13.07.2016 - 14:44 | Son Güncellenme:
- Fransız uluslararası pazar araştırma şirketi Ipsos’un yeni iş modeli Bukoli için hazırlamış olduğu “Teslimat Tercihlerini Anlama, Marka Bilinirlik ve Algı Araştırma Raporu” çarpıcı sonuçlar ortaya çıkardı. Türk insanının internet alışveriş alışkanlıklarını ve teslimat tercihlerini anlamak amacıyla yapılan araştırma, internet alışverişi yapan 301 kişi ve internet üzerinden satış gerçekleştiren 100 kişi üzerinde yapıldı. “İnternet Alışverişi Yaklaşımı & Alışkanlıklar” ve “Kargo/Teslimat Kullanım Alışkanlıkları” olmak üzere iki bulgu üzerinde durulan araştırmada, alışveriş yapanların yüzde 65’inin, satış yapanların ise yüzde 48’inin üniversite mezunu olduğu belirlendi. Her iki gurubun da yaş ortalamasının 25 – 34 olduğu belirlenirken, ayda ortalama alışverişi sıklığının ise 9 olduğu tespit edildi. Ağırlıklı olarak kıyafet, ayakkabı, elektronik eşya ve kitapların satın alındığı internet alışverişlerinde tüketiciler, en çok teslimat anında evde bulunma zorunluluğundan rahatsız oluyorlar. Her 4 kişiden birinin internet alışverişlerinde erken teslimat için ekstra ödeme yapabileceğinin belirtildiği araştırmada, en çok tercih edilen internet alışveriş sitelerinin başında ise Hepsiburada.com, Gittigidiyor.com ve n11.com’un geldiği ifade ediliyor.
En çok ürün zamanında teslim edilmeyince şikâyet ediyoruz
Teslimatlarda yaşanan sorunları da incelendiği araştırmada görüşmecilerin yüzde 29’u bugüne kadar teslimatla ilgili sorun yaşamadıklarını belirti. Tesimatlarda en çok yaşanan sorun “ürünün zamanında teslim edilmemesi”nde yaşanırken, bunu “teslimat zamanının belli olmamasından dolayı beklemek zorunda kalınması” ve “evde olunmasına rağmen eve geldik yoktunuz, denmesi” izledi. Kargo / teslimat kullanım alışkanlıklarının da irdelendiği araştırmada, kapıya teslim yapması, adresten dönmesi halinde şubeye uğrayıp alabilme imkanı, taşınma esnasında doğabilecek zararları üstlenmesi ve şubenin evine yakın olması kargo hizmetlerinin sevilen yönlerini oluşturuyor.
Erken teslimat için ek ücret ödeyebiliriz
Tüketiciler internet alışverişlerinde kargo/teslimat firmasını seçerken en çok ücret, güven, hasarsız ve zamanında teslimat konularına dikkat ederken, her 4 kişiden 1’i internet alışverişlerinde erken teslimat için ekstra ödeme yapabileceğini belirtiyor. “Ücretsiz teslimat” kargo firmalarından en çok beklenen kampanya olurken, bir sonraki alışverişte indirim ve çekilişe katılma hakkı ise en az tercih edilen kampanyalar arasında yer alıyor.
TESLİMATLARLA İLGİLİ BUGÜNE KADAR KARŞILAŞILAN SORUNLAR
Karşılaşılan Sorun %
Ürünüm zamanında teslim edilmedi 39
Teslimat saati belli olmadığı için kargonun gelmesini bekledim 28
Teslimat anında evde olmama rağmen \geldik, yoktunuz\" dediler" 27
Kargomu açıp içini kontrol etmeme izin vermediler 18
Ürünüm hasarlı çıktı 15
Adresimi bulamadılar 15
Teslimat anında evde yoktum. Not bıraktıklarını söylediler ama not yoktu 14
Kargo kutusunun dışı çok yıpranmıştı/ ezilmişti 13
Belirtilen zaman aralığında teslim alamadığım için ürün iade edildi 9
Benim teslim alabileceğim zamanda kargo şubesi kapalıydı 7
ENÇOK TERCİH EDİLEN İNTERNET ALIŞVERİŞ SİTELERİ
Alışveriş Sitesi %
Hepsiburada.com 67
Gittigidiyor.com 60
n11.com 57
Markafoni.com 39
Sahibinden.com 37
Trendyol.com 36
Morhipo.com 29
Kitapyurdu.com 28
Hızlıal.com 20
Evidea.com 17
tozlu.com 17
idefix.com 14
e-bebek.com 11
1V1Y.com 10
Modagram.com 7
Babil.com 6
Mizu.com 6
Buldumbuldum.com 5
Lidyana.com 5
Unnado.com 3