10.05.2023 - 04:07 | Son Güncellenme:
DUYGU ERDOĞAN
DUYGU ERDOĞAN- Genç istihdamına yönelik çalışmalarıyla tanınan Youthall, bu uygulamayı depremzede gençlerin de kullanımı için özelleştirerek, onları iş arayan firmalarla buluşturuyor. Sistemi Youthall Kurucu Ortak & CEO'su Emre Aykan anlattı.
Youthall'un kuruluş fikri nasıl ortaya çıktı? Ana hedefleriniz neler?
Youthall, gençler için kariyer platformu. Kökleri dokuz yıl önceye dayanıyor. 2014 yılında Bilkent Üniversitesi'nde okurken çeşitli kanallar üzerinden başvurduğumuz staj ilanlarına herhangi bir geri bildirim alamayınca, okul arkadaşım ve şimdiki şirket ortağım Elis Yılmaz Aykan ile Stajim. net'i kurduk. Bu problemin sadece bizim yaşadığımız bir sorun olmadığını hem milyonlarca gencin hem de şirketlerin ortak problemi olduğunu tespit ettikten sonra sektörün önde gelen liderlerinden tavsiyeler aldık ve sistemimizi geliştirmek için girişim hızlandırma programlarına katıldık. 2016 Mayıs ayında bir yatırım turu tamamladık. Stajim.net ile geçen 3 yılın ardından, global bir adımla Türkçe, İngilizce ve Fransızca olmak üzere 3 dilde hizmet gösteren Youthall'u kurduk. 2017'den beri, Youthall ismiyle, gençlerin kariyer platformu olarak hizmet vermeye devam ediyoruz. Youthall, diğer kariyer platformlarından farklı olarak, sadece iş ilanlarına odaklanmak yerine markaların insan kaynakları süreçlerini de dijitale taşıyor. Şirket kültürü sayfalarından online staj programlarına, yetenek programlarından eğitim ve etkinliklere kadar geniş bir hizmet sunan kapsamlı bir ekosistem oluşturuyor.
Bugüne kadar sistem üzerinden faydalananların sayısı kaç?
Şu anda Youthall'u 1.2 milyondan fazla genç yetenek ile yerli ve yabancı 900'den fazla şirket, aktif bir şekilde kullanıyor. DenizBank, Henkel, LC Waikiki, Nike, Tüpraş, Shell gibi büyük ölçekli pek çok markaya ek olarak KOBİ ve girişimler de genç istihdamlarını Youthall üzerinden sağlıyorlar.
İstihdam ihtiyacı Türkiye'de nasıl şekilleniyor, gençlerin arayışlarında neler öne çıkıyor?
İstihdam ihtiyacı Türkiye'de her geçen gün değişiyor ve gençlerin arayışları da buna bağlı olarak farklılaşıyor. Gençler, aldıkları eğitimler sonrası iş bulduklarında kariyerlerine ve gelişimlerine katkı sağlayacak bir şirkette kendilerine uygun pozisyon içerisinde çalışmak istiyor. Ayrıca, şirketleri daha yakından tanıyabilecekleri imkanları da değerlendirerek, kariyerlerine sağlam bir başlangıç yapmak istiyor. Youthall olarak geçtiğimiz yıl, insan kaynağı tarafından konunun yansımalarını ve eğilimlerini ölçmek adına "Sessiz İstifa" araştırması gerçekleştirdik. "Sessiz İstifa" sürecini şu an yaşayan, konuya yatkın olan ve yatkın olmayan kişilerin yorumlarının ayrı ayrı analiz edildiği araştırmada; "Sessiz İstifa" sürecinde olan gençlerin kendilerini bu duruma sürükleyen nedenlerin başında "düşük maaş" geliyor. Yüzde 35 oranında verilen düşük maaş yanıtını, yüzde 21.7 ile iş-özel hayat dengesizliği, yüzde 15 ile iş tanımının net olmaması, yüzde 14.2 ile kariyer yollarının kapalı olması ve yüzde 7.9 ile uzun mesai saatleri takip etti.
Bu kapsamda işverenlerin beklentileri nasıl gelişiyor?
Şirketler, genç adayların esnek, yaratıcı ve çözüm odaklı yaklaşımları ile birlikte yeni ve farklı perspektifler getirdiğinin farkındalar. Bu nedenle, şirketler genellikle genç adayların potansiyelini görebilen ve onları kariyerlerinde destekleyebilecek işe alım yöntemlerini tercih ediyorlar. Biz bu işe alım yöntemlerini, şirketlerin arayışlarına uygun gençlerle eşleştirerek kolay ve hızlı bir şekilde sunuyoruz.
Hangi meslekler öne çıkıyor?
Mevcut ve gelecek dönemlerde, gençlerin istihdamına dair en çok hangi iş alanlarının öne çıkmasını bekliyorsunuz?
Yazılım mühendisliği, siber güvenlik uzmanı, veri bilimi ve yapay zeka uzmanlığı gibi teknoloji odaklı meslekler, gençlerin istihdamına yönelik önemli fırsatlar sunacaktır. Sürdürülebilirlik ve çevre konularının öneminin artması sonucu çevre mühendisliği, enerji verimliliği gibi alanlarda uzmanlaşmış profesyoneller de iş dünyasında bir ihtiyaç haline geldi. Bununla birlikte yine son yıllarda online alışveriş giderek arttı ve bu da e-ticaret sektöründe iş fırsatları yarattı.
Deprem bölgesindeki gençler için seferberlik!
Depremzede gençlerin iş ve staj arayışına destek olmak için #Seninleyiz seferberliğini başlattınız...
Genç İstihdam Seferberliği adını verdiğimiz, #Seninleyiz mottosuyla yola çıktığımız bu seferberlik hareketine, depremden bir hafta sonra başladık ve uzun bir süre daha devam edeceğiz. Bu kampanya kapsamında, depremden etkilenen 18-35 yaş arası gençler ile şirketleri bir araya getirmeye çalışıyoruz. Başvuru sahiplerinin en çok yüzde 20.5'i Hatay, yüzde 15.2'si Malatya, yüzde 12.9'i Gaziantep, yüzde 11.8'ü Adana ve yüzde 7.2'si Kahramanmaraş illerinden olduğunu tespit ettik. Sektörel olarak ise yüzde 22.4 ile perakende, yüzde 18.9 ile hızlı tüketim, yüzde 13.6 ile bilişim ve yüzde 9.8 ile otomotiv sektörü öne çıkıyor. Ek olarak başvurularda teknoloji ve mühendislik pozisyonlarına yoğunluk olduğunu görüyoruz. Verilere göre, açılan ilanların yüzde 12.8'i yazılım mühendisliği, yüzde 11.3'ü Ar-Ge ve üretim, yüzde 10.9'u satış ve pazarlama, yüzde 9.6'sı da genel başvuru ilanlarını kapsıyor. Sektörel olarak ise yüzde 22.4 ile perakende, yüzde 18.9 ile hızlı tüketim, yüzde 13.6 ile bilişim ve yüzde 9.8 ile otomotiv sektörü öne çıkıyor.