GündemOnline Alışverişçiler Evde Paket Beklemek İstemiyor

Online Alışverişçiler Evde Paket Beklemek İstemiyor

13.07.2016 - 14:44 | Son Güncellenme:

Uluslararası pazar araştırma şirketi Ipsos, Türk insanının internet alışveriş alışkanlıklarını ve teslimat tercihlerini yayınladı.

Online Alışverişçiler Evde Paket Beklemek İstemiyor

- Fransız uluslararası pazar araştırma şirketi Ipsos’un yeni iş modeli Bukoli için hazırlamış olduğu “Teslimat Tercihlerini Anlama, Marka Bilinirlik ve Algı Araştırma Raporu” çarpıcı sonuçlar ortaya çıkardı. Türk insanının internet alışveriş alışkanlıklarını ve teslimat tercihlerini anlamak amacıyla yapılan araştırma, internet alışverişi yapan 301 kişi ve internet üzerinden satış gerçekleştiren 100 kişi üzerinde yapıldı. “İnternet Alışverişi Yaklaşımı & Alışkanlıklar” ve “Kargo/Teslimat Kullanım Alışkanlıkları” olmak üzere iki bulgu üzerinde durulan araştırmada, alışveriş yapanların yüzde 65’inin, satış yapanların ise yüzde 48’inin üniversite mezunu olduğu belirlendi. Her iki gurubun da yaş ortalamasının 25 – 34 olduğu belirlenirken, ayda ortalama alışverişi sıklığının ise 9 olduğu tespit edildi. Ağırlıklı olarak kıyafet, ayakkabı, elektronik eşya ve kitapların satın alındığı internet alışverişlerinde tüketiciler, en çok teslimat anında evde bulunma zorunluluğundan rahatsız oluyorlar. Her 4 kişiden birinin internet alışverişlerinde erken teslimat için ekstra ödeme yapabileceğinin belirtildiği araştırmada, en çok tercih edilen internet alışveriş sitelerinin başında ise Hepsiburada.com, Gittigidiyor.com ve n11.com’un geldiği ifade ediliyor.

Haberin Devamı

En çok ürün zamanında teslim edilmeyince şikâyet ediyoruz

Teslimatlarda yaşanan sorunları da incelendiği araştırmada görüşmecilerin yüzde 29’u bugüne kadar teslimatla ilgili sorun yaşamadıklarını belirti. Tesimatlarda en çok yaşanan sorun “ürünün zamanında teslim edilmemesi”nde yaşanırken, bunu “teslimat zamanının belli olmamasından dolayı beklemek zorunda kalınması” ve “evde olunmasına rağmen eve geldik yoktunuz, denmesi” izledi. Kargo / teslimat kullanım alışkanlıklarının da irdelendiği araştırmada, kapıya teslim yapması, adresten dönmesi halinde şubeye uğrayıp alabilme imkanı, taşınma esnasında doğabilecek zararları üstlenmesi ve şubenin evine yakın olması kargo hizmetlerinin sevilen yönlerini oluşturuyor.

Haberin Devamı

Erken teslimat için ek ücret ödeyebiliriz

Tüketiciler internet alışverişlerinde kargo/teslimat firmasını seçerken en çok ücret, güven, hasarsız ve zamanında teslimat konularına dikkat ederken, her 4 kişiden 1’i internet alışverişlerinde erken teslimat için ekstra ödeme yapabileceğini belirtiyor. “Ücretsiz teslimat” kargo firmalarından en çok beklenen kampanya olurken, bir sonraki alışverişte indirim ve çekilişe katılma hakkı ise en az tercih edilen kampanyalar arasında yer alıyor.

TESLİMATLARLA İLGİLİ BUGÜNE KADAR KARŞILAŞILAN SORUNLAR

Karşılaşılan Sorun %

Ürünüm zamanında teslim edilmedi 39

Teslimat saati belli olmadığı için kargonun gelmesini bekledim 28

Teslimat anında evde olmama rağmen \geldik, yoktunuz\" dediler" 27

Kargomu açıp içini kontrol etmeme izin vermediler 18

Ürünüm hasarlı çıktı 15

Adresimi bulamadılar 15

Teslimat anında evde yoktum. Not bıraktıklarını söylediler ama not yoktu 14

Haberin Devamı

Kargo kutusunun dışı çok yıpranmıştı/ ezilmişti 13

Belirtilen zaman aralığında teslim alamadığım için ürün iade edildi 9

Benim teslim alabileceğim zamanda kargo şubesi kapalıydı 7

ENÇOK TERCİH EDİLEN İNTERNET ALIŞVERİŞ SİTELERİ

Alışveriş Sitesi %

Hepsiburada.com 67

Gittigidiyor.com 60

n11.com 57

Markafoni.com 39

Sahibinden.com 37

Trendyol.com 36

Morhipo.com 29

Kitapyurdu.com 28

Hızlıal.com 20

Evidea.com 17

tozlu.com 17

idefix.com 14

e-bebek.com 11

1V1Y.com 10

Modagram.com 7

Babil.com 6

Mizu.com 6

Buldumbuldum.com 5

Lidyana.com 5

Unnado.com 3