10.05.2018 - 10:08 | Son Güncellenme:
Standart M5'in 4.4 litrelik çift turbolu V8'i aynı şekilde M5 Competition'un da kaputunun altında bulunuyor. Fakat BMW M mühendisleri bu motoru 625 beygir gücü çıkış yapabilmesi için tekrar ayarlamış durumda. Bu rakam aracı standart M5'ten 17 bg daha güçlü kılıyor. Öte yandan aracın torku 1800 ve 5860 devirde 750 Nm ölçülerek sabit kalmış.
0-100 km/s hızlanması 3.1 saniye alırken, BMW'nin iddialarına göre 200 km/s'e hızlanma sadece 10.8 saniye sürüyor. Bu da standart M5'e nazaran 0.3 saniye daha hızlı olduğu anlamına geliyor. M Driver's Package ile donatılan aracın azami hızı ise 305 km/s.
M5 Competition AWD platformu kullanmaya devam ederken BMW'nin geçtiğimiz sene tanıttığı M xDrive sistemi de yerini koruyacak. Üretilen bu güç tekerlere yükselen beygir gücünü kontrol altında tutması için tasarlanmış olan 8 ileri vitesli M Steptronic şanzıman ile iletilecek.
Sürücüler isterlerse direksiyonun üzerinde bulunan kollarla manuel olarak da vitesi değiştirebilecek. Şanzıman 3 farklı seçeneğe sahip olarak geliyor. Efficient, Sport ve Ultra-High Performance seçenekleri vitesin hemen yanında bulunan tuşlar ile değiştirilebiliyor. Şanzıman yağı soğutucusu ise standart olarak sunuluyor.
Güvenilir şekilde çalışan dağıtma sistemi ön ve arka tekerler arasındaki güç dengesini sağlarken BMW'nin Active M Differential sistemi de en iyi performansı üretmek adına arka iki tekerdeki güç paylaşımını dengeliyor.
BMW, M5 Competition'un sürüş deneyimini arttırmak adına sürücülere M Sound Control tuşu ile motor sesini ayarlama şansı da veriyor. Bu düğme egzoz sesini istediğiniz gibi ayarlamanıza olanak sağlıyor. Siyah krom egzoz uçları M5 Competition'un siyah temasına uyum sağlıyor.
Parlak siyah renkler aracın her köşesinde kendine yer bulmuş durumda. Kapı kolları, dikiz aynaları ve diğer elemanlar bu renge kavuşmuş. Öte yandan siyah dokunuşlar aracın arka tamponunda ve spoilerinde, hatta bagaj kapağındaki M5 logosunda bile devam ediyor. Shadow Line rengi ise B-Sütununda ve kapı camlarında bulunuyor.
İçerisine geçtiğimizde siyah emniyet kemerlerinin ikonik BMW M renklerine sahip olduğunu görüyoruz. Araç çalıştığında ekranda beliren M5 Competition animasyonunu M5 logolu paspaslar tamamlıyor.
20 inçlik jantlar sürücüyü yola bağlıyor. Comfort, Sport ve Sport Plus modlarına sahip olan süspansiyon, BMW'nin Variable Damper Control adını verdiği sisteme de sahip. 7 milimetre ile M5 Competition, standart M5'e göre yere daha yakın. BMW, aracın yaylarını standart M5'e nazaran yüzde 10 daha sertleştirip viraj dengeleme çubuğunu yeniden düzenlemiş. 20 inçlik jantların içerisinde ise M üretimi 6 pistonlu kaliperler bulunuyor. M Karbon Seramik frenler ise opsiyonel olarak sunuluyor.
2018 BMW M5'i çok yakın zamanda sürücülerine kavuşacak. Üretim Haziran ayında başlayacak. Standart M5'ten biraz daha pahalı olacak aracın fiyatları 110.995 $'dan başlayacak.