31.08.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Tüketici elektroniği şovu IFA 2018’e Türk firmalar damga vuruyor. 31 Ağustos-5 Eylül arasında Almanya’nın Berlin şehrinde açık kalacak olan fuarda Türk markalar Beko ve Vestel de ürünlerini görücüye çıkardı. Şova mobil, ev elektroniği, giyilebilir ve akıllı ev teknolojileri damga vuruyor. Geçen yıl IFA 2017, 159 bin metrekarelik alanda düzenlendi ve 1.805 firma katıldı. IFA 2018 ise, daha fazla inovasyon ve ürün lansmanına sahne olacak. Fuara 100’den fazla ülkeden katılımcı bekleniyor.
VESTEL’İN ‘CEBİNE’ BÜYÜK TALEP VAR
Vestel, 28’inci kez katıldığı IFA Fuarı’nda 3 bin 800 metrekarelik alanda 730 ürününü sergiledi. Ayrıca Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın da bahsettiği Venus serisine yeni Z30 modelini eklediğini duyurdu. Firma Z30’u IFA 2018’de sergiliyor.
Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan, Venus’ün son modeli Z30’un hem tasarım, hem de performans olarak dünyadaki rakiplerine kafa tutacağını söyledi. Soruları da yanıtlayan Erdoğan, Cumhurbaşkanı’nın Venus’ü işaret etmesinin kendilerini gururlandırdığını belirterek, “Devlet ve resmi kurumlardan tarafımıza ciddi müracaat oldu. Hepsini karşıladık, karşılamaya da devam ediyoruz” dedi.
Önemli olan halkın bu çağrılara kulak asması olduğunu dile getiren Erdoğan, “Bu dönemde insanların mümkün olduğunca yerli malına öncelik vermesini bekliyoruz” diye konuştu.
Kura karşı deneyimli
Ekimde piyasaya çıkacak Z30, 6.18 inç’lik Full HD IPS ekrana sahip, 64 GB bellek, 2.5 Ghz sekiz çekirdekli işlemci, 4 GB Ram, 16 MP’lik ön kamera teknik özellikleri arasında.
Kur artışıyla ilgili bir soruya da Erdoğan şu cevabı verdi:
“Bu tür hareketler Türkiye’de ilk defa olmuyor. Türkiye, Türk firmaları bu konuda deneyimli. Öncelikle moralleri bozmamak lazım. Türkiye atlatır, daha önce de atlattı. Kur farkını mümkün olduğunca az yansıtmaya çalışıyoruz.”
İç pazarda küçülmenin söz konusu olduğunu dile getiren Erdoğan, “Ama belirli süre sonra dolar makul seviyeye oturacak” dedi. İhracata da değinen Erdoğan, “İlk 6 ayı dolar bazında yüzde 14 artışla kapattık. Yılsonuna kadar ihracatımız artmaya devam edecek. Geçen yıl 2.1 milyar dolar ihracatımız vardı. İhracat şu an Türkiye için çıkar yol haline geldi. Bunun bilincindeyiz” diye konuştu.
Yeni teknolojiler
Vestel fuarda yeni teknolojilerini sergiliyor. Vestel’in 8 Ar-Ge merkezindeki 1.600 kişilik ekibi, Vestel’i ileri taşıyacak ürünler yaratmak için çalışıyor. Turan Erdoğan “Ultra ince çerçevesiz televizyon modelleri, sesle komut edilebilen beyaz eşya ürünleri, deterjanını otomatik ısmarlayan çamaşır makinesi gibi ezber bozan teknolojiler bu ekibin yaratıcılığı, bilgisi ve merakı ile ortaya çıktı” dedi.
BEKO ROBOT ATAĞINA KALKTI
Beko, IFA 2018’de beyaz eşyada geliştirdiği akıllı çözümleri sergiliyor. Beko, hızı ve narin yıkamayı bir arada sunan AquaTech teknolojili çamaşır makinesini ilk kez tanıttı. Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, Beko’nun teknolojilerinin global trendler ışığında şekillendiğini kaydetti. Robotların günlük hayatın bir parçası olacağına işaret eden Bulgurlu, “Biz de robotlar üzerinde çalışıyoruz. Sonar teknolojisiyle çalışan, otonom yeni bir elektrik süpürgesi çıkaracağız. Robot süpürgenin üretimi çok yakın. seneye IFA’da satışa başlarız” dedi. Türkiye’deki döviz kurlarına da değinen Bulgurlu, şunları söyledi:
“Aşırı oynaklık işimizi zorlaştırıyor. Bunun kısa süreli olacağına inanıyorum. Bu Türkiye pazarını doğal olarak daraltacak ama pazar zaten kaç çeyrektir çok hızlı büyüyordu. Bu yıl yüzde 5 küçülür. Kur bize avantaj sağlıyor ama girdiler ithal olduğu için beklenen avantaj olmuyor. Arçelik’in hacminin yüzde 65’i uluslararası pazardan geliyor” diye konuştu.
Tam yatırım zamanı
Bulgurlu, şu anda dünyanın üretimde en iyi ve rekabetçi ülkesinin Türkiye olduğuna da vurgu yaparak, şunları söyledi: “Beyaz eşya, tüketici elektroniği ve oto üretmek için inanılmaz rekabetçi hale geldi. Bizim fabrika sayımız 20’ye çıkacak her yerde üretimimiz var, şartları biliyoruz. Hindistan’ı da biliyoruz. Türkiye kadar rekabetçi ülke yok. Tam yatırım ve üretim yapılması gereken ülke.”
Bulgurlu, pazarda artan maliyetleri kademe kademe hemen olmasa da tüketiciye yansıtmak zorunda olacaklarını ancak bunu yansıtmamak için de direndiklerini kaydetti. Bulgurlu, “Pazar bir miktar daralacaktır ama ben Türkiye pazarına çok inanıyorum” dedi.