06.06.2017 - 09:55 | Son Güncellenme:
Toyota’nın “konsept otomobil” çizgileriyle Türkiye’de ürettiği C-HR, Japon üreticinin Avrupa’da en çok satan üçüncü otomobili olmayı şimdiden başardı. 2017 başında model için yıllık 100 bin satış hedefi olduğunu belirten Toyota’nın Avrupa satış ve pazarlama şefi Matthew Harrison, talebin Sakarya’daki fabrikanın üretim bandını zorlayacağını belirtiyor.
C-HR 110 bini kolaylıkla görecek
Harrison, “Bu sene 100 bin hedefini kolaylıkla geçeceğiz, 110 bini görmemiz olası. Şimdiden iki aylık bekleme listemiz var. Talep bu şekilde devam ederse tedarik sürecini yeniden gözden geçirmemiz gerekecek” diyor.
Harrison otomobilin seri üretim hali yavaş yavaş ortaya çıktıkça müşterilerin yoğun talepte bulunmaya başladıklarını söylüyor. Otomobili tanıtmadan 12 ay öncesinde Türkiye’deki fabrikanın üretim kapasitesinin çok daha ötesinde olacağını öngördüklerini de belirtiyor.
Hedef genç sürücüler
“Coupe High Rider”ın kısaltması olan C-HR, 2014 Paris Otomobil Fuarı’nda ilk kez konsept halinde ortaya çıkmış, 2016 Cenevre fuarındaysa otomobilin son hali tanıtılmıştı. Toyota, sıradışı bir tasarıma sahip olan otomobille Avrupalı genç sürücüleri hedefliyor. Harrison Toyota’nın “güvenilir ve dayanıklı” otomobilleri sayesinde mantığıyla hareket eden müşterilerin ilgisini çektiğini ancak pek “havalı” bir imaj yaratamadığını söylüyor. “C-HR ile en büyük hedefimiz eğlenceli ve heyecan verici bir imaj oluşturmak.”