21.07.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
Seray Şahinler - Prof. Dr. Kıymet Giray’ın küratörlüğünde, Bodrum Belediyesi Şevket Sabancı Kültür ve Sanat Merkezi’nde gerçekleşecek sergi, sanatçının kendine has tarzını yansıtan, resme getirdiği özgün yaklaşımları sunan işleri buluşturacak.
Giray’ın “Başyapıtlar” adını verdiği sergi, Baykam’ın sanat tarihindeki yerini ve onun yıllara yayılan yaratıcı serüvenini yansıtmayı amaçlıyor. Seçilen eserler aynı zamanda sanatçının yıllar içindeki evrimini, sanatsal yaklaşımını ve toplumsal eleştirilerini de sunuyor.
‘Bizde emeklilik yok’
Baykam ile sergi hazırlıkları sürerken sohbet ettik. Her sergisinde aynı heyecanı duyuyor sanatçı. 148. sergisini açtığına dikkat eden Baykam, motivasyonunu şu sözlerle anlatıyor: Sergimin başlığını küratör Kıymet Giray seçti. 1984’ten bugüne olan eserlerim içinde, kendi elimde olanlar arasından bu seçki oluştu. Yıllar geçtikçe, insanın kendi yapıtları arasında 40 yıllık bir süreci yeniden değerlendirme gezintisi yapması heyecan verici oluyor. İşin güzelliği bugün, 148. kişisel sergimi açarken de aynı heyecanı duyuyor olmam. İnsan hangi işi yapıyor olursa olsun, bu duyguyu korumalı. Ayrıca mesleğimizin en güzel tarafı: Bizde emeklilik diye bir şey yok! Gözüm gördüğü, elim fırça tuttuğu, beynim çalıştığı müddetçe ben bu işi tabii ki sürdüreceğim. Kıymet Giray da aynen böyle, işini yorulmadan, severek yapan ve zevk alan bir insan. Onunla çalışmak her zamanki gibi zevkti. Bu 40 yılın içinde gezinirken, “Şu ya da bu resmimle bir ömür boyu yalnız kalabilirim” düşünceleri geçti içimden. Çok keyif aldım. Değişik dönemlerimin birbirine geçiş yapması ve sürekli kendini tekrarlayan ressamlardan olmayışım, böyle bir sergiyi daha ilginç hâle getiriyor. Ben risk alarak yeni sulara açılmayı, engin denizler keşfetmeyi seviyorum…”
“Başyapıtlar” sergisi süresince “Bedri Baykam’ın Sanat Tarihi Haritası” ve yayımladığı kitapları ile katalogları da Bodrum Belediyesi Şevket Sabancı Kültür ve Sanat Merkezi’nde görülebilir. Sergi 31 Ağustos 2024’e kadar ziyarete açık olacak.