02.04.2016 - 10:06 | Son Güncellenme:
E-Devlet, Türk vatandaşlarına devlet tarafından sağlanan hizmetlerin internet ortamındasunulmasıdır. Bu sayede devlet tarafından vatandaşa sunulan hizmetlerin en kolay en etkin,kaliteli ve güvenli bir şekilde vatandaşa hizmet sağlaması hedeflenmektedir. Yani E-devletinkurulma amacı devletin vatandaşa sunduğu hizmetlerin kullanıcı gereksinimleri göz önünealınarak elektronik ortamda vatandaşa doğru bilgi sunmayı amaçlamasıdır.
E-DEVLET HAKKINDA AYRINTILI BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ!
E¬DEVLET İLK GİRİŞ İÇİN TIKLAYINIZ!
E-Devlet Kapısı Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-Devlet Kapısı bütün kamu hizmetlerine sadece bir noktadan ulaşım imkanı sunan bir websitedir. Bu kapının hedefi kamu hizmetlerini Türkiye Cumhuriyeti (TC) vatandaşlarına,işletmelerine, kamu kurumlarına bilgi ve iletişim teknolojileri ile aktif ve doğru bir şekilde sunmaktır. E-Devlet Kapısından Yüksek Öğretim mezun belgesi sorgulama, dava dosyasorgulama, günlük döviz kurları, tapu bilgileri sorgulama, SGK hizmet dökümü, aile hekimisorgulama gibi bir çokbilgiye ulaşım sağlanmaktadır. E-Devlet Kapısının kullanımında iseşifre, mobil imza, e-imza gibi kimlik doğrulama araçlarına gereksinim duyulmaktadır.
E-Şifre, Mobil imza, E-İmza Nereden, Nasıl Alınır?
E-Şifre PTT Merkezlerinden Türkiye Cumhuriyeti (TC) Kimlik numarasının bulunduğu birkimlik ile beraber 2 TL ödeme yapılarak elde edilebilir. Herhangi bir sebep ile ikinci bir şifrealınmak istendiğinde 4 TL ödeme yapmak gerekmektedir. Mobil imza şuanda bu hizmetisunan operatörlere başvurularak alınabilir. e-İmzanın alımı ise Bilgi Teknolojileri ve İletişimKurumu tarafından onaylanmış firmalardan alınabilir.
Kimler E-Devlet Şifresi Alabilir?
15 yaşını doldurmuş Türkiye cumhuriyeti (TC) vatandaşları, mavi kartlılar ve yabancılarüzerinde TC kimlik numarasının bulunduğu fotoğraf bulunan kimliğini(ehliyet, evlilikcüzdanı, pasaport) ile birlikte şahsen ve ya vekaleti olan kişi aracılığıyla PTT merkezlerindenveya yetkili şubelerden alınabilir.
Şifre Nasıl Değiştirilir?
Sisteme ilk defa giriş yapan kullanıcılar güvenlik için ilk olarak şifre değiştirme sayfasınayönlendirilirler. İlk defa giriş yapmamış ancak şifre güvenliğinden şüphe duyan kullanıcılarise şifre ve güvenlik ayarlarım kısmından bilgileri doldurarak şifrelerini kolay ve güvenilir birşekilde değiştirme imkanına sahiptirler. Ayrıca vatandaşlar PTT merkezlerinden dilerlersebelli bir ücret ile yeniden şifre alabilirler.
e-Devlet Kapısının Sağladığı Avantajlar Nelerdir?
e-Devlet Kapısı, elektronik ortamda kamu hizmetleriyle ilgili doğrudan güncel bilgilereerişim imkanı sunmaktadır. Kamu kuruluşları arasında bilgi ve belgelere ulaşım kolay vehızlı bir şekilde e-Devlet Kapısının sunduğu imkanlar sayesinde sağlanmaktadır. e-DevletKapısı üzerinden sunulan hizmetlerde e-şifre, mobil imza, e-imza gibi güvenlik hizmetleribulundurulduğu için bilgiler sadece ilgili vatandaşa sunulmaktadır. e-devletin sağladığı enbüyük avantaj ise vatandaşın kamu kuruluşlarındaki bilgilerine hızlı, güvenli ve kolay birşekilde erişim sağlamasıdır.
Elektronik Hizmetlerden Faydalanmak İçin Ücret Ödeniyormu?
Elektronik hizmetler (e-hizmetler) için kamu kurumları tarafından herhangi bir vergi, resimve harç ödemesi istenmemişse e – devlet kapısı üzerinden yapılacak işlemlerde ( ikametgah,sabıka kaydı, mezuniyet belgesi , adli sicil kaydı, araç vergi sorgulama vb.) ekstra bir ücretödenmemektedir.