GündemKanal İstanbul Projesinin amacı nedir? Kanal İstanbul maliyeti ne kadar? Kanal İstanbul güzergahı neresi? Yapımı kaç yıl sürecek?

Kanal İstanbul Projesinin amacı nedir? Kanal İstanbul maliyeti ne kadar? Kanal İstanbul güzergahı neresi? Yapımı kaç yıl sürecek?

26.12.2019 - 10:46 | Son Güncellenme:

Son günlerde en önemli gündem maddelerinden biri olan Kanal İstanbul Projesi ile ilgili araştırmalar hız kesmiyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "çılgın proje" olarak adlandırdığı Kanal İstanbul peojesinin amacı nedir? Vatandaşlar arasında sık sık tartışılan diğer bir konu ise Kanal İstanbul projesinin maliyeti. Kanal İstanbul'un yapımı ne kadar sürecek? Peki Kanal İstanbul maliyeti ne kadar? Kanal İstanbul güzergahı neresi olacak? İşte Kanal İstanbul hakkında merak edilen bilgiler...

Kanal İstanbul Projesinin amacı nedir Kanal İstanbul maliyeti ne kadar Kanal İstanbul güzergahı neresi Yapımı kaç yıl sürecek

Son dakika haberlerde yer alan Kanal İstanbul Projesi açıklamaları peş peşe geldi. Yetkili kişilerin açıklamalarda bulunduğu Kanal İstanbul Projesi vatandaşların dikkatini çekti. Gündem haberlerini yakından takip edenler, Kanal İstanbul ile ilgili araştırma yapmaya başladı. İnternet üzerinden bilgi almak isteyenler, google üzerinden aramalara başladı. Kanal İstanbul nedir? Kanal İstanbul projesi neden yapılıyor? Kanal İstanbul maliyeti ne kadar? Kanal İstanbul ne zaman yapılacak? Kanal İstanbul nereye yapılacak? soruları yoğun ilgi görüyor. İşte Kanal İstanbul projeleriyle ilgili bilinmesi gerekenler...

Haberin Devamı

KANAL İSTANBUL PROJESİ DETAYLARI

- Kanal İstanbul Projesinin amacı açıklandı.

- Kanal İstanbul güzergahı belirlendi.

- Kanal İstanbul yapımının süresi belli oldu.

- Kanal İstanbul projesinin maliyeti açıklandı.

İşte bu maddelerin detayları:

KANAL İSTANBUL PROJESİNİN AMACI NEDİR?

Dünya’daki ekonomik faaliyetlerin her geçen yıl artması, İstanbul Boğazı’ndan geçen gemi sayısının da buna paralel olarak artmasına sebep olmuştur. Yılda ortalama 50 bin geminin geçtiği İstanbul Boğazı, en dar yeri 698 metre olan doğal bir su yolu olup, ticari gemiler Montrö Boğazlar Sözleşmesi kapsamında Boğaz’dan geçiş yapmaktadır. Ancak, Montrö Sözleşmesi’nin imzalandığı 1930’lu yıllarda Türk Boğazlarından yılda geçen gemi sayısı 3 bin mertebelerinde iken günümüzde gemi trafiğindeki artış, teknolojik gelişmeler sonucu gemi boyutlarının büyümesi ve özellikle, akaryakıt ve benzeri diğer tehlikeli/zehirli maddeleri taşıyan gemi (tanker) geçişlerinin artması, dünya mirası kent üzerinde büyük baskı ve tehdit oluşturmakta, İstanbul Boğazı’na alternatif bir geçiş güzergahının planlanmasını zorunlu hale getirmektedir. İstanbul Boğazı’nın günümüzde yaklaşık 50 bin mertebelerinde olan trafik yükünün dünya ve bölge ülkelerindeki gelişmeler dikkate alındığında 2070'li yıllarda 86.000 mertebelerine ulaşacağı tahmin edilmektedir.

Haberin Devamı

İstanbul Boğazı’nın seyir, can, mal ve çevre güvenliğinin sağlanması Türkiye için olduğu kadar Türk Boğazlarını kullanan tüm ülkeler için de büyük önem arz etmektedir. Planlanan proje ile İstanbul Boğazı’ndaki yaşam ve kültürel varlıkları tehdit eden gemi trafiğinin minimize edilerek, Boğaz’ın her iki girişinde yoğun trafiğe maruz kalan gemilere alternatif geçiş imkanının sağlanması hedeflenmektedir.”

KANAL İSTANBUL NASIL YAPILACAK?

ÇED Raporuna göre yaklaşık Marmara Denizi’nden Karadeniz’e uzanacak yaklaşık 45 kilometrelik Kanal İstanbul projesi için yapılacak kazı çalışmaları 4 yıl sürecek. Yapılan hesaplamaya göre kazılardan 1 milyar 155 milyon 668 bin metreküp toprak çıkartılacak. Yaklaşık 18,5 kilometresi Küçükçekmece Gölü ve Sazlıdere Barajı içinden geçecek olan Kanal’ın kara kazıları yaklaşık 24,5 kilometre olacak.

Haberin Devamı

İnşaat aşamasında yaklaşık 10 bin kişinin çalışacağı tahmin edilen Kanalın genişliği 275 metre ve derinliği yaklaşık 21 metre olacak. Proje kapsamında; kanal içerisinde acil bağlanma alanları, kanal giriş ve çıkış yapıları, gemi trafik sistemleri gibi alt ve üst yapılar, liman, lojistik merkez, yat limanı, kanal içerisinde ihtiyaç duyulan noktalarda karşıdan karşıya ulaşımı deniz yolu ile sağlayacak kıyı yapıları, tahkimat ve dolgu alanları vb. kıyı tesisleri yapılacak.

Raporda yer alan projeye göre Küçükçekmece Gölü’nü Marmara Denizi’nden ayıran kara parçası da yaklaşık bir kilometre açılacak.

KANAL İSTANBUL YAPIMI NE KADAR SÜRECEK?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Kanal İstanbul Projesi için hazırlanan Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), Raporunu açıkladı. 45 kilometrelik kanalın 18,5 kilometresi Küçükçekmece Gölü ve Sazlıdere Barajından geçecek. 7 yılda tamamlanacak.

Haberin Devamı

KANAL İSTANBUL MALİYETİ NE KADAR?

Kanalın proje maliyeti 75 milyar TL olarak hesaplandı. Kanalın yapımı ile birlikte Küçükçekmece Gölü’nü Marmara Denizi’nden ayıran köprü durumundaki kara parçası yaklaşık bir kilometre açılacak.