Hızlı tüketim ürünleri perakendesi yüzde 85 büyüdü
Hızlı tüketim ürünleri perakendesi yüzde 85 büyüdüTürkiye’de FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) perakendesi 2022 yılı ilk 8 ay kıyaslamasında yüzde 85 büyüme kaydetti. NielsenIQ’nun araştırmasına göre, 2015 yılından bu yana bileşik yıllık büyüme rakamlarına (CAGR) bakıldığında da gıda kategorisinin yüzde 19, gıda başlığı altındaki tarım ürünlerinin yüzde 19,4, buğday ürünlerinin ise yüzde 24,3 büyüdüğü gözleniyor.
27.10.2022Ekonomi
GDO’yu tanımamız gerekiyor
GDO’yu tanımamız gerekiyorHızlı çoğalan nüfusa karşı değişen yaşam tarzı, kaynakların da hızlıca tükenmesine bunun yanında da üretimin gerilemesine neden olmaktadır. Kırsal alanların yavaş yavaş kentsel alanlara dönüşmesi, köyden şehre göçün çoğalması, sanayi ve teknolojinin gelişmesiyle yeni iş imkanlarının oluşması, tarımda ve birçok alanda makineleşmenin başlaması ekip biçilen toprak alanlarını azaltmış; böylelikle mahsul miktarları epeyce düşmüştür. Bu kadar insanın temel gereksinimi olan beslenme için ise bilim insanları GDO dediğimiz “Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar”ı hayatımıza sokmuştur.
24.04.2018Gündem