28.12.2017 - 11:40 | Son Güncellenme:
1- Kısaca profesyonel kimliğinizi anlatır mısınız?
Kadıköy Anadolu Lisesi sonrası lisans eğitimimi Syracuse University’de, MBA’yı ise Babson College’de tamamladım. Çalışma hayatıma Amerika’da başladım. Monitor Company/New York’da danışman olarak perakendecilik ve telekom sektörlerine ilişkin projelerde yer aldım ve 2000 yılında Türkiye’ye dönüş yaptım.
Türkiye maceram, Koç Holding’de Yeni İş Geliştirme Grubu Proje Yöneticisi olarak başladı. Bu görevim sırasında Türkiye’nin ilk online seyahat şirketi BookinTurkey ile ilk veri tabanlı Pazarlama şirketi Tanı/Paro’nun kuruluşunu gerçekleştirdim. Sonra sırası ile Koç Bilgi Grubu Stratejik Planlama Yöneticisi, Tanı Pazarlama’da Operasyon ve Planlama Grup Yöneticisi, Stratejik Planlama Yöneticisi ve Arçelik’te İş Geliştirme Yöneticisi olarak görev yaptım. 2005 – 2007 yılları arasında Arçelik Pazarlama Grubu Yöneticisi oldum.
2007 yılında Avea Stratejik Planlama Direktörü olarak çalışmaya başladım. 2009 yılında ise aynı kurumda Kurumsal Pazarlama ve Sanal Operatörlerden sorumlu direktör oldum. Çok dinamik bir marka olan Avea’da geçirdiğim süre içinde pek çok yeniliğe ekibim ile birlikte imza attım. Bir süre sonra masanın diğer tarafına geçmeyi istedim ve People Communications İletişim Ajansı'nda Genel Müdür olarak çalışmaya başladım. Bu dönem benim girişimcilik ile ilgili ilk adımlarımı attığım dönem oldu. Türkiye’nin ilk lisanslı melek yatırımcılarından biri olarak farklı konularda yatırım yaptım. 2012 yılında Veritas Media’ya Genel Müdür olarak transfer oldum.
2013 Aralık ayında Vestel’e Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak transfer oldum.
"Başarı istiyorsanız standartların üzerine çıkmalısınız"
2- Kariyeriniz boyunca gelişiminiz için neler yaptınız?
Kariyerim boyunca gelişim ve başarı için hep çok çalıştım, radarım hep açık oldu. Fırsatları erken görüp hızlı aksiyonlar aldım. Bunların yanı sıra çalıştığım kıymetli yöneticiler oldu bu benim gelişimim için çok önemli bir şanstı. Yöneticilerimi hep yakından takip ettim. Bana bir proje verdiklerinde her zaman onların istediklerinin üzerinde işler yaptım. Bir işi standartlara uygun yapabilirsiniz ama başarı ve fark istiyorsanız her zaman standartların üzerinde işler yapmanız gerekiyor. Yöneticilerim de bana güvendiler, cesur adımlar atmama fırsat yarattılar. Bu nedenle çalıştığım kurumlarda hızlı yükseldim.
Ayrıca teknoloji, yeni iş geliştirme işimin hep bir parçası oldu ve bu beni hem dinamik hem de güncel tuttu. Başarı için dinamizm ve güncellik diğer önemli faktörler arasında.
Bir de iş hayatımda hiç bir zaman bir şirkette geçirdiğim zamana dikkat etmedim. Bazen bir kurumda yapacak çok işiniz olur ve uzun süre kalırsınız, bazen de kısa zamanda büyük adımlar atarsınız. Önemli olan o firmada kaldığınız süre zarfında kuruma, çalıştığınız ekibinin gelişmesine ve kendinize kattığınız-yarattığınız değerdir.
"Gözlem, plan, aksiyon"
3- Hedeflerinize ulaşmak için neler yaptınız? Hangi engelleri nasıl aştınız?
İş yaşamımda hedefim standartların üstünde, farklı, yenilikçi ve güncel işler yapmak. Bu hedefleri gerçekleştirmek için de gözlem, plan ve aksiyon evrelerini içeren adımlar attım. Gözlem yaparsanız önünüze çıkacak engelleri, sorunları önceden görüp iyi bir planlama ile bunları aşacak aksiyonları gerçekleştirebilirsiniz. Tabii ki her şeyi tek başınıza yapmak pek mümkün değil başarmak için engelleri aşmak için iyi bir ekip ve takım çalışması bu serüvende olmazsa olmazlarınız arasında yer alıyor.
"Farklı olmazsanız farkınızda olmazlar"
4- Pazarlama sürecinde çalışmak isteyenlere genel bilgi verebilir misiniz? Tavsiyeleriniz neler?
Pazarlama alanında çalışacak olanlar mutlaka açık fikirli, cesur ve atik olmalı. Pazarlama çok dinamik bir alan. Pazarlama sektöründe çalışıyorsanız gözlerinizin açık olması yetmez. Gözleriniz radar gibi olacak, gündemi yakalayıp bazen gündemi kendi yararınıza çevireceksiniz. Sektörde bir deyim vardır “gündemi arkasına almak”. Gündemi arkanıza almak; fırsata çevirmek istiyorsanız gündemi tahmin etmeli ve oluşacak gündeme entegre işler gerçekleştirmelisiniz.
Diğer bir tavsiyem de alışılagelmiş aksiyonlar-projeler yerine sıra dışı işlere imza atmak. Bazen bakarsınız yaptığınız proje-kampanyanın matematiği harika tüm formüller tutuyor ama başarı yok, neden? Çünkü sıradan standartlarda iş yapılmış ve bu standart iş marketing clutter içinde kaybolmuş. Günlük yaşamımızda insanlar milyonlarca mesaja maruz kalıyor. Farklı olmazsanız farkınızda olmazlar.
5- Pazarlama sürecinde çalışmak isteyenlere kariyer gelişim tavsiyeleriniz neler?
Pazarlama sürecinde çalışmak isteyen arkadaşlar öncelikle çok okuyan, meraklı, araştırmacı, işine saygı duyan kişiler olmalı. Dünyada ve ülkesinde kısaca etrafında neler olup bittiğinin farkında olan, gözlem yeteneği yüksek, teknoloji ile dost kişilerin pazarlama süreçlerinde çok aktif rol alabileceklerini düşünüyorum. Tabii ki çağın getirdiği yeniliklere açık olması, farklı işler yapmaya istekli olması ve pratik olması da diğer özellikler gibi önemli.
6- Kadın istihdamı ile ilgili düşünceleriniz neler?
Türkiye’nin lider teknoloji markalarından biri olmanın bilinciyle ülkemiz kadınlarının gereken değeri görmesi için sorumluluk bilinciyle hareket ediyoruz. Vestel çatısı altında 5000’e yakın kadın çalışanımız bulunuyor. Ar-Ge’den üretime, üretimden satışa, satıştan satış sonrasına kadar tüm süreçlerimizde başarılı kadın çalışanlarımız var. Kadınlara gereken fırsat ve şans verilirse her işin üstesinden gelirler. Ülkemizde bunu birçok alanda görebiliyoruz. Birçok başarılı şirketin başında kadın yöneticiler var, girişimcilere bakıyorsunuz orada da başarılı kadınlar var. Türkiye’nin gelişimi için kadın istihdamı gündemin en tepe konularından birisi. Güzel örnekler var ancak halen atılması gereken adımlar var.
7- Gençlere tavsiyeleriniz neler?
Röportaj: Esra Kemer - Kariyer Danışmanı