05.12.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
SONGÜL HATISARU/Murcia
Anne sütü doğanın mucizelerinden biri, belki de en önde geleni. İçinde şu ana kadar tespit edilmiş 1.500 bileşen var. Bu bileşenlerin özellikle bağışıklık sistemini kuvvetlendirdiği, büyüme ve gelişmeye yardımcı olduğu biliniyor. Anne sütü mucizesi bununla da sınırlı değil. Zira anne sütü anneden anneye değiştiği gibi bebeğin ayına göre de farklılaşıyor. Yani üç aylık bir bebekle altı aylık bir bebek için anne sütü farklı bileşenler salgılıyor.
Ülker Hero Baby’nin global ortağı Hero, kuruluşunun 125. yılında İspanya’da düzenlediği toplantıda bebekler için şimdiye kadar ulaşılmış, anne sütüne en yakın devam sütü Nutradefense’i geliştirdiğini açıkladı. Hero Bebek Beslenme Enstitüsü’nün 3 yılda 450 araştırma bulgusuyla geliştirdiği Nutradefense, Hero’nun faaliyet gösterdiği diğer Avrupa ülkeleriyle eş zamanlı olarak Türkiye’de de satışa sunuldu. Hero’nun geliştirdiği Nutradefense isimli yeni nesil formülde anne sütünün içinde var olduğu ıspatlanmış Glukto oligo sakkaritler, uzun zincirli yağ asitleri ve nukleotidler var.
Ek besinlere ihtiyaç var
0-6 ay döneminde çocuk için en sağlıklı beslenme kaynağının anne sütü olduğu biliniyor. Bu dönemde çocuk suya dahi ihtiyaç hissetmiyor. 6 aydan itibaren de ek besinlerle birlikte anne sütünün devam ettirilmesi öneriliyor. Bu anlamda ek gıda olarak tahıllı kaşık mama ve kavanoz püre mamaların çocuk gelişiminde ek besin ihtiyacını karşıladığına dikkat çeken Ülker Hero Baby Ticaret Müdürü Nazlı Ercilli, anne sütünün eksikliği veya yetersiz kalması durumunda yeni nesil devam sütü Nutradefense’ı annelere önerdiklerini söyledi. Kuruluşunun 125’inci yılını kutlayan Ülker Hero Baby’nin ortağı Hero’nun İspanya’daki Ar-Ge merkezinde basın mensuplarıyla bir araya gelen Hero Bebek Beslenmesi Enstitüsü Kurucusu Pedro Abellan ise, şu bilgileri verdi:
“Nutradefense, anne sütündeki bileşenlerden oluşan, anne sütüne en yakın formüle sahip devam sütüdür. Yeni ürünümüzün formülü Hero Global Teknoloji Merkezi bilim adamları tarafından, 3 yıl süren çalışmalar sonucunda elde edildi. Araştırma enstitüleri, hastaneler, üniversiteler ve bilim adamları ile sürekli bir işbirliği içindeyiz. Hero olarak 2004’ten beri, 20 üniversitede 44, 13 araştırma merkezinde 21 proje yürüttük. Türkiye’de de İstanbul’daki Şişli Etfal ve Zeynep Kamil, Zekai Tahir Burak Eğitim ve Araştırma hastanelerinde çalışmalarımız devam ediyor.”
Ortaklık sinerji yarattı
Hero’nun İspanya - Murcia’daki Ar-Ge merkezinde düzenlenen toplantıda, 2002 yılında Yıldız Holding ve Hero arasındaki ortaklık anlaşmasından doğan Ülker Hero Baby’nin kısa sürede bebek beslenme pazarını büyüttüğü ve tonaj payında (tüketilen miktar) pazar lideri, ciro payında ise pazar ikincisi olmayı başardığı belirtildi. Ülker Hero Baby’nin Orta ve Doğu Avrupa, Arap Yarımadası ile Orta Asya’yı kapsayan coğrafyada kavanoz ve tahıllı kaşık mama üretim üssü olduğu kaydedildi.
Mama’da yerli ürüne yöneldi
Ülker Hero Baby Genel Müdürü Mehmet Erol önemli bir bilgiyi de biz gazetecilerle paylaştı: “Ülker Hero Baby Türkiye’deki fabrikalarında yaptığı üretimle yılda 25 milyon dolar ihracat gerçekleştiriyor. Uzun yıllar yüzde 95’ini yurtdışından ithal ettiğimiz sebze ve meyveyi artık Türkiye’deki tedarikçilerimizden karşılıyoruz. Pazar, 2010’da 397 milyon TL’lik hacime ulaştı. Bu yılın ilk 9 ayında ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16 büyüdü. Ülker Hero Baby bebek beslenme pazarında sadece Türkiye’de değil, bölgesinde de aktif bir liderlik sergiliyor. Tek ihracatçı olarak 36 ülkeye, yılda 30 milyon adet ihracat yapıyoruz.”
Erol, yaklaşık 50 tedarikçiyle birlikte çalıştıklarını ve sadece mango ve muz gibi meyveleri ithal ettiklerini söyleyerek, şöyle devam etti: “Ürünler tohumundan toplanmasına kadar özel saha ekibimiz tarafından denetleniyor. Ürünler için 360’dan fazla farklı analiz yapılıyor.” 2 milyar euroya yaklaşan cirosu ile Avrupa bebek maması pazarının önde gelen oyuncularından Hero’nun, son beş yılda yaptığı ilave yatırım miktarı 450 milyon euroyu bulmuş durumda. Bunun önemli bir bölümünü de Ar-Ge yatırımları oluşturuyor.
Avrupalı bebek 117, Türk bebek 10 kilo mama tüketiyor
Türkiye’de 0-12 ay bebek sayısının 1 milyon 300 bin olduğu bilgisini veren Ülker Hero Baby Genel Müdürü Mehmet Erol çarpıcı bir gerçeğe de dikkat çekti: “Bu sayı İspanya ’da 500 bin. Buna rağmen yıllık bebek başına düşen bebek maması oranı Türkiye’de 10.47 kilogramı ancak bulurken, İspanya’da oran 117 kilogram. 2009’da her 100 evden 17’sine giren bebek beslenme ürünleri, 2011’de her 100 evden 26’sına girmeye başladı.” Erol, Ülker Hero Baby’nin doğru ve ulaşılabilir fiyat yaklaşımı ile daha fazla bebeğin sağlıklı beslenme ürünlerinden faydalanmasını hedef edindiğini söyledi.