13.04.2018 - 15:45 | Son Güncellenme:
Geceye damgasını vuran 10 kadın, kendi rakam ve sloganlarının yer aldığı DB Berdan imzalı tişörtlerle podyuma çıktı. Tişörtlerden elde edilen gelir ise TOG’a bağışlanacak.
Kusursuz güzellik anlayışına meydan okuyan Dove, bu kez de kadınların rakamlarla özdeşleşen ideal güzellik dayatmalarına karşı çıktığı önemli bir farkındalık kampanyasıyla sahnedeydi. #RakamlarınÖtesinde mesajının öne çıktığı reklam filmiyle son zamanlarda adından bahsettiren markanın Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ve VOGUE Türkiye işbirliğinde düzenlediği gecede, her biri kendi alanında etkili 10 kadın podyuma çıkarak rakamlara meydan okudu.
#RakamlarınÖtesinde temasıyla düzenlenen davette, başarı hikayeleriyle tanıdığımız 10 etkili kadın ile birlikte, Dove’un son reklam filminde yer alan sekiz kadın da podyumda rakamlara başkaldırdı. Kadınlar, DB Berdan imzalı, her biri kendi rakam ve sloganlarını taşıyan tişörtlerle büyük alkış topladı. Gecede, podyuma çıkan tüm kadınların kendi rakam ve sloganlarını taşıyan tişörtleriyle çekilmiş fotoğrafları da sergilendi.
İşte projeye destek veren kadınlar:
• Tiyatro sanatçısı Doğa Rutkay: “1.000.000! Takipçilerim değil, kalbimden geçen şükür sayısı”
• Yazar İclal Aydın: “64! Kilom değil, bir kitap için uykusuz kaldığım gece sayısı”
• Oyuncu ve şarkıcı Ayta Sözeri: “27! Verdiğim kilolar değil, sahnemde söylediğim şarkılar”
• Galatasaray Kadın Basketbol Takımı ve A Milli Kadın Basketbol Takımı Kaptanı Işıl Alben: “172! Boyum değil, bu sene okulumdaki minik basketçiler”
• Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Kategorileri Başkan Yardımcısı Kamuran Uçar: “33! Yaşım değil, sorumlu olduğum ülkeler”
• Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) Genel Müdürü Jülide Erdoğan: “1839! Yaktığım kalori değil, TOG gönüllülerinin yıllık proje sayısı”
• Blogger Sena Sever: “19! Yaşım değil, başarıya ulaşan projelerimin sayısı”
• Müzisyen Özge Fışkın: “25! Jean bedenim değil, sahnede olduğum yıllar”
• Youtuber & Instagrammer Cansu Akın: “100.000! Aldığım like'lar değil, çekmek istediğim güzel fotoğraflar”
• Beden Olumlama Hareketi Kurucusu Aybala Arslantürk: “36! Bedenim değil, beden olumlamayı anlattığım aylar”
Gelir, TOG’a bağışlanacak
Kadınların rakamlara başkaldırısından ilham alan DB Berdan tasarımı tişörtler, ModaCruz üzerinden satışa sunulacak. Elde edilen gelir ise Dove’un sosyal sorumluluk projesi olan Dove Özgüven Projesi kapsamındaki stratejik çözüm ortağı Toplum Gönüllüleri Vakfı’na bağışlanacak.
Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Kategorileri Başkan Yardımcısı Kamuran Uçar, gecede yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Unilever olarak 2016 yılından beri reklamlarımızda toplumsal cinsiyet eşitliğine aykırı kalıp yargılara yer vermeme kararı aldık. Çünkü toplumsal roller kadar, kadınların fiziksel özelliklerinin de kalıp yargılarla resmedilişini doğru bulmuyoruz. Dove, uzun yıllardır ideal güzellik dayatmalarına karşı çıkan bir marka.
Dove’un yeni reklam filmi Benim Güzelliğim #RakamlarınÖtesinde, Unilever olarak kalıp yargılara karşı durma konusundaki kararlılığımızla, Dove’un var olan güzellik tanımlarına meydan okuma misyonunun birlikteliğini yansıtıyor. VOGUE Türkiye ve Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ile birlikte gerçekleştirdiğimiz gecede, podyuma çıkan her bir kadın, güzellik ile ilgili kalıplaşmış rakamların, kadınların dünyasında ne kadar farklı anlamlara gelebileceğini gösterdi. Bunun tüm kadınlara rakamlara başkaldırı yolunda ilham kaynağı olmasını umuyorum.”
Toplum Gönüllüleri Vakfı Genel Müdürü Jülide Erdoğan, Dove ve Vogue Türkiye ile birlikte gerçekleştirdikleri bu farkındalık kampanyası hakkında şunları söyledi: “Dove Özgüven Projesi kapsamında Dove ile çok anlamlı bir işbirliğimiz var. Proje kapsamında Türkiye’de gençlerin, dış görünüşleri ile barışık olmaları yönünde özgüven eğitimleri almasını sağlıyoruz.
Şimdi bu farkındalığın bir meydan okuma ile kadınlar özelinde gündeme taşınması bizi çok mutlu ediyor. Toplumsal cinsiyet konusunda hak eşitliğini savunan bir sivil toplum kuruluşu olarak, kadınların yaşadıkları her türlü baskıya karşı çıkıyoruz, dayatılan güzellik kalıpları da bu baskının bir parçası. O nedenle Toplum Gönüllüleri Vakfı olarak bu kampanyanın içinde yer almaktan memnuniyet duyuyoruz. Kampanya kapsamında tasarlanan tişörtlerden elde edilecek bağış geliriyle Toplum Gönüllüsü gençlerin projelerini destekleyen paydaşlarıma teşekkür ediyorum.”