GündemRoman çocukların hayatına el verdiler

Roman çocukların hayatına el verdiler

02.05.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Maltepe Üniversitesi, Çekmeköy’de hayata geçirdiği projelerle çoğu Roman çocuğun kaderini değiştirdi. İmkânsızlıklar yüzünden okul öncesi eğitim alamayan çocuklar kâğıt toplamak, mendil satmak yerine artık yaşıtları gibi ana okulu sıralarında...

Roman çocukların hayatına el verdiler

İstanbul’un Çekmeköy Nişantepe semtinde yaşayan çoğu Roman kökenli çocukların hayatı Maltepe Üniversitesi Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar için Uygulama ve Araştırma Merkezi (SOYAÇ) ile değişti. Akranları eğitim yılı sonuna yaklaşırken, iki hafta önce ilk kez anaokuluna giden çocuklar kağıt toplamak, mendil satmak yerine artık eğitim görecek.

Haberin Devamı

Maltepe Üniversitesi, Çekmeköy Belediyesi, Çekmeköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Çekmeköy Kaymakamlığı arasında Ekim 2017’de imzalanan protokolle bölgedeki çocuklar ilkokula başlatıldı. Ama okul öncesi eğitim almadan ilkokula başlayan çocukların, okula uyum sağlamakta zorluk yaşadıkları ve hatta okulu terk ettikleri belirlendi. Bunun üzerine geçtiğimiz ekim ayında yeni bir proje başlatıldı. Roman ağırlıklı mahallelerde Çekmeköy Belediyesi ve Nişantepe Aile Sağlığı Merkezi ile ortak yürütülen çalışmalarda, aileler ikna edilirken, çocuklar sağlık kontrollerinden geçirildi. Çocukların bir kısmı anaokuluna başlatıldı.

Proje hayati değerde

SOYAÇ’ın Kurucu Müdürü Doç. Dr. Özden Bademci, projenin okul öncesi eğitimle tanışmadan, ilkokul sıralarına oturup uyum sağlanması beklenen çocuklar açısından hayati değerde olduğu söyledi.

Haberin Devamı

Ailelerin okul öncesi eğitimin önemini bilmedikleri için ya da maddi yetersizlikler nedeniyle çocuklarını anaokuluna gönderemediklerini belirten Doç. Dr. Bademci, “Mahallede okul öncesi eğitim alması gereken 90’ı aşkın çocuk var, ilk aşamada 10 çocuk okullu oldu. Özellikle Roman çocuklar okulda çok dışlanıyor. Anne babalar da çocuklarının okulda şiddet göreceği kaygısını taşıyor” dedi.

‘Uyum sağladılar’

SOYAÇ’ta psikolog olarak görev yapan Melike Arslan, ailelerin maddi durumları ve dışlanma korkusu nedeniyle çocuklarını anaokuluna gönderemediğini, başta bazı çocukların büyük bir direnç gösterdiğini ancak korkularını ve yabancılık hissini yenince sınıfa kolayca uyum sağladıklarını, bazılarının ise okula kolayca ve büyük bir hevesle başladığını anlattı.

Nişantepe Anaokulu öğretmenlerinden Aylin Tahiroğlu da çocukların kısa zamanda çabalara yanıt verdiklerini söyleyerek, “Okulumuza gelen çocuklar, 36-72 ay seviyesinde. Gelir gelmez farklı bir ortam ve yaşam stili, eğitsel etkinlikler gördüler. Bize güvendikçe ve ortama alıştıkça kendilerini ifade etmeye de başladılar” diye konuştu.

Roman çocukların hayatına el verdiler

‘Çocuklarımız okusun istiyoruz’

4,5 yaşındaki kızını her gün okula getirip götüren anne Aysel Gaytan, “Normalde içine kapanıktı, okula başladıktan sora hareketlendi, kendiliğinden yazı yazmaya çalışıyor. 3,5 yaşında bir kardeşi var. O da gelmek istiyor. Çocuklarımızın okumasını istiyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Okuma yazma bilmeyen Fahriye Şişman da, “Kızım 5 yaşında. Okusun, benim gibi olmasın istiyorum. Sabah kalkar kalkmaz okula gelmek istiyor ama ilkokula devam edecek mi, kararsızım. Korkuyorum, dışlanır, şiddet falan olur diye. Okutmak da istiyorum” dedi.