Nisan 2013 tarihinden bu yana Türkiye'de faaliyet gösteren dünyanın ilk ve en büyük gayrimenkul danışmanlık şirketi Coldwell Banker, Türkiye'deki faaliyetleri ve önümüzdeki dönem hedeflerini düzenlediği toplantıda açıkladı.
Coldwell Banker Türkiye Ülke Başkanı Dr. Gökhan Taş ve Coldwell Banker Global Başkan Yardımcısı Michael Fischer'ın katılımıyla düzenlenen toplantıda, şirketin çalışmalarının yanısıra gayrimenkul sektörünün Türkiye'deki ve dünyadaki durumu hakkında da bilgi verildi.
Global emlak zinciri Coldwell Banker'ın Avrupa'da en hızlı büyüyen ayağı olan CB Türkiye, portföyünü ve danışman sayısını hızla artırıyor.
Türkiye'de Nisan 2013'te faaliyete başlayan Coldwell Banker, 74 ofis, 602 danışmanla KKTC Girne dahil 19 ülkede aktif şekilde hizmet veriyor. Türkiye'de orta ve orta üstü sınıfa hitap eden Coldwell Banker, ABD'de lüks konut pazarının yüzde 82lik satış payına sahip.
Şu an Coldwell Banker'ın elinde bulunan en pahalı mülk ise, Beverly Hills'te bulunan 190 milyon dolar değerindeki malikane. Malikanenin sahibi CB gizlilik sözleşmesi gereği gizli tutulurken Coldwell Banker Global Başkan Yardımcısı Michael Fischer, malikanenin bir iş adamına ya da kadınına ait olduğunu vurguladı.
Coldwell Banker Türkiye'nin portföyündeki en pahalı mülk ise Bodrum'da 5,3 milyon Euroluk malikane.
Coldwell Banker'ın 2017 yılındaki hedefi ise satışların yüzde 20'sini yabancı pazara yapabilmek.
Coldwell Banker Global Başkan Yardımcısı Michael Fischer; "İlklerin markasıyız"
Coldwell Banker'ın 6 kıtada, 43 ülkede, 3000 ofisi ve 86 bin danışmanı ile hizmet veren dünyanın en köklü ve bir numaralı gayrimenkul danışmanlık markası olduğunu belirten Michael Fischer, 2014 yılında 705.322 adet işlem adedi ile 212.2 milyar dolarlık satış hacmine ulaştıklarını ifade etti. Fischer, 2013 yılına göre yüzde 40'lık bir büyüme gerçekleştirdiklerini de aktardı. Türkiye'nin konumu itibariyle yabancı yatırımcılar için çok cazip bir ülke olduğunu belirten Fischer, gayrimenkul yatırımları alanında bakıldığında dünyada ABD, Brezilya ve Çin’in ardından dördüncü sırada gelen Türkiye'nin kendileri için büyük önem taşıdığını söyledi. ABD’de gayrimenkul pazarında büyüme öngörümüz yüzde 10 olmasına rağmen Türkiye’nin bu oranı geçeceğine inanıyoruz. Türkiye’de ticari gayrimenkul ve lüks konutta çok büyük fırsatlar görülüyor. Türkiye pazarına çok inandıklarını ve Coldwell Banker Türkiye'nin Ocak 2014'ten bugüne kadar gerçekleştirdiği büyüme hızından oldukça etkilendiklerini ifade etti.
Sektörde pek çok ilklere imza attıklarını söyleyen Michael Fischer, dünyada ilk gayrimenkul danışmanlık hizmetini veren, ticari gayrimenkul danışmanlığını hayata geçiren, lüks konut pazarlamasını başlatan, ilk görüntülü portföy tanıtımını yapan, ilk kez bir televizyon kanalına reklam veren, İlk defa internet sitesi kuran, akıllı telefonlar için ilk mobil uygulamalara imza atan, sosyal medyayı ilk kez kullanmaya başlayan gayrimenkul danışmanlık markası olduklarını ifade etti.
Coldwell Banker Türkiye Ülke Başkanı Dr. Gökhan Taş yaptığı konuşmada; " 2013 yılında markanın Türkiye Master Franchise haklarını almamla birlikte, Nisan 2013'ten itibaren Coldwell Banker'ın Türkiye ofisi olarak hizmet vermeye başladık. Güçlü yapılanmamızın ardından iş planlarımızı oluşturarak hızlı büyümemizi başlattık ve 2 yıl içerisinde, gayrimenkul danışmanlık sektörünün parlayan bir yıldızı haline geldik.
Coldwell Banker Türkiye olarak konut, lüks konut, proje pazarlama ve ticari gayrimenkul danışmanlığında uzmanlık hizmeti sunuyoruz. Amacımız hizmet verdiğimiz her bölgede; o bölgedeki en prestijli ofise sahip olup, o bölgedeki en saygın gayrimenkul danışmanları ile o bölgenin en değerli gayrimenkullerini satmak.
Şirketimizin Türkiye operasyonuna baktığımızda; iki yıl içerisinde 19 ilde ve KKTC'de 74 ofise ve 602 gayrimenkul danışmanına ulaştık.
2016 sonunda 250 ofis ile 2500 gayrimenkul danışmanına ve 250 ofisle 5 milyar dolar satılan mülk değerine ulaşmak istiyoruz. Şu anda ki büyüme hızımıza baktığımızda hedeflerimize çok daha önce ulaşacağımızı görüyoruz. 2016'da hedeflediğimiz şehir sayısı ise 50. Hizmet verdiğimiz her segmenti ayırıp konut, lüks konut, proje pazarlama ve ticari gayrimenkul danışmanlığımızla hedeflerimize ulaşmak istiyoruz. Coldwell Banker’ın globaldeki gücünü arkamıza alarak 2017’de hedefimiz, satışlarımızın yüzde 20’sini yabancılara gerçekleştirmek. "dedi.
Teknolojiye büyük önem verdiklerinin altını çizen Gökhan Taş, "Teknolojinin tüm unsurlarını en iyi ve etkin şekilde kullanan markayız. Bu alanda önemli yatırımlarımız var. Google altyapısını Türkiye’de kendi sektöründe kullanan ilk markayız. Tüm danışmanlarımız yaptıkları işlerde bizim onlara sağladığımız Google altyapısını ücretsiz kullanıyorlar. Türkiye'deki uygulama ve çalışmalarımızın, Coldwell Banker'ın tüm dünyadaki franchiseları içerisinde örnek bir noktaya geleceğinden eminiz. BlueNet sistemimizle, ofis ve danışmanlarımızın işlerini kolaylaştırıyoruz. Onlara yer ve zaman kısıtlaması olmaksızın yeni bir portföy girişinden sunumuna kadar tüm işlemleri basit bir akıllı telefon aracılığıyla gerçekleştirebilmelerine imkan tanıyoruz. Bununla birlikte arama motoru optimizasyonlarından dijital CRM uygulamalarına kadar birçok alanda markamızı öne çıkaran dijital pazarlama çalışmalarına imza atıyoruz. Sosyal medyayı çok güçlü bir şekilde kullanıyoruz." dedi.
Türkiye'deki gayrimenkul pazarını da değerlendiren Gökhan Taş, "2014 yılı, Cumhuriyet tarihinin en büyük tapu adet satışının yapıldığı yıl oldu. 2014 yılının son çeyreğinde de sektörde iç talep canlandı ve konut değerlerinde yüzde 12'lik bir artış görüldü. 2015 yılında da özellikle seçimler sonrasında, jeopolitik durumda düzelme ve belirginleşme meydana gelirse, faizlerin düşmesi ile birlikte sektör açısından iyi geçeceğine inanıyorum. Devlet tarafından yapılacağı açıklanan peşinata destek katkı ise konut sektörüne bir ivme kazandıracak ve eldeki konutların satılabilmesi için fırsat yaratacaktır" dedi.