16.05.2018 - 13:39 | Son Güncellenme:
Seiko Optik Türkiye, ‘Baktığımız Yerler Yeşerecek’ projesi kapsamında TEMA Vakfı iş birliği ile doğaya şükranlarını sunuyor… Gaziantep Nur Dağı’nda 10.000 fidan bağışı ile ‘Seiko Optik Türkiye Hatıra Ormanı’ oluşturuyor. Baktığımız yerlerin hep yeşil kalması için Seiko Optik’ten alınan her cam, geleceğe dikilen bir fidan oluyor. Seiko Optik Türkiye Genel Müdürü Suat Çam, “Marka olarak temel yaklaşımımız fayda ve güven sağlamak üzerine… Toprak bize dolaylı olarak camı veriyor, biz bu cama bilgimizi ve teknolojimizi katıyoruz ve insanlık için bir fayda sağlıyoruz. Göz gibi önemi bir duyumuza cam ile hayat veriyoruz. Ve istedik ki Seiko Optik’ten alınan bir gözlük camı tekrar bir şekilde doğaya dönsün…’’
‘Gözümün Değeri’ göz sağlığının korunmasına dikkat çekiyor
Türkiye genelinde bir bilinçlendirme kampanyası başlatan ve farklı projeler ile bir sosyal duyarlılık oluşturmayı hedefleyen Seiko Optik Türkiye, göz sağlığı ve gözlük kullanımı konusuna dikkat çekmeyi amaçlıyor. Topluma direkt ulaşmak için ‘Gözümün Değeri’ projesini hayata geçiren ve ‘Karanlık Oda’ etkinlikleriyle sahaya inen marka, Trabzon ve Antalya’da iki başarılı etkinlik gerçekleştirdi.
‘Karanlık Oda’ etkinliğini deneyimleyen katılımcılar, dışarıdan bir ses komutunun yardımıyla bir nesneyi bulmaya, görmeden yazı yazmaya ve çok az ışıkta okumaya çalışıyor. ‘Karanlık Oda’ deneyimleri ile karanlık bir alanda en basit gündelik aktiviteleri yapmanın zorlaştığının altını çizen, göz sağlığının önemine, düzenli göz muayenesinin gerekliliğine ve kaliteli gözlük camı kullanımını vurgulayan Seiko Optik, toplumsal bilinçlenmeyi amaçlıyor. Proje kapsamında yıl sonuna kadar Türkiye’nin farklı illerinde göz sağlığının önemine ve bilinçlendirmeye dayalı çalışmalar yürütülmeye devam edilecek.
Uzman desteği ile doğru bilgi akışı
Göz sağlığı ve gözlük kullanımı konularında toplum bilinçlenmesine yönelik yürütülen çalışmalar doğrultusunda Seiko Optik Türkiye Göz Sağlığı Danışmanı Op. Dr. Özgür Gözpınar, görme sorunları, göz hastalıkları ve göz sağlığını koruma yolları gibi konularda bilinçlenmeye yönelik makalelerle toplumun doğru bilgiye ulaşmasını sağlıyor. Op. Dr. Özgür Gözpınar, “Göz sağlığı üzerine doğru bilinen çok yanlış var, bireyler bu konuda yeterli bilgiye sahip değil. Muayene ettiğim bir çok hasta gözünde bir bozukluk olduğunun farkında değil, bozuk görme biçiminden rahatsızlık duymayan ve normal görüşün öyle olduğunu sanan hastalar dahi var. Bunlar gözlük kullanmaya başladıklarında aradaki farkı ayırt edebiliyorlar. Özellikle ebeveynleri bu konuya daha bilinçli yaklaşmaları konusunda uyarmak istiyorum. Göz sağlığının okul başarısı üzerinde çok büyük etkileri var, okul çağındaki her çocuk 6 ayda bir düzenli göz muayenesinden geçirilmeli’ dedi.
Türkiye’de gözlük kullanım oranı Avrupa’nın çok gerisinde
Göz muayenesi konusunda toplumsal bilincin henüz oturmadığını ifade eden Seiko Optik Türkiye Genel Müdürü Suat Çam, görme bozukluklarının yaşam konforunu olumsuz etkilemesinin yanı sıra vücutta hissedilen birçok rahatsızlığın da temelini oluşturabileceğini ifade etti. “Gelişmiş ülkelerde gözlük kullanım oranı %65-80 arasında değişirken bu oran Türkiye’de %20 seviyelerinde ve yaklaşık 15 milyon gözlük kullanıcısı var. Türkiye’de göz muayenesi yeterince önemsenmemekle birlikte, kullanıcıların büyük bir bölümü de bilinçli değil. Kullanıcılar gözlük kullanmaya başladıktan sonra muayeneyi gerekli görmüyor ancak gözlüklerin zaman geçtikçe değiştirilmesi gerekebiliyor. Göz sağlığı için 6 ayda 1 muayene olunması önemli. Avrupa ortalamasına baktığımızda gözlük değişim aralığının 2 yılda bir olduğunu görüyoruz. Türkiye’de bu Aralık 3-4 yıl” dedi. Gözlük seçiminin önemli bir iş olduğuna vurgu yapan Çam, “kaliteli cam tercihinin yanı sıra yaşam tarzına ve kullanım alanlarına göre cam tercihlerinin belirlenmesi gerekiyor. Yine Avrupa’ya baktığımızda bir kişinin farklı kullanım amaçlarına göre 3-4 adet gözlüğü olduğunu görüyoruz. Öncelikle göz muayenesinin önemsenmesi ve bilincinin oluşması önemli” şeklinde konuştu.