08.05.2011 - 14:43 | Son Güncellenme:
Türkiye'de cinsel sağlık bilinci oluşmuş potansiyel tüketicilerin, kişi başı yıllık prezervatif tüketim ortalaması yaklaşık 2-3 adet. Bu rakam pek çok Avrupa ülkesinin çok gerisinde. Akşam Gazetesi'nden Aylin Löle'nin haberine göre, Eczacıbaşı Holding bünyesindeki Girişim Pazarlama'nın prezervatif markası OKEY Türkiye'de zor olanı yapıyor, cinsel sağlık konularında ciddi bir bilgi açlığının ve eksikliğini eğitimlerle gidermeye çalışıyor.
Yapılan çalışmalar içerisinde en çok dikkat çekeni Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-UNFPA, Türk Silahlı Kuvvetleri ve Sağlık Bakanlığı'nın ortak yürüttüğü Üreme Sağlığı Programı'na verilen destek. Bu desteğin anlamı şu: Yılda 400 bin asker, OKEY'in katkısıyla üreme sağlığı eğitimi alıyor ve içlerinde çoğu prezervatifin ne olduğunu hayatında ilk kez askerde öğreniyor.
Türkiye'nin şartları düşünülecek olursa, cinsel sağlık konusunda sosyal sorumluluk projesi hayata geçirmek zor diyebilir miyiz?
Sosyal sorumluluk projelerimizin genel başlığının cinsellik olması, başka alanlardaki projelere kıyasla daha farklı bariyerleri aşmamızı gerektiriyor. Aile, okul gibi temel öğrenme kanallarında sınırlı düzeyde edinilen bilgiyi, yeterli düzeye getirmeyi amaç ediniyoruz. İnsanların konuşmaya bile çekinecekleri bir konuda, onların projeye dahil olmasını bekliyoruz. İç görülerini iyi analiz edip, çekingenliklerini en düşük düzeye indirmek için ekstra çOKEY'i de sosyal sorumluluk doğurduaba sarf etmemiz gerekiyor. Kullandığımız dili seçme konusunda çok titiz davranıyoruz.
Askerlerle ilgili bir çalışmanız var değil mi?
OKEY, farklı kurumların ortak yürüttüğü Üreme Sağlığı Programı'na destek veriyor. Bu program ile yılda 400 binin üzerinde askere üreme sağlığı eğitimleri veriliyor. Bugüne kadar toplam 3 milyona yakın genç erkeğe ulaşıldı. Tüm Türkiye'deki kışlalarda gerçekleştiriliyor.
Kahveleri dolaşıp 'çaylar bizden' diyor
OKEY'in İstanbul'da 200 kahvehaneyi kapsayan 'çaylar bizden' aktiviteleri ile 30 bini aşkın kişiye cinsel sağlık konularında bilgilendirme yapıldığını ve ürün dağıtıldığını belirten Gelincik Onan, 'Her yıl temmuz ve ağustos aylarında Ege ve Akdeniz bölgeleri sahil şeridini kapsayan roadshow aktiviteleri ile esnaflar, kahvehaneler benzin istasyonları, halk plajları, eğlence mekanları, kafeler, ve şehir meydanlarında çeşitli aktiviteler ve bilinçlendirme faaliyetleri yapıyoruz' diye konuştu.
OKEY'i de sosyal sorumluluk doğurdu
OKEY'in doğuşu bir sosyal sorumluluk projesi gibi. 80'li yılların sonunda hızlı nüfus artışının kontrol altına alınması toplumsal bir mesele haline gelmişti. Doğum kontrolü için de en pratik araç olan prezervatife Türkiye'de rahat ulaşılamıyor ve güvenli bir ürün yoktu. Eczacıbaşı, Aile Planlama Vakfı'ya bir araya gelerek ilk Türk prezervatif markasını yaratmaya karar verdiler. Sosyal sorumluluk misyonuyla yaratılmış bir marka...
2 bin üniversiteliye 'Romantik Geceler'
BÜYÜK şehirlerde gençlerin buluşma noktası olan yerlerde şubat-mart aylarında tanıtım aktiviteleri gerçekleştiriyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 35 bin kişiyi bilgilendirdik, numune dağıttık.1 Aralık Dünya AIDS Günü'nde 90'ın üzerinde üniversitede öğrencilere üreme sağlığı ve çinsel yolla bulaşan hastalıklar konusunda eğitimler veriyoruz. Üniversitelerde bahar şenlikleri, futbol festivali, akran eğitimleri gibi farklı aktivitelerle yıl içinde de sürdürerek, 165 bin öğrenciye ulaştık. Üniversite yurtlarında ise 'Romantik Geceler' başlığı altında film gösterimleri yaptık, en iyi aşk senaryosu yarışması düzenledik.
PREZERVATİFİ İLK KEZ GÖRDÜLER
Peki bu eğitimler sırasında sizi en çok etkileyen ne oldu?
Mehmetçiğe verilen üreme sağlığı eğitimleri bizi en çok etkileyen projelerden biriydi. Katılımcıların birçoğunun hayatında prezervatifi ilk defa bu eğitimlerde görmeleri, bu konuda ülkemizdeki bilgi açlığının boyutunu ne ölçüde büyük olduğunu görmemizi sağladı.
İnterneti de kullanacağız
Sosyal sorumluluk projelerine ayırdığımız bütçe, aktif pazarlama bütçesinin yaklaşık yüzde 10'unu oluşturdu. Her yıl yaptığımız projelere ek olarak, konuşulması zor olan konular için interneti kullanmak için çeşitli projeler üzerinde çalışıyoruz.