20.04.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
PERAKENDE - EYLEM TÜRK
Erkek giyim üretiminde 33, perakende sektöründe de sekiz yıldır faaliyet gösterdiklerini söyleyen Theorie Tekstil Genel Koordinatörü Fahri Çakır, “Markamızın adını taşıyan teorimiz kaliteyi uygun fiyata sunmaya dayanıyor. Bize başarıyı getiren de bu stratejimiz oldu” dedi.
Şu anda altı ilde 20 mağazaları bulunduğunu kaydeden Çakır, “Toplam 14 bin metrekare satış alanına ulaştık. Kısa süre içinde altı mağaza daha açmayı planlıyoruz” diye konuştu.
Önceliklerinin iç piyasada büyümek olduğunu ve Theorie markasıyla her ilde bulunmak istediklerini ifade eden Fahri Çakır, “Her yıl 10 mağaza açacağız. Üç yılın sonunda da her yıl beş mağaza açmayı istiyoruz” dedi.
Her bedende 25 çeşit ürün
Theorie mağazalarının ortalama 600-700 metrekare büyüklüğe sahip olduğunu belirten Fahri Çakır, “Amacımız tüketicimize çok fazla alternatif sunmak. Metrekarede 30-32 parça ürün satıyoruz. Mağazalarımızda her bedenden en az 25 çeşit ürün bulmak mümkün” diye konuştu.
Theorie olarak bu yıl marka bilinirliklerini artıracaklarını anlatan Çakır, “Tüketicilere ‘ucuz değil uygun marka’ olduğumuzu anlatmayı hedefliyoruz” dedi.
İstanbul ve Yalova’da bulunan iki fabrikada üretim yaptıklarını kaydeden Fahri Çakır, üretimlerinin yüzde 20’sini İngiltere, İspanya, Fransa gibi Avrupa ülkelerine ihraç ettiklerini söyledi.
‘Fert başına aylık giyim harcaması 42 lira’
Yapılan araştırmalara göre Türkiye’de 37 milyon erkeğin yaşadığını ve bunun önemli bir kısmının kendileri için potansiyel müşteri olduğuna dikkat çeken Fahri Çakır, şu bilgileri verdi:
“37 milyon erkeğin yüzde 46.2’si 20-50 yaş arası, yüzde 18.9’u 50 yaş üzeri. Toplamda yüzde 65’i bizim potansiyel müşterimiz. Yapılan araştırmalara ve mağazalardan müşterilerimizin yıl içinde yapmış olduğu alışveriş harcamalarına göre fert başına aylık giyim harcaması 42 lira.”
Bütün bu rakamlara bakınca yapacakları daha çok iş, gidecekleri daha çok yolun olduğunu belirten Çakır, “Tüm mağazalarımız ayda toplam 5 milyondan fazla kişi tarafından ziyaret ediliyor” dedi.
‘Fiyat odaklı ürüne, cadde tüketicisi cevap veriyor’
Theorie’nin 2011 yılını 50 milyon TL ciro ile kapattığını kaydeden Fahri Çakır, “2012 yılında yüzde 30-35 oranında bir büyüme bekliyoruz” dedi.
Çakır, 150 farklı model ve renge sahip Theorie koleksiyonunda palto, kaban, ceket, kaban görünümlü ceket, deri mont, maksi hırka, takım elbise, gömlek, pantolon, yün-triko kazak, ayakkabı ve botların bulunduğunu söyledi.
Önümüzdeki dönemde cadde mağazacılığına ağırlık vereceklerini ifade eden Çakır, “Fiyat odaklı ürüne, alışveriş merkezlerinden çok cadde tüketicisi cevap veriyor” diye konuştu.
Kişiye özel reçete yapıyorlar
Kişiye özel reçete olanağı sunduklarını söyleyen Florame Türkiye Genel Müdürü Fatma Apaydın, “Florame 20 yıllık geçmişe sahip sertifikalı organik kozmetik ürünlere sahip bir Fransız markası. Markanın ilk ortaya çıkışı aromaterapi ile olmuş. Aromaterapi alanındaki tecrübesini organik kozmetiğe de taşımış” dedi.
Şu anda 40 ülkede faaliyet gösteren markanın bini aşkın satış noktası bulunduğunu kaydeden Apaydın, “Ürünlerimizi eczaneler kanalıyla satıyoruz. Kişiye özel reçeteler hazırlayabiliyoruz. Mesela kişinin saç problemi varsa alacağı ürüne argan yağı özel olarak eklenebiliyor” diye konuştu.
Aromaterapinin Türkiye’de çok fazla bilinmediğini belirten Apaydın, şöyle devam etti:
“Ürünlerimizin satışını yaparken önceliğimiz Türk insanlarını aromaterapi ve organik kozmetik konusunda bilinçlendirmek. Çünkü ister Florame ister başka bir sertifikalı organik kozmetik markası olsun, dileğimiz insanların hem kendileri hem de çevre için doğru ve sağlıklı ürünleri kullanması. Bu amaca ulaşmak için eğitim programları düzenliyoruz.”
Sertifikalı ürünler
Cilt bakımı, aromaterapi, güneş, kişisel temizlik ürünleri ve koku kategorilerinde ürünleri bulunan Florame’ın en önemli özelliğinin tüm ürünlerinin organik sertifikasına sahip olması olduğunu söyleyen Apaydın, “Aromaterapi grubumuzda yer alan esansiyel yağlar CosmÈbio ve Ecocert logo ve sertifikalarına sahip. Bu logo ve sertifikalar tüm dünyada kabul görmüş organizasyonlar tarafından denetlenerek veriliyor” diye konuştu.
Haftanın perakendeci tweet’leri
Murat Sönmez Bursa Zafer Plaza AVM
Mars Group’un AFM’yi satın almasının ardından yapılan yeni sponsorluk anlaşmasıyla tek marka olarak Cinemaximum ismiyle hizmet verilecek.
Sina Afra Markafoni
Google 184 ülkede aktif, Yahoo 69, Facebook 50, eBay 37 ve Amazon 9 ülkede.
Berna Ser Flormar
Flormar asetonlu mendilim ve Mini Pretty Ojelerim 23 Nisan tatili için valizimde yerini aldı:)
Ronaldo Mouchawar souq.com
Sukar.com ekibi ile bir gün geçirdik.Yetenekleriyle çok etkileyici bir ekip.
23 NİSAN
Sürpriz tarifli meyve suları
Mehtap, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda çocuklarını sevindirmek isteyen anne, babalara farklı seçenekler sunuyor. Tüm meyveleri sıkabilme özelliğine sahip Mehtap Forza Katı Meyve Sıkacağı ile çocuklar sürpriz tarifli meyve suları içebilecek.
Çocuklara özel çantalar
Hello Kitty 23 Nisan’ı saatten, yatak takımlarına, bornozdan halıya, yatak odası mobilyasından tekstil ürünlerine kadar geniş bir ürün yelpazesiyle karşılıyor. Hello Kity çantaları Ayakkabı Dünyası Mağazaları’nda satışa sunuluyor.
Bayramda ucuza kon
‘kliksa.com, ucuza kon’ sloganı ile tüketicilere seslenen kliksa.com, 23 Nisan’da çocuklara yönelik ürünlerde özel indirimler uyguluyor. İndirimli ürünler arasında titreşimli joystick, mikrofonlu kulaklık, titreşimli pc game pad ve playstation kumandası gibi ürünler yer alıyor.
Miniklere teknoloji
23 Nisan’da çocuklarına hem eğitici hem de eğlendirici hediye almak isteyen anne babalar çözümü Panasonic’te bulacak. Panasonic’in kolay kullanım sunan fotoğraf makinesi, kulaklık ve CD mikro ses sistemiyle çocuklar fotoğraf ve müzikle tanışacak.
Kendi oyuncağını yap
Ülker Napoliten Çikolata, çocukları kendi oyuncaklarını yapmaya davet ediyor. Çocukların hayal gücünü ve yaratıcılıklarını geliştirmek amacıyla düzenlenen Ülker Napoliten Çikolata Oyun Atölyesi, 21, 22 ve 23 Nisan 2012 tarihlerinde İstanbul’da 8 ayrı noktada kurulacak.
Bonedera ile kendi mağazalarını açacak
Sektörde 60’ıncı yılını kutlamaya hazırlanan Hakan Çanta, ‘Bonedera’ markasıyla perakende sektörüne giriyor. Önümüzdeki yıldan itibaren kendi markalarıyla faaliyet göstereceklerini söyleyen Hakan Çanta Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Hacısoyu, “Bonedera markasıyla üretim yapmaya başladık ve 2013 yılı sonunda perakendeye gireceğiz” dedi.
İlk aşamada üç mağaza açacaklarını kaydeden Hacısoyu, “Hedeflediğimiz iller arasında İstanbul, İzmir, Ankara ve Antalya bulunuyor” diye konuştu.
Yeni markalarını bu yıl 47’ncisi düzenlenen ayakkabı moda fuarı AYMOD ‘da sergilediklerini açıklayan Hacısoyu, Türkiye’de markalaştıktan sonra, yurtdışına da açılmayı planladıklarını belirtti.
Bugüne kadar lisanslı üretim yaptıklarını hatırlatan Hacısoyu, “Önümüzdeki dönem yine lisanslı üretime devam edeceğiz. Ancak kendi markamıza da ağırlık vermek istiyoruz” dedi.
40 markanın lisanslı üreticisi
Şirketin 1993 yılında lisanslı üretime başladığını belirten Hacısoyu, şu bilgileri verdi:
“Dünyanın en ünlü çizgi karakterlerinin lisanslı üreticisi ve dağıtıcısıyız. Toplam 40’a yakın marka ile çalışıyoruz.
Bunlardan bazıları, Spider Man, Hello Kitty, Bakugan, Sunger Bob ve Barbie. Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş, Trabzon, Manchester Unıted, Barcelona gibi ünlü takımlara da spor çanta üretiyoruz.”
71 ülkeye ihracat yapıyor
Şu anda 71 ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Hacısoyu, “Üretimimizin yüzde 65’i Çin’de, yüzde 35’i ise Türkiye’de gerçekleştiriyoruz. Bu yıl üretimi yüzde 50 Çin - yüzde 50 Türkiye olarak konumlandıracağız. Mevcut tesisimizi büyütmeyi planlıyoruz” dedi.
Yıllık toplam 4 milyon adetlik üretimleri bulunduğunu kaydeden Hacısoyu, 550 kişiye istihdam sağladıklarını anlattı.
Çalışanların eğitimi için Acıbadem ile işbirliği yaptı
Finspor, satış ekibi yetiştirmek amacıyla Acıbadem Fulya Sporcu Sağlığı Merkezi’yle ortak bir proje geliştirdi. Finspor mağazalarındaki satış ekibini kapsayan projede, uygulamalı eğitimi, spor hekimlerinden Doç. Dr. Tolga Aydoğ ve Fizyoterapist Doç. Dr. Selda Bağış verdi. Şubat ayında Finspor mağazalarındaki satış ekibini kapsayacak eğitime toplamda 40 kişi katılacak.
Finspor Genel Müdürü, Ari Aker, “Finspor Türkiye’ye dünyaca ünlü spor markalarını getiriyor. Mağazalarımızdan içeri giren müşterilerimize, cihazlarımızı daha iyi anlatmak, onların ihtiyaçlarına uygun ürünleri seçmesinde rehberlik etmek için tüm satış ekibimize eğitim veriyoruz” dedi.
Buyaka’dan ‘kadına şiddete son’ sergisi
Buyaka AVM, 29 ünlü ismin biraraya geldiği ‘Alo 183 hayat kurtarır, kadına şiddete son’ projesine ev sahipliği yapıyor.
Yapımcılığını ve sanat yönetmenliğini Selçuk Kaya’ nın üstlendiği projede fotoğraf sanatçısı Yaşar Saraçoğlu görev aldı. Saraçoğlu’nun objektifinin karşısına geçen ünlüler ile oluşturulan sergi, 22 Nisan tarihine kadar devam edecek. Projede yer alan ünlüler arasında Ajda Pekkan, Ali Poyrazoğlu, Altan Erkekli, Asuman Dabak, Bennu Yıldırımlar, Beren Saat, Çolpan İlhan, Defne Samyeli, Elif Dağdeviren, Emre Kınay, Esra Erol, Gülcan Arslan, Irmak Ünal, Keremcem, Lale Manço, Manolya Taşer, Mete Horozoğlu, Nazlı Tolga, Nebahat Çehre, Nilgün Belgün, Nurseli İdiz, Özge Uzun Üst, Pelin Batu, Seçkin Özdemir, Serhan Sokulgan, Serra Yılmaz, Sibel Turnagöl ve Şirin Sever bulunuyor.
Deborah Milano’dan yeni bakım serisi
Deborah Milano, ‘Bioetyc’ ile kadınlarla güzel ve bakımlı bir vücudun sırlarını paylaşıyor. Yenilikçi teknolojiyle geliştirilmiş ‘Bioetyc’ Serisi 4 farklı etkiye sahip üründen oluşuyor.
Bunlar arasında özel masaj başlıklı anti-selülit jel de var. Bu rün, özellikle basen, karın, kalça ve göbek gibi vücudun belli bölgelerinde oluşan lokal selülitler ve yağ dokuları üzerinde etkili. Marka yetkilileri içeriğindeki Redux-SlimComplex’in yağ dokularının bertaraf edilmesine yardımcı olduğunu söylüyor. Jel kremin üzerinde yer alan masaj başlığı ise cilde masaj yaparak kan dolaşımını hızlandırıyor.
Portakal kabuğu görünümüne karşı
Cosmed Vücut Bakımı Serisi portakal kabuğu görünümüne karşı yardımcı olacak iki ürün sunuyor. Cosmed Anti Selülit Serum ve Cosmed Anti Selülit Losyon’dan oluşan seri ultrason benzeri etkisiyle inatçı yağ dokusunun giderilmesine yardımcı olurken portakal kabuğu görüntüsüne karşı destek oluyor. Cosmed Anti Selülit adlı ürününde 10 adet serum bulunuyor. Marka yetkilileri serumların tek kullanımlık olmadığını söyleyerek, “Kapaklı tasarımı sayesinde istenilen miktarda serum uygulandıktan sonra bir sonraki kullanım için saklanabiliyor. Seyahatlere giderken rahatça çantada taşınabiliyor” diyor.