Kariyerine model olarak başlayan Barbie elli yıl boyunca yüzden fazla meslekle uğraştı.
Barbie'nin üretici firmasında 50 modacı, 12 kuaför çalışıyor. Barbie'ye elbise tasarlayan ünlüler markalar arasında Armani, Givenchy, Calvin Klein, Donna Karan, Dior, Versace ve Vivienne Westwood bulunuyor.
Şirket bünyesinde, başında bir psikoloğun bulunduğu 30 kişilik bir ekip, her yıl çocukların tercihlerini saptamak için çalışıyor. Bu amaçla yılda yaklaşık 100 bin çocukla mülakatlar yapılıyor.
Üretici firmanın kazancı yılda 3 milyar doları buluyor. Bu miktarın yaklaşık yarısını isim ve lisans gelirleri oluşturuyor.
1995 yılında bir yeme-içme dergisi, Barbie'nin gerçek insan boyunda olsaydı, ölçülerinin 96-45-86 olacağını açıkladı.
Avustralyalı psikolog Dr. Michael Carr-Gregg, Barbie'nin bacaklarının, kollarından yüzde 50 oranında daha uzun olduğunu hesapladı. (normal insanlarda bu oran yüzde 20) Bu da Barbie'nin yürüyemeyeceği anlamına geliyor.
Barbie'nin ayakları o kadar küçük ki, gerçekte bu ayaklarla ayakta durması olanaksız.