GündemEğitim sisteminin bu yılki karnesi de zayıf

Eğitim sisteminin bu yılki karnesi de zayıf

14.07.2009 - 01:08 | Son Güncellenme:

Yaklaşık 30 bin öğrencinin sıfır çektiği, Türkçe ve Fen Bilimleri -1 testlerinde düşük başarı gösterildiği Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonuçları, ‘ortaöğretim bu yıl da S.O.S verdi’ eleştirisine neden oldu

Eğitim sisteminin bu yılki karnesi de zayıf

Öğrenci Seçme Sınavı’nın (ÖSS) sonuçları, bu yıl da “orta öğretimin S.O.S verdiği” eleştirilerine neden oldu. Yaklaşık 30 bin öğrencinin sıfır çektiği sınavda, adayların Türkçe ve Fen Bilimleri-1 testlerindeki düşük başarı göstermesi tartışma yarattı. ÖSS’de başarısızlığın her yıl arttığını belirten eski YÖK Başkanvekili Prof. Dr. İsa Eşme, “Fen Bilimleri-1 soruları, 9. sınıf ve önceki müfredatı kapsar. Bütün bu öğrenciler lise diploması taşıyor” dedi. Eğitim-Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç da, “Kötü sonuç, niteliği düşük eğitim sisteminin yansımadır” diye konuştu. Eski Talim ve Terbiye Kurulu üyesi Prof. Dr. Ziya Selçuk ise, üniversiteyle ilgili sorunun halledilebilmesi için okul öncesi ve ilköğretimdeki eşitsizliğin giderilmesi gerektiğini vurguladı.

Fen-1’de ortalama 4 doğru

Bu yıl son kez yapılan ÖSS, gelecek yıldan itibaren yerini iki aşamalı yükseköğretime giriş sınavına bırakacak. 2009-ÖSS’nin ortaya koyduğu çarpıcı sonuçlar, adayların geçen yıla göre özellikle Türkçe testinde zorlandığını gösterdi. Sınavda 30’ar soruluk testlerde doğru ortalamaları şöyle belirlendi:
Türkçe: 14.1, Sosyal Bilimler-1: 11.4, Matematik-1: 9, Fen Bilimleri-1: 4, Edebiyat-Sosyal Bilimler: 11.1, Sosyal Bilimler-2: 9, Matematik-2: 8.7, Fen Bilimleri-2: 8.9
- 100’er soruluk yabancı dil testlerinde ise İngilizcede 50.8, Almancada 59.8, Fransızcada ise 56 ortalama çıkarıldı. 

Türkçede 4 puanlık düşüş

* 2008-ÖSS’de adaylar, Türkçe testinde 18.3, Sosyal Bilimler-1 testinde 11.4, Matematik-1 testinde 8.6, Fen Bilimleri-1 testinde 3.9 ortalama elde etmişti. 2009’da adaylar Türkçe testinde 4 puan geriledi. 2008-ÖSS’de adaylar, Edebiyat-Sosyal Bilimler’de 11.6, Sosyal Bilimler-2’de 8.7, Matematik-2’de 7.9, Fen Bilimleri-2’de 8.5, İngilizcede 52.8, Almancada 68.2, Fransızcada 50.3 ortalama çıkarmıştı.
* 2008 ÖSS’de puanı hesaplanan 1 milyon 478 bin 881 adaydan 9 bin 901’i Türkçe testinin tamamına doğru yanıt verirken, bu yıl 1 milyon 294 bin 74 adayın yalnızca 1.281’i soruların tümünü doğru yanıtladı. Geçen yıla göre 8 bin 620 öğrencilik fark oluştu.

Sıfır çekenler çoğaldı

* Geçen yıl Türkçe testinde 1 net doğru bile çıkaramayan öğrenci sayısı 11 bin 712 iken, 2009’da bu rakam 20 bin 558 öğrenciye yükseldi.
* 2008’de 804 bin 801 aday Fen Bilimleri-1 testinden 1 net bile çıkaramazken, bu sayı 2009’da 704 bin 712’ye düştü.
* 2008 ÖSS’de ikinci bölümdeki Edebiyat Sosyal Bilimler testine 810 bin 692 adaydan 396’sı, Sosyal Bilimler-2 testini 522 bin 876 adaydan 39’u, Matematik-2 testini 618 bin adaydan 902’si, Fen Bilimleri-2 testini 290 bin adaydan 116’sı tümüne doğru yanıt vermişti.
2009 ÖSS’de ise Edebiyat Sosyal Bilimler testini 629 bin 752 adayın 61’i, Matematik-2 testini 449 bin 233 adaydan 393’ü, Fen Bilimleri-2 testini 249 bin 424 adaydan 234’ü doğru olarak yanıtladı. Sosyal Bilimler-2 testinin tamamını doğru yapan çıkmadı.

Haberin Devamı



İstanbul 59’uncu sırada

* Sayısal ağırlıklı puan ortalamasına göre, büyük göç yaşayan illerin genel başarısı düşük oldu. İstanbul 59, İzmir 26, Ankara 7. sırada yer aldı. Bu yıl 8 birinci çıkaran İstanbul’da bireysel başarı öne çıktı. İstanbul, genel başarı sıralamasında Gaziantep, Şanlıurfa ve Diyarbakır’ın gerisinde kaldı.
ÖSS’de başarısızlığın her sene arttığını belirten eski YÖK Başkanvekili Prof. Dr. İsa Eşme, “Sıfır puan alan öğrencilerin sayısı artıyor. Fen Bilimleri testini çözenlerde azalma var. Fen Bilimleri-1 soruları, 9. sınıf ve önceki müfredatı kapsar. Bütün bu öğrenciler lise diploması taşıyor. Bu çocuklar neden bu noktalarda? Araştırılması lazım. Milli Eğitim Bakanlığı’nın buna el atması gerek. Bu nitelik kaybı yüksek öğretime yansıyacak” dedi.

Haberin Devamı


Eğitim sisteminin bu yılki karnesi de zayıf
‘Önce eşitlik sağlanmalı’
Eski Talim ve Terbiye Kurulu üyesi Prof. Dr. Ziya Selçuk da, üniversiteyle ilgili sorunun halledilebilmesi için öncelikle okul öncesi ve ilköğretimdeki eşitsizliğin giderilmesi gerektiğini söylerken, “Sınav ile sistem işlemiyor. Okulların olanakları birbirlerine yakın değil. En iyi okulla en kötü okul arasında yüzde 80 arasında fark var” diye konuştu.
Eğitim-Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç ise, ÖSS’nin maddi ve manevi yıkım süreci olduğunu belirterek, “30 bine yakın aday sıfır aldı. ÖSS adaletsiz ve eşitsiz bir sınav. ÖSS’yi kazanabilmek için mutlaka bir dershaneye gitmek gerekiyor. Niteliği düşen bir eğitim sisteminin aslında sonucu. ÖSS maddi ve manevi anlamda yıkıcı oldu” diye konuştu.

‘Eğitim S.O.S veriyor’

Türk Eğitim-Sen İsmail Koncuk da, “Ortaöğretimin artık S.O.S verdiğini gösteriyor. Ortaöğretimi dershaneye terk ederseniz sonucun bu olması manidar. 30 binin sıfır çekmesi bu sene çok farklı değerlendirilmeli.
Bu sonuç ortaöğretiminin kalitesizleştiğinin göstergesi. Ortaöğretim eğitimi yerine dershane eğitiminin öne çıktığını gösterir. Ortaöğretim eğitiminin öğrenciler tarafından ciddiye alınmadığı ortaya çıktı” dedi.

Eğitim sisteminin bu yılki karnesi de zayıf

Eğitim sisteminin bu yılki karnesi de zayıf

Eğitim sisteminin bu yılki karnesi de zayıf