08.04.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Yahya Üstün, yeni evleri İstanbul Havalimanı’nda, dün saat 13.45 itibarıyla 10 bin 641 misafiri 48 seferle uğurladıklarını kaydederek, “Evimize gelen yolcu sayımız ise 79 seferde 14 bin 582. Misafirlerimizin toplam bagaj sayısı 21 bin 792, performans oranımız yüzde 84. İyi başladık. Güzel gidiyoruz” ifadelerini kullandı.
Atatürk Havalimanı’ndan İstanbul Havalimanı’na gerçekleştirilen taşınma operasyonu tamamlandı. Taşınmanın ardından İstanbul Havalimanı’nda, 6 Nisan Cumartesi günü saat 14.00’da ilk yurt içi uçuş Ankara’ya, ilk yurt dışı uçuş da Paris’e yapıldı. Seferlerin artarak devam ettiği İstanbul Havalimanı’nda Türk havacılık tarihinde yeni bir sayfa açıldı.
Taşınmayla birlikte kodlar da değişti. İstanbul Havalimanı ‘IST’ kodunu kullanırken, Atatürk Havalimanı da ‘ISL’ kodunu kullanacak. İstanbul Havalimanı, tamamlandığında 6 bağımsız pisti, 500 uçak kapasitesi, 70 bin araçlık açık ve kapalı otoparkı, yıllık 200 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyüğü olacak. Yolcular, İstanbul Havalimanı’nın otoparkını 15 Nisan’a kadar ücretsiz olarak kullanabilecek. Atatürk Havalimanı’na gidenler olabilir diye de 15 gün buradan İstanbul Havalimanı’na ücretsiz ring seferler yapılacak.
‘Sorunsuz bitti’
Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Bilal Ekşi de Twitter hesabından yaptığı açıklamada, “İstanbul Havalimanı operasyonunun ilk günü sorunsuz tamamlandı. Bugün (6 Nisan) 87 Kalkış, 61 iniş olmak üzere toplam 148 seferi yüzde 92 zamanında kalkış ile 39.800 yolcu ile tamamladık. Pazar günü (7 Nisan) toplam 307 seferde 65.466 yolcumuzu taşımayı planlıyoruz” dedi.
‘Bana sor’
‘Dünyanın en büyük’ havalimanında yönlendirmeler de açık ve net. İstanbul Havalimanı’nda sistemler de son teknolojiyle çalışıyor. Havalimanının işletmecisi İGA’nın turkuaz rengi ‘Bana Sor’ ekipleri ile TGS’nin mor renkli ‘Bana Sorun’ ekipleri terminalde tüm sorulara yanıt veriyor. Ekiplerin en az 2 ay daha terminal içinde yolculara yardımcı olacağı belirtiliyor.
HAVAİST hizmette
İstanbul Havalimanı’na taşımacılık hizmeti veren İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki Otobüs AŞ’ye bağlı HAVAİST, 6 Nisan’dan itibaren 7/24 hizmete başladı. HAVAİST, il genelinde 20 ayrı hat ve 65 durakta 150 otobüsle 7/24 hizmet verecek. Yolcular, ‘HAVAİST’ mobil uygulamasının Android ve IOS işlemciyle de en yakın hareket noktasını, hareket saatlerini, varış süresini öğrenebilecek.