GündemMEBBİS giriş başvuru yap | 2020 Öğretmen mazerete bağlı atama başvuruları

MEBBİS giriş başvuru yap | 2020 Öğretmen mazerete bağlı atama başvuruları

12.08.2020 - 13:30 | Son Güncellenme:

Öğretmenlerin mazeret bağlı yer değiştirme başvuruları için süreç başladı. 12 Ağustos itibariyle başlayan başvurular MEBBİS üzerinden yapılacak. Öğretmenler, eş durumuna, sağlık ve engellilik durumuna bağlı nedenlerden dolayı tayin isteyebiliyor. Peki, MEBBİS başvuru nasıl yapılır?

MEBBİS giriş başvuru yap | 2020 Öğretmen mazerete bağlı atama başvuruları

Milli Eğitim Bakanlığı mazerete bağlı atama başvurularını başlattı. Elektronik ortamda alınan başvurular 17 Ağustos'a kadar devam edecek. İşte MEBBİS mazerete bağlı atama başvuruları ile ilgili detaylar...

Haberin Devamı

2020 ÖĞRETMENLERİN MAZERETE BAĞLI YER DEĞİŞTİRME TARİHLERİ

Başvurular 12 Ağustos'ta başlayacak. 17 Ağustos saat 17.00'ye kadar devam edecek. Bu süreç içerisinde başvurular kabul edilip onay süreci işleyecek.

İkinci aşamada ise 19 - 21 Ağustos tarihleri arasında tercihler yapılacak.

YER DEĞİŞTİRME ATAMALARI NE ZAMAN?

Öğretmen atamaları 24 Ağustos 2020'de yapılacak. İlişik kesme işlemleri ise 25 Ağustos tarihinden itibaren yapılacak.

MEBBİS GİRİŞ EKRANI İÇİN TIKLAYINIZ

ÖĞRETMENLERİN MAZERETE BAĞLI YER DEĞİŞTİRME BAŞVURULARI

1. Öğretmenler yer değiştirme başvurularını, ilan edilen başvuru tarihleri arasında Elektronik Başvuru Formunu doldurmak suretiyle yapacaktır. Elektronik Başvuru Formuna, “mebbis.meb.gov.tr” veya “personel.meb.gov.tr” adreslerinden “kullanıcı adı” ve “şifre” ile ulaşılabilecektir.

Haberin Devamı

2. 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 4 üncü maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmen olarak görev yapmakta iken sözleşme gereği üç yıllık çalışma süresini tamamlayıp öğretmen kadrolarına atananların başvuru yapabilmeleri için kişisel MEBBİS şifrelerinin okul/kurum müdürlüklerince kadrolu öğretmen olarak güncellenmesi gerekmektedir.

3. Öğretmenler, yer değiştirme başvurularını yaptıktan sonra mazeret durumuna ilişkin belgelerini onay için kadrolarının bulunduğu eğitim kurumu müdürlüğüne ibraz etmek zorundadır. Görevli oldukları il/ilçe dışında bulunanlar, ibraz edilecek belgeleri e-posta, telefon, faks gibi uygun iletişim araçlarıyla kadrolarının bulunduğu eğitim kurumu müdürlüğüne süresi içinde ulaştıracaktır. Süresi içinde ulaştırılmayan belgelerden öğretmenler sorumludur.

4. Eğitim kurumu müdürlüklerince, ibraz edilen belgeler incelenerek uygun bulunanlar elektronik ortamda tarandıktan sonra Elektronik Başvuru Formunun çıktısı alınarak başvurular onaylanacaktır. Gerekli şartları taşımadığı tespit edilenlerin başvurusu reddedilecektir.

5. Eğitim kurumu müdürlükleri, mazeret durumu belgelerini elektronik ortamda sisteme yansıtarak onay için ilçe ve il millî eğitim müdürlüğüne gönderilmesini sağlayacaktır.

Haberin Devamı

6. Başvurular; eğitim kurumu müdürlüklerince başvurunun yapıldığı gün veya takip eden gün içinde; il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerince ise en geç eğitim kurumu müdürlüğünün onayını takip eden gün içinde onaylanacaktır. Son gün yapılan başvurular aynı gün içinde onaylanacaktır.

7. Onay işlemlerinin süresi içinde tamamlanmasını takiben başvurular değerlendirmeye alınacaktır. Öğretmenlerin başvuru ve onay işlemlerini internet aracılığıyla takip etmesi gerekmektedir.

8. İl/ilçe millî eğitim müdürlükleri, yer değiştirme iş ve işlemleri ile başvuruların onaylanması ya da reddedilmesinden görevli, yetkili ve sorumludur.

9. Onay işlemlerinin hafta sonu tatillerine denk geldiği günlerde eğitim kurumu müdürlükleri ile il/ilçe milli eğitim müdürlüklerince gerekli tedbirler alınarak yeterli sayıda personel bulundurulacak ve başvuruların onaylanması sağlanacaktır.

10. Yer değiştirme başvurularına ilişkin tereddütler öncelikle il millî eğitim müdürlüğünce giderilecek; bu aşamada giderilemeyen tereddütler Bakanlığa bildirilecektir.