06.08.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
Bu durumun iş ilişkilerinin yüzeysel kalma riskini beraberinde getirdiğine dikkat çeken Wellbees CEO’su Melis Abacıoğlu, oyunlaştırma ve meydan okuma (challenge) ile Z kuşağının sosyalliğinin kaliteli bir şekilde artırılabileceğini ifade etti. Abacıoğlu, düzenledikleri global adım yarışması Wellbees Challenge’a katılan Z kuşağı çalışanların sosyalleşme oranının yüzde 53 arttığını söyledi.
İş dünyasının Z kuşağını yakalamak için sosyal ağlara önem vermesi gerektiğini söyleyen Abacıoğlu, “Türkiye, internet ve sosyal medya kullanımının en yoğun olduğu ülkelerden biri. Özellikle 35 yaş altında internet kullanımı yedi saatin üzerine çıkıyor ve bunun da yaklaşık üç saati sosyal medyada geçiyor. Bu da çok normal bir durum. Çünkü Z kuşağı hem teknolojinin içine doğdu hem de pandemi dolayısıyla eğitim ve çalışma hayatının bir kısmını uzaktan geçirmek durumunda kaldı. Tabii sosyal medya, erişim ve sosyalleşme açısından ilk başta avantajlı gibi görünse de sosyal ilişkilerin daha yüzeysel kalmasına neden olabiliyor. Dolayısıyla şirketlerin hem çalışanlarının sosyalliğini hem de işe ve iş yerine bağlılığını artıracak çalışmalar yürütmesi gerekiyor. Genç yeteneklerin beklentilerini analiz ettiğimizde de çalıştıkları şirketlerde inisiyatif alabildikleri, bireysel ve özgür ruhlu olabildikleri, sosyalleşebildikleri bir iş ortamı aradıklarını görüyoruz” dedi.