15.12.2020 - 20:41 | Son Güncellenme:
DASK (Zorunlu Deprem Sigortası) sisteminde adres kodu uygulaması kullanılıyor. Kod sistemi genişletilerek e-devlet üzerinden tüm vatandaşların erişimine sunulacak. Açık adres verme zorunluluğu olmadan adres koduyla yanlış adres beyanı durumlarından da kurtulmuş olunacak. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü yapının hazır olduğunu bildirdi. Peki, adres kodu nedir, nasıl alınır?
Söz konusu kod, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Adres Daire Başkanı Levent Yazıcı tarafından duyuruldu. Buna göre, 9 haneden oluşuyor ve vatandaşların kayıtlı bulunduğu adrese yönlendiriyor. Okul kayıtları, kurum ve kuruluşlar hatta kargolar gibi kurumlara beyan edilen adres yerine adres kodu kullanılacak.
Sistem uygulamasına ilk olarak PTT Kargo ile başlanacak ancak henüz test aşamasında olan uygulamaya, zamanla özel kargo şirketleri de dahil edilecek.
Kodlara e-devlet üzerinden şifre ve T.C. kimlik numaraları ile ulaşılabilecek. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nün sitesinden TC kimlik numarası ve birkaç doğrulama işleminin ardından cep telefonuna adres kodu gelebilir.
Bu projeyle 9 rakamdan oluşan kodlarla her türlü kurum ve kuruluşta adres beyanına gerek kalmayacak. Kişi adresini değiştirdiğinde, aynı kodu kullanmaya devam edebilecek.