24.01.2002 - 00:00 | Son Güncellenme:
0
Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Nöroloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Önder Us, Barkadaki olayın normal bir damar tıkanması olmadığını belirterek, "Bu disseksiyon dediğimiz bir tıkanma şekli. Büyük olasılıkla travmatik durumlarda olur. Yani biz bu olayın disseksiyon olduğunu gördük. Bu olayın kaza sırasında meydana geldiğini ispat etmek zor, ancak bir olasılık. Yani bu kaza bir neden olabilir. Emniyet kemerlerine ait başka ülkelerden bildirilmiş buna benzer olgular var" dedi.Çalışma arkadaşı Doç. Dr. Serdar Akyüz, Barkanın Peugeot marka otomobiliyle aralık ayının ortalarında bir kaza yaptığını anlatarak, "Kazadan önemsiz bir şekilde bahsetmişti. Hatta gülerek, 1 - 2 dakikalık bir kaza olduğunu söyledi, dokundurduk arabaya demişti" dedi.Çalışma arkadaşlarından Doç. Dr. Can Genç de, "Diğer araca arkadan çarpmıştı. Tutkunu olduğu otomobil eski model olduğu için emniyet kemeri serttir. Eski tiptir. Boyu da kısa olduğu için kaza sırasında kemer boynuna kadar gelip sıkıştırmış. Zaten doktorlar tıkanmanın çarpma etkisiyle olmuş olabileceğini söylüyorlar" diye konuştu. Tam 17 gündür yaşam savaşı veren Prof. Dr. Aykut Barkanın rahatsızlığına, en büyük tutkusu 1973 model Peugeot marka otomobiliyle geçtiğimiz aralık ayında yaptığı kazanın neden olduğu tartışılıyor. Eski model bir araba olduğu için emniyet kemerinin esnek olmadığı, kaza sırasında Barkanın boynunu sıktığı ve beyne giden damarı da bu nedenle tıkamış olabileceği öne sürülüyor. Web sitesi açıldı Genç, Barkanın öğrencileriyle birlikte İTÜ internet sitesinde Barka için bir web sayfası hazırladı. "Aykut Barkas Homepage" adlı sayfada, Barkanın sağlık durumu hakkında günü gününe bilgilerin yanı sıra, ziyaretçi defteri ile Barkanın fotoğrafları, projeleri ve çalışmaları yer alıyor.