 1.4 TFSI motora sahip beş kapılı modelin boş (sürücüsüz) ağırlığı sadece 1.205 kilogram. Hafif üretim teknolojisinde dünya lideri olan Audi, ağırlık dengelerini bir kere daha alt üst ederek yeni bir rekora imza atıyor.

Yolcu kabinindeki sıcak şekillendirilmiş çelikten yapılmış yüksek kalitedeki bileşenler, güçlü ancak hafif bir yapı oluşturuyor. Bu bileşenler gövdenin büyük bir kısmını oluşturuyor ve yolcu kabinindeki 37 kilogramlık ağırlık tasarrufunun temel nedeni olarak öne çıkıyor. Yüksek ve ultra yüksek dayanıklı çelikler aracın daha birçok yerinde kullanılıyor. Motor kaputu, çamurluklar, ön tamponun arka kısmındaki profil ve ön aksın yardımcı şasisi alüminyumdan oluşuyor. Bu faktörler bir araya geldiğinde ağırlığı yaklaşık 12 kilogram azaltarak aks yük dağılımını iyileştiriyor.

İç kısım

Yeni A3 Sportback’in iç kısmı zarif, sade ve etkileyici... Sezgisel kullanıma sahip ergonomi, Audi’nin klasik gücünü öne çıkarıyor. Hareket edebilir monitöre sahip MMI işletim sistemiyle birlikte MMI bilgi ve eğlence sistemi kullanılabiliyor.

Aks mesafesinin 58 milimetre artırılması arka koltuğun daha geniş olmasını ve dolayısıyla üç yetişkinin kolaylıkla bu bölüme sığmasını sağlıyor. A3 Sportback aynı zamanda selefine oranla birkaç milimetre daha fazla baş ve ayak boşluğu sunuyor.

Bagaj kısmı 380 litre hacme sahip. Koltuklar aşağıya katlandığında ise, bagaj kapasitesi 1.220 litreye çıkıyor. Bagaj zemini iki seviyede sabitlenebiliyor ve zeminin dayandığı destekler küçük LED ışıklarla işaretleniyor. Arka koltuk 60/40 oranında veya bütün olarak katlanabiliyor.

Motorlar

Audi yeni A3 Sportback’i öncelikle bir TDI ve iki TFSI motor seçeneğiyle satışa sunuyor. Motorlar direkt enjeksiyon, turbo şarj, ısı kontrolü ve start-stop sistemi gibi verimliliği artıran birçok teknolojiyi bir araya getiriyor. Ortalama yakıt tüketimi önceki modele kıyasla yaklaşık yüzde 10 daha az.

1.6 TDI, model serisindeki en verimli motor olarak öne çıkıyor. Minimum iç sürtünme özelliğine sahip kompakt dizel motor, manüel şanzımanla ortalama 100 kilometrede sadece 3,8 litre yakıt tüketiyor. Bu da, 99 g/km CO2 emisyonuna denk düşüyor. Audi A3 Sportback 1.6 litre motorla 0’dan 100 km/s hıza 10,9 saniyede çıkıyor ve 194 km/s maksimum hıza ulaşıyor.

A3 Sportback ile birlikte sunulan yeni 1.4 TFSI motor aynı zamanda alüminyum bloka da sahip. Sadece 107 kilogram ağırlığında olan motor, selefine kıyasla 21 kilogram daha hafif. 122 hp güç ve 200 Nm tork üreten A3 Sportback, 0’dan 100 km/s hıza 9,3 saniyede çıkıyor ve 203 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Ortalama yakıt tüketimi 100 km’de 5,3 litre olan motor 123 gram/km CO2 emisyon değerine sahip.

Yakın bir gelecekte pazara sunulacak olan 1.4 TFSI motorun ikinci bir versiyonu ise, 140 hp güç ve 250 Nm tork üretiyor. Motor, düşük ve orta yüklerde ikinci ve üçüncü silindirleri devre dışı bırakan inovatif “cylinder on demand” sistemine sahip olacak. Bu güçlü 1.4 litre motorun ortalama yakıt tüketimi 100 km için 4,7 litre; CO2 emisyon değeri ise km başına sadece 110 gram.

Şaşi

Audi drive select (Ambition'da standart) yeni A3 Sportback'in sürüş deneyimine çeşitlilik ve keyif katıyor. Sürücü bir düğmeye basarak gaz pedalı, hidrolik direksiyon ve opsiyonel S tronic'in, konfor, otomatik, dinamik, bireysel veya verimlilik modlarından birinde çalışmasına karar veriyor. Verimlilik modunda, otomatik klima, uyarlanabilir far ve uyarlanabilir hız kontrolü de yakıt tüketimini optimize etmeyi amaçlayan bir modda çalışıyor.

Audi drive select üzerinden kumanda edilen bir başka opsiyonel teknoloji de elektromanyetik amortisör kumanda sistemi olan Audi magnetic ride.

Bilgi-Eğlence Sistemi

Yeni Audi A3 Sportback mobil iletişim elektroniğinde çığır açan bir inovasyon sunuyor: modüler bilgi ve eğlence platformu (MIB).

MMI işletim sisteminin yüksek çözünürlüklü ekranı, 5,8 veya 7 inç büyüklüğündedir ve gösterge panelinin uzantısıdır. Sadece 11 milimetre kalınlığındaki ekranın, hafif magnezyum muhafazası çok parlak siyah kaplamasıyla zarif ve lüks bir görünüm oluşturuyor.

Audi orta tünel konsolu üzerindeki kumanda terminali için de önemli inovasyonlar sunuyor. Navigasyon, telefon, radyo ve medya için kullanılan sabit tuşlar yeniden düzenlendi. Üstün kaliteli MMI navigasyon plus ile MMI touch (Audi'nin full-size modellerinden bir çözüm) bir touch wheel olarak birleştirildi. Kumanda tekerleğinin yüzeyindeki dokunmaya duyarlı alana sürücüler parmaklarıyla harfler ve rakamlar girebiliyor.

Opsiyonel Bang & Olufsen ses sistemi, 705 Watt kapasiteli 5.1-kanal amplifikatör ve 14 hoparlörle birlikte Audi Ses Sistemine ek olarak sunuluyor. Ayrıca LED ışık göstergeleri, ön kapılardaki alçak frekans hoparlörlerini aydınlatıyor.

Sürücü destek sistemleri

Yeni Audi A3 Sportback, destek sistemleri için gelişmiş teknolojiler kullanıyor. Bunlar içinde en önemlisi Audi uyarlanabilir hız sabitleme sistemi. S tronic ile birlikte bu sistem, düşük hız seviyelerinde start-stop fonksiyonuna da sahiptir.

Audi Side Assist sistemi, arka tarafı takip eden radarı sayesinde şerit değişimlerini izliyor ve Audi Active Lane Assist da sürücünün gerek duyması halinde elektromekanik direksiyonu hafifçe düzelterek, kendi şeridinde kalmasına yardımcı oluyor. Active Lane Assist sisteminin sahip olduğu video kamera aynı zamanda hız sınırlarını ve diğer uyarıları göstererek trafik işaretlerini tanıma sistemi için de kullanılıyor. Dinlenme öneri özelliğine sahip olan sürücü bilgi sistemi de sürücünün yorulduğu anları tespit ederek, uyarıda bulunuyor.

Ayrıca, park etmeyi kolaylaştırıcı bazı sistemler de mevcut. Bunlar içinde 360 derecelik görüntü özelliğine sahip park yardımcısı başı çekiyor. Bu sistem, hem yola dik hem de paralel park alanlarına park sırasında direksiyonun kontrolünü sürücüden devralıyor ve gerekli manevraları yapabiliyor.

Bir diğer dikkat çeken opsiyon da Audi presense olarak tanımlanan güvenlik sistemi. A3 Sportback’in öndeki araca arkadan çarpma olasılığının belirmesi durumunda, sürücüyü kademeli olarak uyarıyor ve gerekli olması halinde hassas ve kısmi frenleme yapmaya başlıyor.

Yeni Audi A3’ün, 2013’ün ikinci çeyreğinde Türkiye’de pazara sunulması planlanıyor.