GündemMilli Savunma Bakanlığı sivil memur alımı başvurusu

Milli Savunma Bakanlığı sivil memur alımı başvurusu

01.05.2018 - 15:08 | Son Güncellenme:

Her yıl Milli Savunma Bakanlığı tarafından yapılan sivil memur alımları en son 28 Aralık 2017-12 Şubat 2018 tarihleri arasında yapıldı. Bakanlık bu tarihlerde alımı yapılan memur sayısını ilk etapta 396 kişi olarak duyurmuştu. Daha sonrasında ise bu sayıya ek olarak 100 kişilik bir alımın ekstra yapılacağı açıklaması yapılmıştı. İşte Milli Savunma Bakanlığı alım ile ilgili tüm detaylar.

Milli Savunma Bakanlığı sivil memur alımı başvurusu

Başvuru İçin Gerekli Olan Şartlar Nelerdir?

Haberin Devamı

Milli Savunma Bakanlığı için başvurular ise genellikle aynı tarihlerde yapılıyor. Bakanlık alım tarihleri ile ilgili değişikliği basın yolu ile duyuruyor. Başvurular ise adresi üzerinden gerçekleştiriliyor. Bu adres dışında başvurular ise geçersiz sayılıyor ve değerlendirmeye alınmıyor. Belirlenen süreçlerde yapılan alımlarda ön başvurusu kabul edilen adaylar yine başvuru yapılan web adresi üzerinden açıklanıyor.

Pek çok kurumda olduğu gibi Milli Savunma Bakanlığının da memur alımları belirlemiş olduğu şartlar ve yükümlülükler bulunuyor. Bunlar sırası ile şu şekildedir;

  • Kanun hükmünde 657 sayılı kanunun 48. Maddesi içeriğine göre kişinin gereken şartlara sahip olması
  • 18 yaşını tam olarak bitirmiş olmak
  • Kamusal hakları bakımından bir sorununu bulunmamak
  • Devlete karşı bir suç işlememiş olmak
  • Yüz kızartıcı suçlar nedeni ile bir yıldan fazla hapis cezası almamış olmak (hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, para aklama)
  • Erkeklerde askerliğini tamamlamış, ertelemiş olmak
  • Güvenlik soruşturması tamamlanmış ve sonuç itibarı ile memur alımına sorun teşkil edecek bir sonuç almamış olmak
  • Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olmak ve kimliğine sahip olmak
  • Terör örgütü ile ilgili suçlar işlememiş olmak ve bu kapsamda bir ceza almamış olmak
  • Başvurularda belirtilen kadrolar için istenilen özelliklere sahip olmak gibi şartların gerekliliğidir. Bu özellikler ve gerekli olan şartlar konusunda sorunu olmayan adayların başvuruları öncelikli olarak değerlendirmeye alınıyor.

Memur Alımlarının Açıklanmasından Sonra Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Milli Savunma Bakanlığı başvurusu olumlu olarak değerlendirilen adaylar için istenilen belgelerin belirtilen süreye kadar ulaştırılmasını istiyor. Alımlar ise belirlenen tarihler için geçerliliğini koruyor. Bu süreçte istenilen belgelerin belirlenen tarihe kadar getirilmesi şartı gerekli görülüyor. Belirtilen içeriklerin dikkatlice kontrol edilmesi ve belgelerin tam olarak eksiksiz bir şekilde ulaştırılması isteniyor. Milli Savunma Bakanlığı ihtiyaçlar doğrultusunda memur alımları ile ilgili açıklamayı yıl içerisinde resmi kaynaklar vasıtası ile duyuruyor. Şartları uyan ve Kpss puanı yeterli olan adayların başvuru tarihleri içerisinde alım için başvurularını resmi web sitesi üzerinden gerçekleştirmesi ifade ediliyor.