EkonomiTürk perakendecinin gözü yurtdışında

Türk perakendecinin gözü yurtdışında

21.01.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Ekonominin en önemli sektörlerinden olan perakendede 2016 yılında rota yurtdışına çevrildi. Sektörün hemen hemen bütün markalarının hedefinde yurtiçi yanında yurtdışında da mağaza açma var. Öne çıkan ülke ise İran

Türk perakendecinin gözü yurtdışında

Perakende sektöründe yeni umut pazarı İran oldu. Türk perakendeciler, ambargonun kalkmasından sonra rotasını bu ülkeye çevirdi. Perakende Güneşi 2015 Ödülleri’ni alan firmaların bir araya geldiği toplantıda konuşan sektör yetkililerinin hepsi de 2016 yılı hedeflerinde yurtdışında büyüme olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Perakende Güneşi 2015 Ödülleri’nin düzenleyicisi Suat Soysal ve ATÜ Duty Free Genel Müdürü Ersan Arcan’ın evsahipliğinde düzenlenen toplantıda konuşan Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, İran’ın perakende sektörü için önemli bir potansiyel vaat ettiğini belirterek, ilk mağazalarını Tahran’da açtıklarını ve başka mağazalar açmak için çalışmalarını sürdüreceklerini belirtti. Ciddi büyüklükte olan ülkeye doğru iş ortakları ve doğru iş modeliyle girmenin önemine işaret eden Orakçıoğlu, kendilerinin iş ortağıyla girdiğini ve ciddi oranda büyüme hedefleri bulunduğunu kaydetti.


İran’a açılma zamanı

Süleyman Orakçıoğlu, Türk dizilerini izleyen ülke insanının Türk kültürüne de yakınlık duyduğunu dile getirerek, “Bize her yönüyle yakın olan İranlılar Türk ürünlerini de dizilerden biliyor. Markalarımızın bu ülkedeki şansı yüksek. Batılı firmalar ülkeye girmekte çekingen davranıyor. Ama biz Türk perakendeciler olarak bu konuda hızlıyız. Kısa sürede pazarda hakim konuma geleceğimizi düşünüyorum” dedi.

Haberin Devamı

Perakende Güneşi Ödülleri’nde ‘Yaşam Boyu Başarı Ödülü’nün sahibi de olan Orakçıoğlu, 2015’te sektördeki en büyük yatırımı Giresun fabrikasıyla üretim alanında yaptıklarını da anımsattı. Orakçıoğlu, “2016’nın bizim için ihracat odaklı bir yıl olması çok önemli. Şu anda yurtiçinde 200, yurtdışında 65 mağazamız var. Ama yurtdışında 20162da 25 mağaza daha açıp bunu 90’a çıkaracağız ve yılsonunu 305 mağazayla kapatmayı düşünüyoruz. Yurtiçinde 15, yurtdışında 25 mağaza açacağız. 2016 büyüme hedefimizi yüzde 25 olarak belirledik” açıklamasını yaptı.

Genç Liderler Ödülü’nün sahibi Çilek Mobilya Yönetim Kurulu Üyesi Talha Çilek de, mobilya sektörünün yeni yeni oturmaya başladığını belirterek, markaya çok yatırım yaptıklarını, uzmanlaşarak tek bir alan seçtiklerini kaydetti. Çilek, “Bugün geldiğimiz noktada dünyada 400’ün üzerinde satış noktamız var. Bunların 180’i Türkiye’de. 2016’da yeni temalarımız olacak. Bölgemizdeki sıkıntılar nedeniyle rotamızı Çin, Kuzey Amerika ve İran’a çevirdik. 2016 zor olacak gibi duruyor ama umutluyuz. Yüzde 20-25 arası büyüme öngörümüz var” diye konuştu.

Haberin Devamı


Büyüme öngörüsü yüksek

Mudo Concept projesi ile Perakendeye Katkı Ödülü’nün sahibi olan Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu da, Mudo Concept tarafında bundan sonraki aşamanın yurtdışına açılmak olacağını aktararak, şöyle konuştu: “Geçen hafta ilk yurtdışı Mudo Concept mağazamızı açtık. İlk çeyrekte Kuzey Irak, mart-nisan arası Bakü’de Mudo Concept mağazalarını açacağız. Bir de kesinleşmemiş olmakla birklikte 2016’nın bir diğer ülkesi İran olacak gibi görünüyor. Batıda da sürprizlerimiz olabilir. 2016’da yüzde 15 büyüme öngörüyoruz. Yurtiçinde de 10’a yakın mağaza açılışımız var.”

Vakko Kreatif Endüstriler Kütüphanesi projesi ile ATÜ Duty Free Özel Ödülü’nün sahibi Vakko’nun CEO’su Jaklin Güner de, grup olarak yüzde 25 büyüme hedeflerinin olduğunu ve 20 mağaza açmayı planladıklarını belirtti.

Eğitimi ‘oyun’ yaptılar

Müşteri Hizmeti Bilgisayar oyunu Waisimo ile ‘En Başarılı İnsan Kaynakları Uygulaması’ ödülünü alan LC Waikiki Mağazacılık Eğitim ve Gelişim Müdürü Nilüfer Bozkurt, “Projenin amacı mağaza çalışanlarını mağazada olup biten operasyonel işler ve müşteri hizmeti standartlarımız konusunda bilgilendirmek. İlk başta sınıf eğitimleri yaptık. Daha sonra bunu bir bilgisayar oyununa dönüştürdük” dedi.

‘İstinyepark’la Cizre mağazamız arasında fark yok’
Perakende Güneşi 2015 Ödülleri’nde Pazar Kahvaltısı projesi ile En Başarılı Sosyal Medya Kullanımı Ödülü’nü alan Vestel’in Genel Müdürü Ergün Güler de, beyaz eşya, tüketici elektroniği sektöründe mağazalarda tabelayı indirdiğinizde hangi mağazanın hangi markaya ait olduğunu kimsenin bilemeyeceğini aktardı. Güler, “Biz aslında toptancıyız, markaya yatırım yapıyoruz. Satış kısmı bayilere emanet. İş ortaklarımıza, bayilerimize perakende bakış açısını getirmemiz gerekiyor. Son 3 yıldaki en büyük yatırımımızı bu alanda yapıyoruz. İstinyePark ya da Zorlu Center mağazam ile emin olun Diyarbakır, Cizre mağazam arasında hiçbir fark yok. Bunların hepsini akademimizle yaptık” dedi. Güler, Anadolu’yu gezdiği sırada yaşadığı ilginç bir olayı da gazetecilerle şöyle paylaştı: “Şırnak ve Cizre’de sadece statik dolap satılıyor olması ilgimi çekti. Nedeni sarımsaklı peynirmiş. No-frost içeride havayı dolaştırıyor” dedi.
KEŞFETYENİ
Garsonluktan Megastar’lığa: Onları böyle hayal etmediniz!
Garsonluktan Megastar’lığa: Onları böyle hayal etmediniz!

Cadde | 25.04.2025 - 07:55

Onlar Türkiye'nin en çok bilinen isimleri. Şimdi ışıl ışıl yaşayan ünlülerin hayat yolculukları hep böyle başlamadı. Kimi kaset satarken söylediği şarkılarla keşfedildi, kimi inşaatlarda çalıştı. İşte ünlülerin ilk işleri...

Yazarlar