16.12.2021 - 23:02 | Son Güncellenme:
Tüketici rantı kavramı İngiliz iktisatçı Alfred Marshall tarafından ortaya atılmıştır. Alfred Marsall'ın dünya genelinde en çok okunan kitapları şu şekilde sıralanabilir:
1- Para, Kredi ve Ticaret 2- Ekonominin İlkeleri 3- Endüstri ve Ticaret
Tüketici Rantı Nedir?
Tüketici rantı, bir ürünü çok daha az bir ücret ödeyerek satın almasıyla elde ettiği kârdır.
Tüketici Rantı Neden Olur?
Tüketici rantının oluşmasındaki en büyük etken satın alınmak istenen ürüne talep oranının az olmasıdır. Satıcı, beklendiği kadar talep olmaması durumunda ürünlerin elde kalmaması için indirim yapar. İndirimler de tüketicinin rant elde etmesini sağlar.
Tüketici Rantı Nasıl Bulunur?
Tüketici rantını bulmak için öncelikli olarak müşterinin bir ürünü satın almak ya da bir hizmetten faydalanmak için ödemeye hazır olduğu para tespit edilir.
Örneğin: Müşterinin ürün için ödemeye hazır olduğu ücret: 1.200 Lira
Fiyatların düşmesi ile birlikte tüketici ürünü çok daha düşük bir fiyata alır.
Ürün için ödenen ücret: 1.000 Lira
1200 - 1000 = 200 Lira.
200 Lira tüketici rantıdır.